Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Autologous Bone Marrow-derived Mononuclear Cells for Therapeutic Arteriogenesis in Patients With Limb Ischemia (ABC)

5. Juli 2011 aktualisiert von: Leiden University Medical Center

Autologous Bone Marrow-derived Mononuclear Cells for Therapeutic Arteriogenesis in Patients With Limb Ischemia A Double Blind, Placebo Controlled, Study in Diabetic and Non-diabetic Patients

The investigators propose confirm and extend the findings of open studies on the apparent efficacy of bone-marrow derived mononuclear cells for the induction of arteriogenesis in patients with severe claudication or critical leg ischemia and pay special attention to the influence of diabetic disease on the outcome of the study and to the possible pro-atherogenic/ pro-inflammatory effects of BM-MNC injections.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Although the safety and beneficial effects of intramuscular transplantation of bone marrow derived mononuclear cells procedure appear well documented, a number of critical question regarding application of BM-MNC for peripheral vascular disease remain to be answered. First, although the original study has been partially performed as semi-blinded study (patients with double sided claudication were recruited and blindly treated with BM-MNC in one leg and peripheral blood injections in the other leg), this approach does exclude a placebo effect. Second, although patients with mild diabetes were included in the protocol, the results for diabetic patients were not analyzed separately. Diabetic disease is characterized by monocyte and endothelial progenitor cell dysfunction and it is still unclear whether this approach is also effective in diabetic patients. Third, although six-month results are reported long-term efficacy has not been established yet.

To address these issues, the investigators now propose confirm and extend the findings from open studies in a randomized double-blind study in patients with severe claudication or critical leg ischemia and pay special attention to the influence of diabetic disease on the outcome of the study and to the possible pro-atherogenic/ pro-inflammatory effects of BM-MNC injections.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

108

Phase

  • Phase 2
  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Leiden, Niederlande, 2300RC
        • Rekrutierung
        • Leiden University Medical Center
        • Kontakt:
          • Jan HN Lindeman, MD, PhD
          • Telefonnummer: #31 (0)71 5263968
          • E-Mail: Lindeman@lumc.nl

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

16 Jahre und älter (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • persistent (>3 months) disabling claudication (Fontaine's stages IIb or Rutherford's categories 3, viz. pain free walking distance less than 100 meter) despite optimal therapy or critical limb ischemia (Fontaine's stages III/IV or Rutherford's categories 4-6)
  • ineligibility for angioplasty or bypass procedures
  • male of female, >18 years old
  • life expectancy > 1 year
  • written informed consent

Exclusion Criteria:

  • candidates for angioplasty or bypass procedures
  • inability to undergo bone marrow harvesting
  • any condition in the affected limb that is anticipated to require surgical intervention in the first weeks after BM-MNC treatment
  • life threatening co-morbidity
  • poorly controlled diabetes (HbA1C > 10%)
  • active malignancy in the 5 years prior to treatment
  • INR >1.5 at the time of bone-marrow harvest
  • bleeding diathesis
  • inability to undergo arterial catheterization
  • inability to follow the protocol and to comply with the follow up requirements
  • any other conditions that, in the opinion of the investigators, could interfere with the therapy or could pose a significant threat to the subject if the investigational therapy was to be initiated

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Vervierfachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: 1
non diabetic patients with Fontaine IIb-IV peripheral artery disease
40 IM injections (calf muscle) of 1-8 10E9 mono nuclear cells
Placebo-Komparator: 2
non diabetic patients with Fontaine IIb-IV peripheral artery disease
40 IM injections (calf muscle) of placebo suspension
Aktiver Komparator: 3
diabetic patients with Fontaine IIb-IV peripheral artery disease
40 IM injections (calf muscle) of 1-8 10E9 mono nuclear cells
Placebo-Komparator: 4
diabetic patients with Fontaine IIb-IV peripheral artery disease
40 IM injections (calf muscle) of placebo suspension

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Limb salvage/wound healing at t=6 months; Pain free walking distance
Zeitfenster: 6 months
6 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
quality of life (RAND-36), pain Scores (Brief Pain Inventory), tcO2 (wrist/ankle ratio) ABI Collateral artery scores (angiogram) at t=6 months, Limb salvage/wound healing at t= 3 and 12 months, Pain free walking distance at t=3 and 12 months,
Zeitfenster: 3, 6 and 12 months
3, 6 and 12 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Jan HN Lindeman, MD, PhD, Leiden University Medical Center

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 2007

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Oktober 2012

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Oktober 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

3. Oktober 2007

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

3. Oktober 2007

Zuerst gepostet (Schätzen)

4. Oktober 2007

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

6. Juli 2011

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. Juli 2011

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2007

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Periphere Gefäßerkrankungen

Klinische Studien zur bone marrow derived mononuclear cells

Abonnieren