- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01009710
Measured Hypocretin Levels and Recovery After Hip Surgery
14. Januar 2017 aktualisiert von: Anthony Doufas, Stanford University
Preoperative Cerebrospinal Fluid (CSF) Levels of Hypocretin and Recovery After Hip Surgery With Combined Spinal and General Anesthesia
A specific group of neurons in the brain produces hypocretin, a peptide which has been established as an important regulator of sleep and wakefulness.
Activation of these neurons (increased hypocretin) stabilizes wakefulness; impairing or blocking these neurons (decreased hypocretin) promotes sleep.
Evidence suggests that these neurons may be involved in the hypnotic properties of several anesthetics, and play a role in the induction and emergence from anesthesia.
In humans there is a considerable inter-individual variability in hypocretin levels.
This study aims to investigate how hypocretin levels affect the anesthetic care and recovery of patients undergoing elective hip surgery.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Voraussichtlich)
50
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
California
-
Stanford, California, Vereinigte Staaten, 94305
- Stanford University School of Medicine
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Wahrscheinlichkeitsstichprobe
Studienpopulation
Patients scheduled for elective total hip arthroplasty through the Stanford Orthopedic Clinic.
Beschreibung
Inclusion Criteria:- Adult (18 years of age or older)
- Male or female
- Scheduled for elective total hip arthroplasty at the Stanford Orthopedic Clinic.
- Comprehend spoken and written English Exclusion Criteria:- ASA physical status > III (patients with severe systemic disease)
- Diagnosed psychiatric disease (except mild depression)
- Any diagnoses CNS disease or dementia
- History of stroke
- History of untreated thyroid disease
- Difficulty in airway management (ventilation and/or intubation)
- Body Mass Index (BMI) > 35 kg/m2
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Anesthetic Recovery Times
Zeitfenster: 0-72 hours after surgery
|
recovery from anesthesia will be measured by short-term outcomes like time to tracheal extubation and response to verbal commands, as well as by psycho-vigilance testing up to 72 hours postoperatively
|
0-72 hours after surgery
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
sensitivity to sevoflurane during inhalation induction to anesthesia, determined by bispectral index of the EEG
Zeitfenster: during anesthetic induction
|
pharmacodynamic analysis of bispectral index of the EEG response to sevoflurane
|
during anesthetic induction
|
|
pain and sleepiness
Zeitfenster: from 0-72 hours after surgery
|
assessment of pain and sleepiness using the numerical rating scale (0-10) during the 72 hours postoperatively
|
from 0-72 hours after surgery
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Juli 2009
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2013
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. Dezember 2018
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
5. November 2009
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
6. November 2009
Zuerst gepostet (Schätzen)
9. November 2009
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
18. Januar 2017
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
14. Januar 2017
Zuletzt verifiziert
1. Januar 2017
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- SU-07162009-3301
- 16339
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