- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01074996
Study of S-1 as Second Line Treatment on Advanced Pancreatic Cancers (APC-S1)
15. Januar 2014 aktualisiert von: The Affiliated Hospital of the Chinese Academy of Military Medical Sciences
A Randomized , Open-label, Multicenter, Phase II Study to Compare the Efficacy of S-1 and S-1 Plus Leucovorin as Second Line Treatment on Gemcitabine-refractory Patients With Inoperable or Advanced Pancreatic Cancers
A randomized , open-label, multicenter, phase II study to compare the efficacy of S-1 and S-1 plus Leucovorin as second line treatment on gemcitabine-refractory patients with inoperable or advanced pancreatic cancers,investigate the correlation between efficacy and the expressions of thymidylate synthase, dihydropyrimidine dehydrogenase and orotate phosphoribosyltransferase
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
92
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Beijing
-
Beijing, Beijing, China, 100071
- 307 Hospital of PLA
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Histologically confirmed inoperable or APC.
- Failure of one prior gemcitabine-based regimen was required,chemotherapy used as a radiation sensitizer in the adjuvant or locally advanced setting was not considered as a prior regimen. Patients received last adjuvant gemcitabine-based chemotherapy less than (or equal to) six months can be enrolled into this study.
- Disease had to be measurable by the Response Evaluation Criteria in Solid Tumors (RECIST) criteria.
- Age ≥18 years old.
- ECOG performance status 0 or 1.
- Written informed consent and able to comply with the protocol.
Exclusion Criteria:
- Local (Stage IA to IIB) pancreatic cancer and locally advanced (stage III) pancreatic cancer. Patients relapsing with metastatic disease, after initial diagnoses with local disease can be enrolled into this study.
- Previous adjuvant radiotherapy for pancreatic cancer, except for patients with progressive lesions outside the radiation port who completed the radiotherapy at least 6 months prior to study entry.
- More than (or equal to) six months since last adjuvant chemotherapy. Adjuvant therapy without gemcitabine based adjuvant therapy is not allowed. Patient must have recovered from all treatment related toxicity prior to enrollment and must have documented evidence of disease progression (metastatic) following prior chemotherapy.
- No previous gemcitabine-based therapy for inoperable or APC.
- Other primary tumour (including primary brain tumours) within the last 5 years prior to enrollment, except for adequately treated carcinoma in situ of the cervix or basal cell skin cancer.
- Evidence of spinal cord compression or current evidence of central nervous system (CNS) metastases.
- History or evidence upon neurological exam of CNS disease (unless adequately treated with standard medical therapy) e.g. uncontrolled seizures.
- Inability to take oral medication, prior surgical procedures affecting absorption or resulting in the requirement for intravenous alimentation or parenteral nutrition with lipids, and/or active peptic ulcer disease
- Pregnant or lactating females. Serum pregnancy test to be assessed within 7 days prior to study treatment start, or within 14 days with a confirmatory urine pregnancy test within 7 days prior to study treatment start
- Men and women of childbearing potential (<2 years after last menstruation) not using effective means of contraception (oral contraceptives, intrauterine contraceptive device, barrier method of contraception in conjunction with spermicidal jelly or surgically sterile)
- Current or recent (within the 30 days prior to starting study treatment) treatment with another investigational drug or participation in another investigational study
- Evidence of any other disease, metabolic dysfunction, physical examination finding, or clinical laboratory finding giving reasonable suspicion of a disease or condition that contraindicates use of an investigational drug, or patient at high risk from treatment complications
- Known hypersensitivity to any of the study drugs
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Aktiver Komparator: S-1,
Subjects will receive S-1 until progression
|
40-60mg bid , days 1-14, every 3 weeks
|
|
Experimental: S-1 plus Leucovorin
patients will receive S-1 plus Leucovorin until progression
|
S-1 40-60mg bid, days 1-14 , every 3 weeks Leucovorin 25mg bid , days 1-14 , every 3 weeks
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Progression Free Survival(PFS)
Zeitfenster: up to 3 years
|
Assuming a 1.8 months median PFS in the S-1 arm, the study was designed to detect an improvement in PFS to 3.5 months in the S-1 plus Leucovorin arm, or 96% prolongation.
The calculated number of PFS events needed to detect this difference with α (two-side) of 0.05 and power of 0.8 was 70.
Assuming an average enrollment rate of 2.2 patients per month during planned 3-years study period, a total of eighty patients would be able to provide sufficient number of PFS events for the study at end of the study.
However, a total of 90 patients were planned for the study, in consideration of comparison for safety and the overall survival between the two treatment groups.
|
up to 3 years
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Gesamtüberleben
Zeitfenster: bis 3 Jahre
|
bis 3 Jahre
|
|
Tumor response rate
Zeitfenster: up to 3 years
|
up to 3 years
|
|
Clinical benefit rate
Zeitfenster: up to 3 years
|
up to 3 years
|
|
safety and tolerance
Zeitfenster: up to 3 years
|
up to 3 years
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Xu Jianming, M.D., The Affiliated Hospital of the Chinese Academy of Military Medical Sciences
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Februar 2010
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Oktober 2013
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. Juli 2014
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
23. Februar 2010
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
23. Februar 2010
Zuerst gepostet (Schätzen)
24. Februar 2010
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
16. Januar 2014
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
15. Januar 2014
Zuletzt verifiziert
1. Januar 2014
Mehr Informationen
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Schlüsselwörter
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- Neoplasmen der endokrinen Drüse
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- Neoplasmen der Bauchspeicheldrüse
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Schutzmittel
- Mikronährstoffe
- Vitamine
- Gegenmittel
- Vitamin B-Komplex
- Leucovorin
Andere Studien-ID-Nummern
- APC-307PLAH-XJM
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