- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01099514
Study of Nilotinib in Metastatic Melanoma With KIT Aberrations
Phase II Study of Nilotinib in Metastatic Melanoma With KIT Aberrations
Major response was observed to imatinib mesylate in KIT-mutated metastatic rectal melanoma (Hodi FS et al, J Clin Oncol 26:2046-2051, 2008). In the ASCO annual meeting in 2009ar, KIT mutations were reported to be present in 23% of acral and 15.2% of mucosal melanomas (Heinrich MC et al, J Clin Oncol 26:2008 abstr 9016). Nilotinib is a novel tyrosine kinase inhibitor (TKI) targeting KIT, PDGFR, and Bcr-Abl and inhibiting the proliferating of both imatinib-sensitive and imatinib-resistant cells in vitro. Phase I study of nilotinib alone and in combination with imatinib in patients with imatinib-resistant gastrointestinal stromal tumors (GIST) demonstrated significant activity (72% stable disease for nilotinib alone and 56% for nilotinib/imatinib combination) (Blay JY et al, J Clin Oncol 26:2008, abstr 10553).
Thus, we propose to conduct a phase II study of nilotinib in metastatic melanoma with KIT mutations.
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
-
Seoul, Korea, Republik von
- Samsung Cancer Center
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Histologically or cytologically proven melanoma with stage IV or unresectable stage III disease
- Documented KIT aberration
Adequate organ function as defined by the following criteria:
- Serum aspartate transaminase (AST); serum glutamic oxaloacetic transaminase (SGOT)) and serum alanine transaminase (ALT); serum glutamic pyruvic transaminase (SGPT)) ≤ 2.5 x local laboratory upper limit of normal (ULN), or AST and ALT less than or equal to 5 x ULN if liver function abnormalities are due to underlying malignancy
- Total serum bilirubin ≤ 1.5 x ULN
- Absolute neutrophil count (ANC) ≥ 1500/µL
- Platelets ≥ 100,000/µL
- Hemoglobin ≥ 9.0 g/dL (may be transfused or erythropoietin treated)
- Serum calcium ≤ 12.0 mg/dL
- Serum creatinine ≤ 1.5 x ULN
- Patients with CNS metastasis must have stable neurologic function without evidence of CNS progression within 8 weeks
- May have previous adjuvant therapy with interferon, vaccines or therapy with IL-2, chemotherapy
- At least one measurable lesion by RECIST criteria
- ECOG PS 0-2
Exclusion Criteria:
- Major surgery or radiation therapy within 4 weeks of starting the study treatment.
- History of or known carcinomatous meningitis, or evidence of symptomatic leptomeningeal disease on screening CT or MRI scan.
- Ongoing cardiac dysrhythmias of NCI CTCAE grade ≥ 2.
- QTc > 470 msec on baseline EKG.
- Pregnancy or breastfeeding.
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Nilotinib
Nilotinib 400 mg (2 capsules) PO BID q 28 days
|
D1~ Nilotinib 400 mg (2 capsules) PO BID q 28 days
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Rücklaufquote
Zeitfenster: 1~2 Jahr
|
1~2 Jahr
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 2009-02-026
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