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Sperm Banking Among Adolescents Newly Diagnosed With Cancer: Development of a Profiling and Referral Tool

6. März 2015 aktualisiert von: St. Jude Children's Research Hospital

Predictors of Adolescent Sperm Banking: Development of a Profiling and Referral Tool

Despite the known adverse effects of specific cancer treatments on fertility, only 18-26% of at-risk adolescents and young men cryopreserve sperm prior to cancer treatment in the US: These already less than optimal rates of sperm banking are even lower among adolescents who have increased anxiety at cancer diagnosis, are lower in age and socioeconomic status, of Evangelical religious orientation, or are diagnosed with leukemia/lymphoma: It is not clear why sperm banking is underutilized, particularly in light of the high priority that survivors of childhood cancer place on fertility and the high psychological distress associated with fertility loss. Studies addressing sperm banking among adults with cancer suggest that factors such as poor physician communication and the resulting lack of fertility-risk knowledge by patients contributes to the low frequency of sperm cryopreservation. No well-designed studies have examined risk factors associated with failure to bank sperm among adolescents with cancer, a developmentally distinct population ripe for intervention.

This study plans to enroll 206 adolescent males and 412 parents/guardians.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

This study will identify factors predictive of sperm banking/not sperm banking in order to design interventions for increasing fertility preservation among adolescent males newly diagnosed with cancer. Specifically, this study aims to investigate psychological, demographic, developmental, parent/guardian, provider, and medical factors predictive of sperm banking outcomes among at-risk adolescents with cancer. Once these factors have been identified, the study will develop a novel Profiling and Referral Tool. This instrument will ultimately serve as an intervention for both healthcare providers and families through the facilitation of appropriate referrals, and tailored interventions for decreasing barriers to sperm banking. Finally, the feasibility of the Profiling and Referral tool will be evaluated based on provider and family report.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

282

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Ontario
      • Toronto, Ontario, Kanada, M5G1X8
        • The Hospital for Sick Children
    • California
      • Duarte, California, Vereinigte Staaten, 91010
        • City of Hope
      • Los Angeles, California, Vereinigte Staaten, 90095
        • Mattel Children's Hospital
    • Georgia
      • Atlanta, Georgia, Vereinigte Staaten, 30342
        • Children's Healthcare of Atlanta
    • Massachusetts
      • Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02115
        • Dana-Farber Cancer Institute/Children's Hospital Boston
    • Michigan
      • Ann Arbor, Michigan, Vereinigte Staaten, 48109
        • The University of Michigan
    • Tennessee
      • Memphis, Tennessee, Vereinigte Staaten, 38105
        • St. Jude Children's Research Hospital
    • Texas
      • Fort Worth, Texas, Vereinigte Staaten, 76104
        • Cook Children's Medical Center
    • Utah
      • Salt Lake City, Utah, Vereinigte Staaten, 84113
        • Primary Children's Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

13 Jahre bis 21 Jahre (Kind, Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Männlich

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Male Adolescents meeting eligibility criteria will be identified by updated clinic lists that are available across all institutions included in this study. After the review of clinic lists, medical record review, and report from oncologist regarding patient risk for treatment-related infertility, patients meeting study criteria will be recruited consecutively within the time constraints of the available staff. That is, for every opportunity where there is staff available for recruitment, the study team will attempt to enroll the first available patient meeting eligibility criteria.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Male participants newly diagnosed with cancer.
  • Patients must be between 13 years of age (≥ 13 years) and 21 years of age (< 22 years) at time of study enrollment.
  • Participant Identified as Tanner stage III or higher.
  • Participant identified by his oncologist (or designee) as being at risk for treatment-related infertility.
  • Proficiency speaking and reading English or Spanish.
  • Cognitive capacity to complete study questionnaires.

Exclusion Criteria:

  • Participant previously treated for cancer.
  • History of mental retardation or severe cognitive or learning impairment.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Adolescent Male Participants
Self-report questionnaire data will be collected one time, between Days 1-7 post initiation of cancer therapy(e.g. Days 2-8 of being "on-treatment" for cancer) among eligible participants and their families who enroll on the study. Patients who agree to participate will be asked to complete a battery of paper and pencil questionnaires (which will also be available on-line if preferred) that assess risk/protective factors for sperm banking. When the banking recommendation is "Yes" or "further assessment required," the profiling and referral tool will be given to the family and instructions for completion will be provided. The tool will include a list of key items which will be based on the most influential barriers to banking sperm.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Investigation of factors predictive of sperm banking outcome
Zeitfenster: 3 years
Investigate factors predictive of banking sperm/not banking sperm among at-risk adolescents newly diagnosed with cancer. Psychological, health belief, demographic, developmental, parental/guardian, provider, and medical factors will be tested in models of sperm banking outcome.
3 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Develop and evaluate a Profiling and Referral Tool designed to increase clinical referrals and decrease barriers to sperm banking.
Zeitfenster: 3 years
To utilize factors most predictive of sperm banking outcome to develop a brief Profiling and Referral Tool designed to increase sperm banking among teens newly diagnosed with cancer. Implementation of the developed Profiling and Referral Tool will be feasible based on provider and family report.
3 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: James Klosky, Ph.D, St. Jude Children's Research Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

25. Juni 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

28. Juni 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

29. Juni 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

10. März 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

6. März 2015

Zuletzt verifiziert

1. März 2015

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • SBANK10
  • R21HD061296-01A2 (US NIH Stipendium/Vertrag)

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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