Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Vitamin D and Functional Outcomes After Total Hip Arthroplasty (THA)

16. März 2017 aktualisiert von: Hospital for Special Surgery, New York

The Effect of Serum Vitamin D Level and the Short Term Functional Outcomes After Total Hip Arthroplasty

The investigators would like to evaluate the effect of serum 25-hydroxy vitamin D level on post-operative short-term functional outcomes after total hip arthroplasty (THA).

Hypothesis: Patients with low serum vitamin D level will have less within-patient improvement in pre- to 6 week, 1 year, 2 year and 5 year post THA WOMAC scores, SF-36 scores, and performance-based tests(get up and go test and 2 minute walking test) compared to patients who do not have a low vitamin D levels.

Also, Patients with low serum vitamin D level will have a higher rate of postoperative thigh pain or periprosthetic fracture.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Vitamin D is an important nutrient to maintain both skeletal and non-skeletal function. In this study, we have 4 specific aims:

The primary aim of this prospective observational study is to compare the pre- to 6 week, 1 year, 2 year and 5 year post-THA within-patient change in Western Ontario and McMaster Universities Osteoarthritis Index (WOMAC) scores between patients who have a low preoperative serum vitamin D level and patients who do not have a low serum vitamin D level. Low serum vitamin D will be defined as serum 25-hydroxy vitamin D level less than 32 ng/ml.

The secondary aim is to compare the pre- to 6 week, 1 year, 2 year and 5 year post-THA within-patient change in performance-based tests (get up and go test, 2 minute walking test) between patients who have a low preoperative serum vitamin D level and patients who do not have a low serum vitamin D level.

The third aim is to compare the pre- to 6 week, 1 year, 2 year and 5 year post-THA within-patient change in Short-form 36 health survey (SF-36) scores between patients who have a low preoperative serum vitamin D level and patients who do not have a low serum vitamin D level.

The fourth aim is to compare the rate of postoperative fracture or thigh pain between patients who have a low preoperative serum vitamin D level and patients who do not have a low serum vitamin D level.

Postoperative thigh pain is defined as pain at the anterolateral aspect of mid thigh which corresponds to the level of the prosthetic stem tip. Thigh pain is characterized by pain in the start-up phase, diminishes during movement and is absent at rest.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

219

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • New York
      • New york, New York, Vereinigte Staaten, 10021
        • Hospital For Special Surgery

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

40 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Patients who are scheduled for primary total hip replacement will be identified at the preoperative visit.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients between the ages of 40 and 100 years old, and are scheduled for primary total hip arthroplasty with two surgeons (Drs. Sculco and Cornell) at Hospital for Special Surgery.
  • Patients who have a serum 25-OH vitamin D drawn as part of their preoperative work-up.

Exclusion Criteria:

  • Bilateral one-stage total hip replacements
  • Patients who required a complex surgical procedure including extensive bone grafting, osteotomy, extensive soft tissue release, or a need of adjunctive internal fixation with cables, wires or plate
  • Those with serious medical co-morbidities that need adjusted rehabilitation protocol due to their medical problems
  • Those who require immediate postoperative revision due to dislocation, infection or component malalignment

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Vitamin D deficiency
Patients with low serum vitamin D (25-hydroxy vitamin D < 32 ng/ml)
Control group
Patients with normal serum vitamin D level (serum 25-hydroxy vitamin D > 32 ng/ml)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
The difference in the within-patient change in WOMAC scores between groups.
Zeitfenster: preoperatively, 6 week, 1 year, 2 year and 5 year post-THA

The primary outcome will be the difference in the within-patient change in pre- to 6 week, 1 year, 2 year and 5 year post-THA WOMAC scores between groups. A clinically important difference between groups will be considered as 5 points change in the functional component of WOMAC.

WOMAC is obtained as part of the HOOS questionnaire which is routinely used in all patients that are scheduled for total joint replacements at Hospital for Special Surgery. We will obtain this score at both pre-operative screening and 6 week, 1 year, 2 year and 5 year after the surgery.

preoperatively, 6 week, 1 year, 2 year and 5 year post-THA

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
The difference in the within-patient change of the performance-based tests between groups.
Zeitfenster: preoperatively, 6 weeks, 1 year, 2 years, and 5 years post THA
Secondary outcome will be the difference in the within-patient change of the performance-based tests (get up and go test and 2 minute walking test) between pre- and 6 week, 1 year, 2 year and 5 year post-THA.
preoperatively, 6 weeks, 1 year, 2 years, and 5 years post THA
The difference in the within-patient change in SF-36 scores between groups
Zeitfenster: preoperatively, 6 weeks, 1 year, 2 year, and 5 years postoperatively
Tertiary outcome will be the difference in the within-patient change in pre- to 6 week, 1 year, 2 year and 5 year post-THA SF-36 scores between groups Preoperative SF-36 is also included as part of the HOOS questionnaire.
preoperatively, 6 weeks, 1 year, 2 year, and 5 years postoperatively

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Joseph M Lane, MD, Hospital for Special Surgery, New York
  • Studienleiter: Aasis Unnanuntana, MD, Hospital for speicial surgery

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2011

Studienabschluss (Tatsächlich)

3. Februar 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

15. Juli 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

18. Juli 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

19. Juli 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

20. März 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

16. März 2017

Zuletzt verifiziert

1. März 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 10014 (Andere Kennung: CTEP)

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Mangel an Vitamin D

Abonnieren