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The Prostate Immobilization Device Study

13. Juni 2017 aktualisiert von: James Taylor
The purpose of this study is to compare reproducibility of the device position and location of the prostate rectum interface between two immobilization devices for radiation therapy of prostate carcinoma.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

The investigator assessed the device position and location of the interface between rectum and prostate weekly during the course of treatment. This information was obtained using a conebeam CT scan on the treatment couch prior to a regularly scheduled radiation treatment. The conebeam CT scan is a standard tool for monitoring patient position and radiation treatment accuracy. Prior to each radiation treatment, the patient was placed in a vaclock immobilization device, then aligned with room lasers to skin tattoos. On board portal imaging was then employed using the KvKv match technique to place isocenter as simulated. For intact prostate treatment, alignment was made to implanted gold fiducial markers. For post prostatectomy patients, the alignment was to pelvic bony anatomy. After patient alignment was complete, a conebeam CT scan was obtained. The position of the anterior rectal wall and the interface between prostate and rectum was compared to the position of these structures at the time of simulation. Measurement was taken in the midline of the prostate gland between its base and apex of the maximum deviation of the rectum prostate interface from its position at the time of simulation. For post prostatectomy patients, a measurement was taken of the maximum deviation from simulation of interface between the rectum and the prostate bed/bladder. These measurements were recorded weekly by the treating radiation oncologist on the Physician Data Sheet.

The difficulty of device insertion, positioning and inflation was recorded daily by the treating personnel based on a scale in the PIDS Daily Radiation Therapist Questionnaire, from 1(none) to 5(unable to insert). These results were summarized by the clinical study coordinators on the PIDS Radiation Therapist Summary.

Patient expression of discomfort during device placement was recorded daily by treating personnel based on a scale in the PIDS Daily Radiation Therapist Questionnaire, from 1(none) to 5(intolerable). These responses will be summarized by the clinical study coordinators on the PIDS Radiation Therapist Summary.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

60

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Wisconsin
      • Racine, Wisconsin, Vereinigte Staaten, 53405
        • Wheaton Francsican Cancer Care - All Saints

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Männlich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • 18 years of age or older
  • Clinically localized T1-3 N0-1 M0 adenocarcinoma of the prostate
  • Planned definitive radiation therapy

Exclusion Criteria:

  • Prior proctectomy
  • Rectal surgery within one year
  • Proctitis
  • Rectal carcinoma
  • Anal Stenosis
  • History of inflammatory bowel disease
  • Scleroderma
  • Systemic sclerosis
  • Refusal of treatment with immobilization device

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Miller enema air tip
The Miller enema air tip rectal balloon is inserted into the rectum prior to radiation simulation and also prior to each radiation treatment to immobilize prostate gland and displace rectal tissue during radiation therapy.
Miller Enema Air Tip is inserted into rectum prior to simulation and each radiation treatment.
Andere Namen:
  • Miller Enema Air Tip
Aktiver Komparator: Radiadyne Immobilizer
The Radiadyne Immobilizer Treatment Device is inserted into the rectum prior to radiation simulation and also prior to each radiation treatment to immobilize prostate gland and displace rectal tissue during radiation therapy
Radiadyne Immobilizer is inserted into rectum prior to simulation and each radiation treatment

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Deviation of the Prostate Rectal Interface From Its Position at Time of Simulation.
Zeitfenster: Up to 9 weeks
Measurements will be taken for at least 5, and up to 9, occasions on a weekly basis during each patient's course of treatment. An average value will be determined for each patient. An average of individual patient values will be determined for each immobilization device.
Up to 9 weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Difficulty of Insertion.
Zeitfenster: Up to nine weeks
Difficulty of device insertion was scored for each treatment by the treating radiation therapist on a scale from 1(easiest) to 5(most difficult). An average score was obtained at completion of therapy for each patient. At completion of the study, an average value was obtained for each immobilization device by averaging the average score for each patient .
Up to nine weeks
Patient Expression of Discomfort
Zeitfenster: Up to nine weeks
Patient expression of discomfort was scored for each insertion by the treating radiation therapist on a scale from 1(none) to 5(intolerable). An average score was obtained at completion of therapy for each patient. At completion of the study, an average value was obtained for each immobilization device by averaging the average score for each patient .
Up to nine weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: James H Taylor, MD, Wheaton Franciscan Cancer Care - All Saints

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

25. Juli 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

1. August 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

3. August 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

29. Juni 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. Juni 2017

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 11-019-ASH

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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