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Antimicrobial Stewardship Through MRSA Diagnosis in Emergency Department (ED) Patients With Abscesses

4. August 2017 aktualisiert von: Larissa May, George Washington University

A Randomized Clinical Trial Comparing Use of Rapid Molecular Testing for Staphylococcus Aureus for Patients With Cutaneous Abscesses in the Emergency Department With Standard of Care.

This study expands upon pilot data for feasibility since May 2011. The study aims to evaluate the effect of rapid test availability on use of targeted spectrum antibiotics for non-MRSA abscesses in ambulatory patients in the Emergency Department (ED). The multi-institutional study will assess the feasibility of providing the GeneXpert® MRSA/SA SSTI assay to the ED and evaluate the impact of delivering the test result to clinicians in real-time on patient management decisions regarding the use of antimicrobial agents. Patients are randomized to standard culture (control arm) or to the GeneXpert® assay plus standard culture.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Our objective was to determine whether real-time availability of rapid molecular results of Staphylococcus aureus would impact emergency department clinician antimicrobial selection for adults with cutaneous abscesses.

We performed a prospective, randomized controlled trial in two urban emergency departments comparing a rapid molecular test with standard of care culture-based testing. Follow-up telephone calls were made at between 2 and 7 days, 1 month, and 3 months after discharge.

Patients at least 18 years old presenting with a chief complaint of abscess, cellulitis, or insect bite and receiving incision and drainage were eligible. Seven hundred seventy-eight people were assessed for eligibility and 252 met eligibility criteria.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

252

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • District of Columbia
      • Washington, D.C., District of Columbia, Vereinigte Staaten, 20037
        • The George Washington University
    • Maryland
      • Baltimore, Maryland, Vereinigte Staaten
        • Johns Hopkins University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • adults 18 years or older with community onset abscess

Exclusion Criteria:

  • previous treatment for same abscess in past 14 days
  • postoperative infection
  • inability to provide informed consent

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Xpert MRSA/SA SSTI
use of the Xpert MRSA/SSTI diagnostic assay
Use of Xpert MRSA/SA SSTI assay
Aktiver Komparator: Standard culture
performance of standard bacterial culture of abscess material

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number of Participants With Antibiotic Usage at the Time of the ED Visit
Zeitfenster: Baseline
Number of Participants with Antibiotic Usage at the time of the ED visit (narrow spectrum, broad spectrum, or none) will be recorded at the time of the ED visit
Baseline

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Participant Clinical Improvement Post-treatment at One Week
Zeitfenster: 2 to 7 days
clinical improvement (decreasing erythema, pain, swelling, drainage, and presence or absence of fever) will be documented at 2-7 day phone follow up and 1 and 3 months
2 to 7 days
Clinical Outcome at One or Three Months
Zeitfenster: 3 months
Recurrence of abscess within a three month time period
3 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Larissa S May, MD, The George Washington University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Mai 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

26. Januar 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

31. Januar 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

1. Februar 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

6. September 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

4. August 2017

Zuletzt verifiziert

1. August 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • 030927

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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NEIN

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