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Combined Behavioral Approaches With Functional Electrical Therapy in Stroke Rehabilitation

10. Februar 2015 aktualisiert von: Chang Gung Memorial Hospital

Combined Behavioral Approaches With Functional Electrical Therapy in Stroke Rehabilitation: Effects on Motor Control, Motor Impairment, Daily Function and Community Reintegration

This project attempts to perform a randomized controlled trial to verify the efficacy and motor control mechanism of the proposed combined functional electrical therapy with distributed constraint-induced therapy or with robot-assisted Bilateral training.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Two theory-based, task-oriented approaches are distributed CIT (dCIT) and robot-assisted Bilateral training(BAT). CIT/dCIT involves massed practice of the affected arm and restraint of the unaffected arm. BAT involves repetitive practice of symmetrical bilateral movements on robot. Both are evident to improve motor performance, motor control or daily function in high functioning patients. These dCIT and BAT have their own limitations for motor-deficit rehabilitation after stroke, i.e. only appropriate for high-functioning or mildly motor impaired patients. Functional electrical therapy, an innovative technology, is proposed as an adjunct to these behavioral approaches to assist in movement execution. Functional electrical therapy is used to increase the electric activity of muscles for movement and the active range of motion in low functioning patients. Combining functional electrical therapy into CIT or BAT may extend the utility of these two behavioral approaches beyond patients with mild motor deficits and could expedite the progress of motor recovery. This project attempts to perform a randomized controlled trial to verify the efficacy and motor control mechanism of the proposed combined functional electrical therapy with dCIT or with BAT.

Studientyp

Interventionell

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Taoyuan County, Taiwan
        • Chang Gung Memorial Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • The onset duration more than 6 months
  • An initial upper extremity subsection of the Fugl-Meyer Assessment score of 33 to 52 indicating moderate or moderate-to-mild movement impairment
  • No serious cognitive deficits (a score of more than 24 on the Mini Mental State Exam)
  • The availability of caregiver for assistance during the 6-hour restraint time of unaffected extremity per day
  • No balance problems sufficient to compromise safety when wearing the project's constraint device with the assistance of the caregiver
  • Considerable nonuse of the affected upper extremity (an AOU score < 2.5 of Motor Activity Log)

Exclusion Criteria:

  • Exhibit physician determined major medical problems or poor physical conditions that would interfere with participation
  • Excessive pain in any joint that might limit participation

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Fakultätszuweisung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Combined dCIT with FET
Combined distributed constraint induced therapy with functional electrical therapy
This dCIT group focuses on restriction on movement of the unaffected hand by placement of the hand in a mitt for 6 hours/day and intensive training of the affected upper extremity in functional tasks 1.5 hours/weekday, for 4 weeks. The level of challenge will be adapted based on patient ability and improvement during training. Patients will be encouraged to initiate the designed therapeutic functional activities.
Andere Namen:
  • distributed constraint induced therapy
Andere Namen:
  • FES
Experimental: Combined BAT with FET
Combined bilateral arm treatment with functional electrical therapy
Andere Namen:
  • FES
The BAT group concentrates on the simultaneous movements of both the affected and unaffected upper extremity on robot for 1.5 hours/day, 5 days/week for 4 weeks.
Andere Namen:
  • bilateral arm training
Aktiver Komparator: Control intervention group
Control intervention
The conventional intervention group is designed to control for the duration and intensity of patient-therapist interactions and therapeutic activities (1.5 hours/day, 5 days/week, for 4 weeks). Therapy in the control intervention group will involve training for coordination, balance, and movements of the affected upper extremity, as well as compensatory practice on functional tasks with the unaffected upper extremity or both upper extremities.
Andere Namen:
  • Steuereingriff
Experimental: dCIT
distributed constraint induced therapy
This dCIT group focuses on restriction on movement of the unaffected hand by placement of the hand in a mitt for 6 hours/day and intensive training of the affected upper extremity in functional tasks 1.5 hours/weekday, for 4 weeks. The level of challenge will be adapted based on patient ability and improvement during training. Patients will be encouraged to initiate the designed therapeutic functional activities.
Andere Namen:
  • distributed constraint induced therapy
Experimental: BAT
bilateral arm treatment
The BAT group concentrates on the simultaneous movements of both the affected and unaffected upper extremity on robot for 1.5 hours/day, 5 days/week for 4 weeks.
Andere Namen:
  • bilateral arm training

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Movement time (MT)
Zeitfenster: Baseline and change from baseline in MT at 4 weeks
The movement time is collected by a 7-camera motion analysis system (VICON MX 3-D, Oxford Metrics Inc., Oxford, UK) from unilateral and bilateral reaching tasks of pressing the desk bell. MT is the interval between movement onset and offset.
Baseline and change from baseline in MT at 4 weeks
Total displacement (TD)
Zeitfenster: Baseline and change from baseline in TD at 4 weeks
The movement time is collected by a 7-camera motion analysis system (VICON MX 3-D, Oxford Metrics Inc., Oxford, UK) from unilateral and bilateral reaching tasks of pressing the desk bell. TD refers to the path of a hand in three-dimensional space and is a measure of trajectory smoothness.
Baseline and change from baseline in TD at 4 weeks
Percentage of peak velocity (PPV)
Zeitfenster: Baseline and change from baseline in PPV at 4 weeks
The movement time is collected by a 7-camera motion analysis system (VICON MX 3-D, Oxford Metrics Inc., Oxford, UK) from unilateral and bilateral reaching tasks of pressing the desk bell. The PPV reflects the duration of the acceleration phase relative to the deceleration phase and indicates the type of movement strategy selected for a motor action.
Baseline and change from baseline in PPV at 4 weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Fugl-Meyer-Bewertung (FMA)
Zeitfenster: Ausgangswert, Änderung des FMA gegenüber dem Ausgangswert nach 2 Wochen und Änderung des FMA gegenüber dem Ausgangswert nach 4 Wochen
Die UE-Subskala der FMA (max. Score 66) verwendet eine 3-Punkte-Ordinalskala zur Beurteilung der motorischen Beeinträchtigung.
Ausgangswert, Änderung des FMA gegenüber dem Ausgangswert nach 2 Wochen und Änderung des FMA gegenüber dem Ausgangswert nach 4 Wochen
Motoraktivitätsprotokoll (MAL)
Zeitfenster: Ausgangswert, MAL-Änderung nach 2 Wochen und MAL-Änderung nach 4 Wochen
Bei der MAL handelt es sich um eine halbstrukturierte Befragung von Patienten zur Beurteilung des Nutzungsumfangs (AOU) und der Bewegungsqualität (QOM) der betroffenen oberen Extremität bei 30 wichtigen täglichen Aktivitäten anhand einer 6-Punkte-Ordinalskala. Höhere Werte bedeuten eine bessere Leistung.
Ausgangswert, MAL-Änderung nach 2 Wochen und MAL-Änderung nach 4 Wochen
ABILHAND-Fragebogen
Zeitfenster: Ausgangswert, Änderung des ABILHAND-Fragebogens nach 2 Wochen und Änderung des ABILHAND-Fragebogens nach 4 Wochen
Der ABILHAND-Fragebogen ist eine Bestandsaufnahme von 56 manuellen Aktivitäten, die eine 3-Punkte-Ordinalskala verwendet, um subjektiv wahrgenommene Schwierigkeiten bei der Ausführung alltäglicher bimanueller Aktivitäten zu messen.
Ausgangswert, Änderung des ABILHAND-Fragebogens nach 2 Wochen und Änderung des ABILHAND-Fragebogens nach 4 Wochen
Medical Research Council scale (MRC)
Zeitfenster: Baseline, change from baseline in MRC at 2 weeks, and change from baseline in MRC at 4 weeks
The MRC scale examines the muscle strength of the affected arm and is reliable measurement with score ranged from 0 (no contraction) to 5 (normal power).
Baseline, change from baseline in MRC at 2 weeks, and change from baseline in MRC at 4 weeks
Modified Ashworth Scale (MAS)
Zeitfenster: Baseline, change from baseline in MAS at 2 weeks, and change from baseline in MAS at 4 weeks
The MAS scale is an ordinal scale (0-5 points) assessing spasticity of skeletal muscle in UE. A higher score indicating more spasticity.
Baseline, change from baseline in MAS at 2 weeks, and change from baseline in MAS at 4 weeks
MYOTON-3
Zeitfenster: Baseline, change from baseline in MYOTON-3 at two weeks, and change from baseline in MYOTON-3 at 4 weeks
Assessment of the functional state of skeletal muscle was carried out using myometric measurements with the MYOTON-3 device.
Baseline, change from baseline in MYOTON-3 at two weeks, and change from baseline in MYOTON-3 at 4 weeks
Reintegration of Normal Living Index (RNL)
Zeitfenster: Baseline, change of RNL at 2 weeks, and change of RNL at 4 weeks
The RNL is used to measure the satisfaction with community reintegration. It scores on a 4-point ordinal scale, with higher scores indicating a higher level of satisfaction.
Baseline, change of RNL at 2 weeks, and change of RNL at 4 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Ching-yi Wu, ScD, Chang Gung University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. März 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. März 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

30. Januar 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

30. Januar 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

1. Februar 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

11. Februar 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

10. Februar 2015

Zuletzt verifiziert

1. September 2014

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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