Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Hip Fracture and Perineural Catheter

16. August 2016 aktualisiert von: University Hospital, Rouen

INTRODUCTION: Hip Fracture is a public health problem because of its constantly increasing frequency and its high morbidity and mortality. The leading cause of death is cardiovascular decompensation, caused by painful phenomena associated with fracture and orthopedic surgery.With hip fracture, epidural local analgesia techniques have proven their benefit in mortality but are associated with numerous side effects that prevent routine use. Peripheral analgesic techniques locoregional the lumbar plexus, much safer, cause a decrease in postoperative pain after surgery for hip fracture and a decrease in mortality at 6 months. Elderly patients suffering from a hip fracture, no study has investigated the effect of local analgesia continuous femoral perineural catheter on the incidence of cardiovascular events in the perioperative period.

OBJECTIVE: The main objective of this work is to show that perineural analgesia block continuous local anesthetic reduces the incidence of cardiovascular complications in the preoperative period of a patient with a hip fracture and fact, show that this technique decreases the incidence of mortality at one year of patients with a hip fracture (secondary objective).

MATERIAL AND METHODS: This is a prospective, multicenter, randomized, descriptive type. It compares two populations of patients: one has a perineural analgesia by continuous infusion via a catheter of ropivacaine (n = 157) associated with a systemic analgesia and the other only systemic analgesia without development of a catheter perineural (n = 157). The duration of patient participation will be 12 months. In the first 24 hours after a hip fracture after randomization, study participants will benefit from the installation under strict asepsis, a continuous block by catheter, placed by an anesthesiologist experienced control room post-interventional. The local analgesia will be provided by continuous administration via the perineural catheter, ropivacaine for 5 days for the treated group. Except the local analgesia protocol, the protocols pre-and postoperative systemic analgesia and general anesthesia will be identical for all participants of the 2 groups, similar to techniques proposed in the context of everyday clinical practice, ensuring analgesia optimal for all patients in the study. The main features will be found three bioassays Troponin IC and 3 electrocardiograms at the entrance to the hospital, J3 and J5 after inclusion. In addition, cardiovascular clinical monitoring and quantification of pain ( will be performed daily for 8 days after inclusion. Finally, an assessment of higher functions by ladder MMS will be conducted at the entrance, J3, J5 and J8. Moreover, a survey of survival at 1 month, 3 months and 1 year will be realized.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

166

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Rouen, Frankreich, 76000
        • Rouen University hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

60 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients with an age greater than or equal to 60 years
  • Patients who have written, informed consent was obtained
  • Patients evaluated ASA 1, 2 and 3 according to the classification of the American Society of Anesthesiologists (detailed below)
  • Patients undergoing surgery for hip fracture
  • Time less than 24 hours after a hip fracture

Exclusion Criteria:

  • cons indication to regional anesthesia (constitutional or acquired disorder of coagulation, sepsis, local infection of the puncture area, history of vascular surgery prosthetic femoral neuropathy scalable, allergy to local anesthetics)
  • weight <40Kg
  • Patients receiving treatment hypocoagulable or antiplatelet therapy of type dipyridamole, ticlopidine and platelet αIIbβ3 receptor antagonists (excluding aspirin and clopidogrel)
  • cons-indication for standardized anesthetic technique in this study
  • cons-indication for analgesics used postoperatively (respiratory failure, severe liver failure, brain injury associated with intracranial hypertension, uncontrolled epilepsy, simultaneous treatment with MAOIs, hypersensitivity to opioids)
  • Patient unable to give informed consent
  • adults under guardianship or curator
  • persons not affiliated with a health insurance plan
  • A person deprived of liberty

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: Kontrolle
Aktiver Komparator: continuous perineural catheter
continuous perineural catheter

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Number of participants with cardiovascular events during the preoperative period
Zeitfenster: 3 days
3 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Vincent COMPERE, Pr, UH Rouen

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. Juni 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

9. Juli 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

12. Juli 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

17. August 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

16. August 2016

Zuletzt verifiziert

1. August 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2008/072/HP

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur continuous perineural catheter

3
Abonnieren