- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01678508
Pharmacogenetically Based Dosing of Thiopurines in Childhood Acute Lymphoblastic Leukemia
4. September 2012 aktualisiert von: Kjeld Schmiegelow, Rigshospitalet, Denmark
Pharmacogenetically Based Dosing of Thiopurines in Childhood Acute Lymphoblastic Leukemia - Influence on Cure Rates and Risk of Second Cancer
In a population-based study to explore the impact of TPMT-status on the risk of relapse and of second cancer among all patients treated according to the NOPHO ALL2000.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
The thiopurines 6-mercaptopurine (6MP) and 6-thioguanine (6TG) are widely used in the treatment of childhood acute lymphoblastic leukemia (ALL).
They primarily exert their cytotoxicity through conversion into 6-thioguanine nucleotides (6TGN) that are incorporated into DNA.
Interindividual variations in response to thiopurine therapy are influenced by genetically determined polymorphisms in the activity of the enzyme thiopurine methyltransferase (TPMT).
TPMT competes with the formation of 6TGN, as it methylates the thiopurines (especially 6MP) and some of their metabolites.
Approximately ten percent of all individuals are TPMT heterozygous, with one wild type and one low activity allele, and one in three hundred individuals are TPMT deficient with two low activity alleles.
During the maintenance therapy phase of the treatment of childhood ALL, which may last several years, 6MP is given on a daily basis at a starting dose of 75 mg/m.sq./day, which is subsequently adjusted to a white blood cell count of 1.5-3.5 x109/L.
We have previously demonstrated that the risk of relapse is reduced by more than 50%, but the risk of second cancer was increased 3-fold among TPMT low activity patients.
Accordingly, the Nordic ALL2000 protocol recommended the dosing of 6MP to be based on the patients TPMT activity.
In the present study of almost 1000 Nordic patients, we will explore whether this strategy of TPMT-based individualised 6MP dosing have benefitted the patients by reducing their risk of second cancer while preserving their low risk of relapse.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
1020
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Copenhagen, Dänemark, 2100
- Rigshospitalet
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
1 Jahr bis 15 Jahre (Kind)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Wahrscheinlichkeitsstichprobe
Studienpopulation
The study cohort is based on patients enrolled in the NOPHO ALL2000 protocol.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- included in the NOPHO ALL2000 protocol
- entered 6-mercaptopurine/Methotrexate maintenance therapy in first remission
- available TPMT phenotype and/or genotype
Exclusion Criteria:
- children with Down Syndrome
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Beobachtungsmodelle: Kohorte
- Zeitperspektiven: Retrospektive
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Cumulative risk of relapse and risk of second cancer by Kaplan-Meier analysis with Gray's test comparisons at 10 years
Zeitfenster: Up to 10 years from diagnosis
|
The risks will be reported as percentages.
|
Up to 10 years from diagnosis
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Kjeld Schmiegelow, M.D., Rigshospitalet, Denmark
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Januar 2002
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Juli 2011
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Februar 2012
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
22. Mai 2012
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
4. September 2012
Zuerst gepostet (Schätzen)
5. September 2012
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
5. September 2012
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
4. September 2012
Zuletzt verifiziert
1. September 2012
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- NOPHO ALL2000 TPMT and outcome
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur Akute lymphatische Leukämie
-
Nanfang Hospital of Southern Medical UniversityPeking University People's Hospital; Guangzhou First People's Hospital; Sun Yat-Sen... und andere MitarbeiterUnbekanntAllogene hämatopoetische Stammzelltransplantation | Bedingungen | Mixed-Lineage-Leukemia (MLL)-Rearranged Acute LeukemiaChina
-
Shenzhen Second People's HospitalRekrutierungLeukämie | Myeloisch | Chronisch | BCR-ABL (Breakpoint Cluster Region-Abelson Murine Leukemia) | PositivChina