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Magnetic Resonance Imaging To Predict Outcomes In Aortic Aneurysms

11. Dezember 2012 aktualisiert von: University of Edinburgh

Efficacy of Magnetic Resonance Imaging Using Ultrasmall Superparamagnetic Particles of Iron Oxide to Predict Clinical Outcome in Patients Under Surveillance for Abdominal Aortic Aneurysms

The aorta is the main blood vessel that comes out of the heart and distributes blood to the whole body. In some people, the aorta becomes swollen (aneurysm) and bursts, especially as it passes through the abdomen. These 'abdominal aortic aneurysms' often occur without symptoms and can burst or rupture without warning. This usually leads to death and represents the thirteenth commonest cause of death in the United Kingdom. In this study, we are looking at a new technique that can look at the aortic aneurysm using magnetic resonance imaging; a technique that does not require x-rays or radiation. We have recently shown that, using magnetic resonance combined with a new imaging agent USPIO, we can detect 'hotspots' of activity in these aneurysms that seem to predict which aneurysms grow rapidly, and are therefore potentially at risk of rupture. We here propose to conduct a study in Edinburgh that will invite all patients who are under surveillance because of an aneurysm. We will image these patients using this novel technique and see if we can identify which patients burst their aneurysm, have an aneurysm that grows so large it needs to have surgery, or die. This will be important to establish as it will potentially lead to a new way of managing people that could ultimately save lives. This is particularly timely as national screening and surveillance programmes are currently being launched.

Studienübersicht

Status

Beendet

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

HYPOTHESIS We hypothesise that uptake of ultrasmall supraparamagnetic particles of iron oxide into the aortic wall will predict abdominal aortic aneurysm growth and clinical outcomes.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

16

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Edinburgh, Vereinigtes Königreich, EH16 4SB
        • Clinical Research Imaging Centre/ NHS LOTHIAN

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

40 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

The investigators will recruit 237 patients with abdominal aortic aneurysms from the clinical surveillance programme at the Royal Infirmary, Edinburgh. Inclusion criteria will be patients with an abdominal aortic aneurysm >40 mm on ultrasound scanning. Exclusion criteria will include patients with anticipated or planned abdominal aortic aneurysm repair, women of child-bearing potential without contraception, inability to undergo magnetic resonance or computed tomography scanning, life expectancy of <2 years, and those with any form of collagen-vascular disease.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

Patients with an abdominal aortic aneurysm >40 mm

Exclusion Criteria:

  1. Any medical history or clinically relevant abnormality identified on the screening medical examination, vital sign measurement, or clinical laboratory examination that is deemed by the principal investigator and/or designee to make the subject ineligible for inclusion.
  2. Subjects with planned AAA surgery.
  3. Renal impairment with eGFR of <30 mls/min at screening, history of kidney transplant or history of contrast nephropathy.
  4. Women of child-bearing potential without contraception,
  5. Collagen-vascular disease.
  6. Inability to undergo magnetic resonance or computed tomography scanning,
  7. Contraindication to MRI scanning (as assessed by local MRI safety questionnaire) which includes but not limited to:

    • Intracranial aneurysm clips (except Sugita) or other metallic objects,
    • History of intra- orbital metal fragments that have not been removed,
    • Pacemakers, implantable cardiac defibrillators and non-MR compatible heart valves,
    • Inner ear implants,
    • History of claustrophobia in MR.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Abdominal Aortic Aneurysms
Patients will be recruited from the outpatient AAA surveillance population at the vascular unit in the Royal Infirmary of Edinburgh.Potential participation in the study will be completely asymptomatic from their AAA.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
To determine if uptake ultrasmall superparamagnetic particles of iron oxide as determined by percentage R2* change between pre-and post-constant scan will predict abdominal aortic aneurysm growth and rupture in patients with abdominal aortic aneurysms.
Zeitfenster: 2 yrs
The change of R2* signal which is determined by the USPIO uptake within the issues will be used to assess the change between pre-and post contrast MRI scans. The investigators will assess if macrophage activity as determined by USPIO change predicts AAA growth and rupture
2 yrs
Does USPIO uptake as determined by percentage change between pre-and post contrast scan co-relates with FDG PET standardised uptake values or tissue to background ratios.
Zeitfenster: 2 yrs
As per ethical approval, we have recruited patients under AAA PET study to look at USPIO correlation with 18F-FDG PET. The cellular inflammation can be assessed by USPIO uptake, whilst the metabolic activity can be determined by 18F-FDG PET. In this study, the investigators will determine if there is a correlation between the these two imaging modalties by comparing the R2* change using MRI and standardised uptake values using FDG PET.
2 yrs

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: David Newby, MD PhD, University of Edinburgh

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

30. November 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

11. Dezember 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

13. Dezember 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

13. Dezember 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

11. Dezember 2012

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2012

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2011/R1CARl05
  • 10336 (Registrierungskennung: UKRCN)

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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