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Standard and High Dose Irinotecan Based on UGT1A1 Genotype for First-line Treatment of Locally Advanced Colon Cancer

Comparison of Standard and High Dose Irinotecan Based on UGT1A1 Genotype, 5-fluorouracil, and Leucovorin (FOLFIRI) for First-line Treatment of Locally Advanced Colon Cancer: a Prospective Phase II Clinical Study

In the current treatment of colon cancer, the definition of locally advanced colon cancer (LACC) is controversial, and the clinical trial evidence which support treatment for LACC is not clear. Irinotecan (CPT-11) combined with fluoropyrimidine (5FU, capecitabine) is main chemotherapy regimen for patients with advanced colorectal cancer. Whether this regimen also could be effectively applied for patients with locally advanced colon cancer? It is worthy of clinicians to conduct research. In recent studies, the literature indicated that the the uridine diphosphate glucuronide transfer enzyme (UGT1A1) is an important metabolic enzymes associated with drug metabolism of CPT-11. The gene polymorphism of UGT1A1 is related to delayed diarrhea and neutropenia caused by irinotecan. Irinotecan dose-exploration study found that the maximum tolerated dose for irinotecan in patients with UGT1A1*28 homozygous variant genotypes was significantly lower compared with the wild genotype. The studies based on Asian patients suggested that the gene variant of UGT1A1*6 also have similar impacts. At present, the studies of irinotecan dose adjustment based on the UGT1A1 gene polymorphisms has not yet come to the consistency of conclusions. The frequency of UGT1A1 gene polymorphisms between different races is significant different, irinotecan dose exploratory study based on Chinese patients has not been carried out.

This study focus on prospectively adverse reactions, optimal efficacy and R0 resection rate of the patients with LACC who treated by dose-adjusted irinotecan based on the genotypes of UGT1A1.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

100

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Heilongjiang
      • Harbin, Heilongjiang, China, 150001
        • Rekrutierung
        • Colorectal Cancer Institute of the Heilongjiang Academy of Medical Sciences
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Age 18 to 70 years old, male or female;
  2. ECOG performance status of 0-1;
  3. Confirm the diagnosis pathologically locally advanced colon adenocarcinoma;
  4. TNM stage is T4NxM0;
  5. According to RECIST 1.1 version of the standard, at least measurable lesions without local treatment; spiral CT or magnetic resonance imaging (MRI), thickness ≤ 5 mm lesion diameter ≥ 10mm, such as lymph short diameter required ≥ 15mm;
  6. Each organ function was normal (in the case of no ongoing support therapy, enrolled within one week of the laboratory examination results); 1)absolute neutrophil count (ANC) ≥ 1.5x109 / L, platelet count ≥ 80x109 / L, hemoglobin 9g/dL; 2)serum total bilirubin ≤ 1.5 times the upper limit of normal; 3)ALT and AST ≤ 2.5 times the upper limit of normal without liver metastases, liver metastases ≤ upper limit of normal in ALT and AST 5 times; 4)≤ upper limit of normal, serum creatinine or creatinine clearance ≥ 50ml/min.
  7. This study has been fully understood and voluntarily signed the informed consent form;
  8. Expected to survive for more than three months.

Exclusion Criteria:

  1. Pregnancy or lactating women or fertility patients are reluctant to take contraceptive measures;
  2. who are allergic to irinotecan, fluorouracil;
  3. can not be controlled in the central nervous system (CNS) metastasis;
  4. Suffering from any other malignancy (fully cured carcinoma in situ of the cervix or basal cell or squamous cell skin cancer excluded) within five years. 5.Clinical uncontrolled active infection such as acute pneumonia, with active hepatitis B;

6.with severe systemic disease, including, but not limited to, cerebrovascular disease, uncontrolled diabetes, uncontrolled hypertension, acute myocardial infarction, unstable angina, congestive heart failure, severe arrhythmia, thrombosis occurred within 6 months or embolic events (including transient ischemic attack); 7.Acute or subacute intestinal obstruction; 8.Symptoms of ascites, pleural effusion, and pericardial effusion, can not draining or symptomatic treatment control; 9.according to the NCI CTC AE 3.0 standard 2 or more than 2 toxicity or researchers believe that patients with any clinical or laboratory abnormalities are unfit to participate in the clinical research; 10.Also accept other systemic anti-cancer therapy (local radiotherapy of bone metastases from this restriction) to accept other trial medication in the 4 weeks before the start of the study; 11.History of serious psychological or psychiatric disorders, drug addiction or alcohol dependent persons; 12.estimated that the lack of compliance of patients enrolled in the clinical study.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: high dose irinotecan
high dose irinotecan based on UGT1A1 genotype, 5-fluorouracil, and leucovorin (FOLFIRI) for first-line treatment of locally advanced colon cancer
Comparison of standard and high dose irinotecan
Andere Namen:
  • CPT-11, CAMPTO

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
R0 resection rate
Zeitfenster: one year
one year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Krankheitsfreies Überleben
Zeitfenster: ein Jahr
ein Jahr

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
adverse reactions
Zeitfenster: one year
one year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Xishan Wang, doctor, Colorectal Cancer Institute of the Heilongjiang Academy of Medical Sciences

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2013

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. April 2014

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

4. April 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

4. April 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

8. April 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

8. April 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

4. April 2013

Zuletzt verifiziert

1. April 2013

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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