- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01847716
Transforming Growth Factor Beta Signalling in the Development of Muscle Weakness in Pulmonary Arterial Hypertension
24. September 2018 aktualisiert von: Imperial College London
Pulmonary arterial hypertension (PAH) is a disease that causes raised blood pressure in blood vessels that pick up oxygen from the lungs.
It has a life expectancy similar to some cancers.
There is treatment available but there is no cure.
We now know that PAH is associated with weakness in the muscles in the legs, which contributes to the symptoms patients' experience.
Researchers believe that certain proteins found in high levels in the blood of patients with other chronic diseases can affect muscle function and growth.
One of these proteins is called growth differentiating factor (GDF) 8, high levels of which are associated with muscle weakness in chronic obstructive pulmonary disease(COPD) and heart failure (HF).
Interestingly there are drugs available which block the actions of GDF-8 on muscle cells which has been shown in animals to result in increased muscle size.
A related protein called GDF-15 is found in elevated levels in patients PAH, and is linked to prognosis.
Our preliminary data suggests that GDF-15 can also directly influence muscle size in a number of situations.
We aim to investigate the role of GDF-15 and related molecules in the development of muscle weakness in patients with PAH.
We will do this by measuring certain markers of muscle weakness and taking blood and muscle samples in patients and controls.
We will then compare the levels of GDF-15 in these tissues in those with and without muscle wasting.
We hope this work will lead to a greater understanding of the role of GDF-15 in the development of muscle weakness in patients with PAH.
GDF-15 levels may be important in allowing us to define which patients have muscle weakness.
In the future we aim to perform a clinical trial of drugs which block the actions of GDF-15.
Studienübersicht
Status
Beendet
Bedingungen
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
33
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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London, Vereinigtes Königreich, SW36NP
- Royal Brompton Hospital
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
14 Jahre bis 61 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Clinics at Royal Brompton and Hammersmith hospital
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients with pulmonary arterial hypertension with New York Heart Association stage II - III disease will be eligible for recruitment in the patient portion of the trial. Interested healthy age matched volunteers will also be recruited.
Exclusion Criteria:
- Patients and volunteers will be excluded if they have significant co-morbidities including other cardiorespiratory disease, metabolic abnormalities including diabetes or thyroid disorders. They will be excluded if they cannot safely exercise and perform a six minute walk test or if they are wheelchair bound.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Beobachtungsmodelle: Kohorte
- Zeitperspektiven: Sonstiges
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
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PH with wasting
This group of patients with idiopathic pulmonary arterial hypertension exhibit quadriceps wasting
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PH no wasting
This groups of patients with idiopathic pulmonary arterial hypertension exhibit no evidence of muscle wasting
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Controls
This group of volunteers does not have pulmonary arterial hypertension and would not be expected to have muscle wasting
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Plasma growth and differentiation factor 15 levels in participants with and without muscle wasting
Zeitfenster: 30 months
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Muscle wasting will be defined by quadriceps cross sectional area measured by ultrasound
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30 months
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Correlation of plasma Growth and differentiation factor 15 levels with muscle strength
Zeitfenster: 30 months
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Muscle strength will be measured by quadriceps maximal volitional capacity percent predicted
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30 months
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Change in fibre type in muscle biopsy
Zeitfenster: 30 months
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30 months
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GDF-15 levels in biopsy specimens
Zeitfenster: 30 months
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30 months
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Correlation of plasma Growth and differentiation factor 15 levels with brain natriuretic protein levels
Zeitfenster: 30 months
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30 months
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Correlation of plasma Growth and differentiation factor 15 levels with fat free mass index
Zeitfenster: 30 months
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Fat free mass index will be measured by bioelectrical impedence
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30 months
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Correlation of plasma Growth and differentiation factor 15 levels with quality of life
Zeitfenster: 30 months
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Quality of life will be measured by St. George's respiratory questionnaire
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30 months
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Correlation of plasma Growth and differentiation factor 15 levels with exercise tolerance
Zeitfenster: 30 months
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Exercise tolerance will be measured by six minute walk test
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30 months
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Correlation of plasma Growth and differentiation factor levels 15 with physical activity levels
Zeitfenster: 30 months
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Physical activity will be measured by Sensewear armband
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30 months
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Correlation of plasma Growth and differentiation factor levels 15 with echocardiographic measures of severity of pulmonary hypertension
Zeitfenster: 30 months
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30 months
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Correlation of GDF-15 levels in biopsy specimens with muscle wasting and weakness
Zeitfenster: 30 months
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Wasting will be measured by quadriceps cross sectional area and weakness will be defined by quadriceps maximal volitional capacity
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30 months
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Determine the contribution of atrophy and autophagy to muscle wasting in PAH
Zeitfenster: 30 months
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Muscle biopsy specimens will be evaluated using microscopy and real time polymerase chain reaction
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30 months
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Determine the contribution of SMAD and non-SMAD signalling pathways to the development of muscle weakness and wasting in PAH
Zeitfenster: 30 months
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Phosphorylation of SMAD and non-SMAD signalling will be determined by western blot
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30 months
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Stephen J Wort, MBBS, Imperial College / Royal Brompton Hospital
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Oktober 2013
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. August 2016
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. August 2016
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
19. April 2013
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
2. Mai 2013
Zuerst gepostet (Schätzen)
7. Mai 2013
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
26. September 2018
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
24. September 2018
Zuletzt verifiziert
1. September 2018
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Pathologische Prozesse
- Herz-Kreislauf-Erkrankungen
- Gefäßerkrankungen
- Erkrankungen des Nervensystems
- Erkrankungen der Atemwege
- Lungenkrankheit
- Neurologische Manifestationen
- Erkrankungen des Bewegungsapparates
- Muskelerkrankungen
- Neuromuskuläre Manifestationen
- Bluthochdruck, Lungen
- Hypertonie
- Muskelschwäche
- Pulmonale Hypertonie
- Familiäre primäre pulmonale Hypertonie
- Parese
- Asthenie
Andere Studien-ID-Nummern
- 13IC0457
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
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Unentschieden
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