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Provider-Initiated Regular Remote Interventions for Optimal Type 2 Diabetes Care

31. Oktober 2018 aktualisiert von: Israel Hodish MD PhD, University of Michigan

Patients with type 2 diabetes can attain superior disease outcomes if multiple therapy goals are simultaneously achieved and maintained. In reality, therapy goals are seldom achieved, and patients become susceptible to devastating complications and greater health care expenses. Studies have shown that regular monitoring and therapy adjustments are a prerequisite to achieving and maintaining therapy goals. Unfortunately implementation of regular monitoring and therapy adjustments have been hindered by high clinic workload and shortage of endocrinologists. Due to this shortage, endocrine care is accessible to less than 20% of patients with type 2 diabetes. The overwhelming majority are managed by providers who may lack the necessary expertise or time to deliver optimal disease management, particularly when insulin is prescribed.

Objectives: We hypothesize that type 2 diabetes endocrine clinics for high-risk patients that complement primary care, personalize the frequency of remote disease interventions and employ infrequent face-to-face outpatient visits, will achieve comparable clinical outcomes and patient satisfaction compared to usual endocrine clinic care, while reducing workload and increasing the clinic capacity. The intervention clinic will employ regular remote communications initiated by the endocrinologists, based on tailored individual plans. Frequent remote monitoring and interventions will reinforce attainment of the therapy goals and allow a decrease in the frequency of outpatient visits. In turn, the clinic workload will decrease and it will be able to accommodate more patients with type 2 diabetes than traditional endocrine clinics. The aims of the study are to test this new endocrine clinic model in a clinical trial by monitoring clinical parameters, patient satisfaction and clinical workload. The long-term objectives are to modify the current model of endocrine care for patients with type 2 diabetes.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Emerging data suggests that clinical interventions may be implemented successfully by a variety of remote communications. Thus far regular monitoring and treatment adjustments by remote communications have not yet been fully integrated into endocrine practice in a scalable fashion that can be readily disseminated. The PI proposes to test a new endocrine model care clinic for high-risk patients with type 2 diabetes that employs regular communications initiated by the provider, based on a tailored individual plan. Frequent monitoring and interventions will reinforce attainment of prespecified therapy goals, enhance patient engagement, and allow a significant decrease in the frequency of outpatient visits. In turn, the clinic will be able to accommodate more patients with type 2 diabetes than traditional endocrine clinics. Data management and day-to-day clinic operation will be computerized with technology that has been developed by the institution. The project is highly significant since it proposes a new model of endocrine care for high-risk patients with type 2 diabetes that may improved disease outcome in more patients and reduce medical expenses.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

60

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Michigan
      • Ann Arbor, Michigan, Vereinigte Staaten, 48109
        • University of Michigan Health System

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Men or women aged ≥18 years of age;
  • Clinical diagnosis of type 2 diabetes (as defined by the American Diabetes Association 2);
  • Treated with insulin or at least two diabetes medications;
  • Have A1C ≥8.0% and ≤11.0%;
  • Able and willing to use telephone or other sorts of communication regularly between clinic visits.

Exclusion Criteria:

  • Do not speak English;
  • Unwilling or unable to provide informed consent;
  • Have any condition associated with life expectancy of less than 3 years;
  • Have an active mental illness or substance abuse

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Personalized type 2 diabetes care.
Remote, personalized type 2 diabetes clinic provided by an endocrinologist using frequent remote contacts for medication adjustments.
Diabetes and comorbidities will be managed with 1 clinic visit per year and frequent adjustments made remotely.
Aktiver Komparator: Usual Endocrine Care
Usual Endocrine care will be provided by an endocrinologist.
Diabetes and comorbidities management will provided by an endocrinologist

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change in baseline A1C (glycated hemoglobin) at 12 months
Zeitfenster: 12 months
Measure of long-term blood glucose control and efficacy of intervention
12 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change in baseline lipids at 12 months
Zeitfenster: 12 months
Measure of total cholesterol, LDL, and Triglycerides
12 months
Change in baseline blood pressure at 12 months
Zeitfenster: 12 months
Systolic and diastolic blood pressure
12 months
All cause mortality
Zeitfenster: 12 months
Record deaths due to any cause
12 months
Acute complications
Zeitfenster: 12 months
Cardiovascular events, cerebrovascular events, peripheral vascular events, limb ulcers and amputations, severe hypoglycemia, and other unscheduled emergency department and hospital visits
12 months
Change in baseline Quality of life at 12 months
Zeitfenster: 12 months
Short Form-36
12 months
Change in baseline insulin satisfaction at 12 months
Zeitfenster: 12 months
Insulin Therapy Satisfaction Questionnaire
12 months

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Clinic retention
Zeitfenster: 12 months
Missed visits, missed phone calls, lost to follow up and drops outs will be recorded for both groups
12 months
Cost
Zeitfenster: 12 months
Resource utilization and cost for both groups
12 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Israel Hodish, MD, PhD, University of Michigan

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. März 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

2. August 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

7. August 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

9. August 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

2. November 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

31. Oktober 2018

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Beschreibung des IPD-Plans

Experimental group patients informed of A1C results.

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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