- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01970254
Widespread vs. Selective Screening for Hepatitis B Infection Prior to Chemotherapy
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
PRIMARY OBJECTIVES:
I. To derive a selective screening strategy that optimizes the identification of positive hepatitis B virus (HBV) infection cases in comparison to widespread screening of new cancer patients undergoing chemotherapy.
SECONDARY OBJECTIVES:
I. To determine the prevalence of risk factors among patients with unknown HBV infection status as well as among patients known to have HBV infection, determine the incidence of reactivation of hepatitis B virus (HBV) infection, rates of disruptions in cancer therapy, co-infection with hepatitis C virus (HCV) or human immunodeficiency virus (HIV), and mortality rates.
OUTLINE:
Patients with unknown HBV infection status undergo 3 HBV screening tests (hepatitis B surface antigen [HBsAg], hepatitis B core antibody [anti-HBc], and hepatitis B surface antibody [anti-HBs]) before chemotherapy. Patients with known HBV infection status undergo either HBsAg or anti-HBc screening tests if there is no evidence of HBV testing in the last 3 months. All patients complete HBV risk assessment survey.
After completion of study, patients with HBV infection are followed up every 3 months for at least 12 months after completion of chemotherapy or end of study period.
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
Texas
-
Houston, Texas, Vereinigte Staaten, 77030
- M D Anderson Cancer Center
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Probenahmeverfahren
Studienpopulation
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- UNKNOWN HBV INFECTION STATUS/ KNOWN HBV INFECTION STATUS: MD Anderson patients with clinically confirmed cancer who present for their first chemotherapy appointment in the Ambulatory Treatment Center (ATC).
KNOWN HBV INFECTION STATUS: Patients with evidence of HBV infection by either:
- Patients who have had a positive HBsAg or anti-HBc test performed outside of MD Anderson within the last 3 months, and they have documented results in the electronic medical record at MD Anderson, AND/OR
- Patients currently taking a medication (e.g., lamivudine, entecavir, tenofovir, adefovir, telbivudine, interferon, or other Federal Drug Administration [FDA]-approved anti-hepatitis B drug) for the treatment of HBV infection.
Exclusion Criteria:
- UNKNOWN HBV INFECTION STATUS: Patients who have had a positive HBsAg or anti-HBc test performed outside of MD Anderson within the last 3 months, and they have documented results in the electronic medical record at MD Anderson.
- UNKNOWN HBV INFECTION STATUS: Patients currently taking a medication (e.g., lamivudine, entecavir, tenofovir, adefovir, telbivudine, interferon, or other FDA-approved anti-hepatitis B drug) for the treatment of HBV infection.
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Screening (hepatitis B screening)
Patients with unknown HBV infection status undergo 3 HBV screening tests (HBsAg, anti-HBc, and anti-HBs) before chemotherapy.
Patients with known HBV infection status undergo either HBsAg or anti-HBc screening tests if there is no evidence of HBV testing in the last 3 months.
All patients complete HBV risk assessment survey.
|
Nebenstudien
Undergo 3 HBV screening tests (HbsAg, anti-HBc, and anti-HBs)
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Rate of a positive result (hepatitis B surface antigen [HBsAg], hepatitis B core antibody [anti-HBc], and hepatitis B surface antibody [anti-HBs]) before first chemotherapy
Zeitfenster: Baseline blood tests, approximately 30 minutes for blood draw
|
Number of screened participants (new cancer patients undergoing chemotherapy) with positive hepatitis B virus (HBV) infection compared to total screened.
Prospective, universal screening of eligible MD Anderson cancer patients not known to have HBV infection using three HBV screening tests (HBsAg, anti-HBc, and anti-HBs) prior to chemotherapy.
|
Baseline blood tests, approximately 30 minutes for blood draw
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Jessica P Hwang, M.D. Anderson Cancer Center
Publikationen und hilfreiche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Verdauungssystems
- Pathologische Prozesse
- RNA-Virusinfektionen
- Viruserkrankungen
- Durch Blut übertragene Infektionen
- Krankheitsattribute
- Leberkrankheiten
- Hepatitis, viral, menschlich
- Hepadnaviridae-Infektionen
- DNA-Virusinfektionen
- Enterovirus-Infektionen
- Picornaviridae-Infektionen
- Neubildungen
- Infektionen
- Übertragbare Krankheiten
- Hepatitis B
- Hepatitis
- Hepatitis A
Andere Studien-ID-Nummern
- 2012-0961 (Andere Kennung: M D Anderson Cancer Center)
- P30CA016672 (US NIH Stipendium/Vertrag)
- NCI-2019-02247 (Registrierungskennung: CTRP (Clinical Trial Reporting Program))
- R21CA167202 (US NIH Stipendium/Vertrag)
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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