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Cerebral Embolic Load in Patients Undergoing Surgical Aortic Valve Replacement: A Comparison of the Conventional With the Minimized Extracorporeal Circulation Technique Using Transcranial Doppler Ultrasound (AKE-MECC)

29. Juni 2016 aktualisiert von: University Hospital Inselspital, Berne

Aortic Valve Replacement Using Closed Extracorporeal Circuit. Minimized Versus Conventional Extracorporeal Circulation Technique: Qualitative Differences

In this study, the investigators aim to compare cerebral embolic load in patients undergoing surgical aortic valve replacement using either the minimized extracorporeal circulation or the conventional extracorporeal circulation technique. The detection of cerebral emboli is performed not-invasively by transcranial Doppler detection of high-intensity transient signals representing solid or gaseous microembolism in the middle cerebral arteries. The investigators hope to get more insight in the mechanism (incl. quantity) of cerebral embolism during aortic valve surgery using extracorporeal circulation.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Background

The gold standard to treat severe aortic valve stenosis is currently the surgical aortic valve replacement (SAVR) using conventional extracorporeal circulation (CECC). SAVR, however, can be performed also on minimized extracorporeal circulation (MECC), which is characterized by reduced priming volume and interfaces between blood and artificial surfaces and blood-air interface, respectively. Further technical developments of the MECC system together with reports on less induction of the coagulation cascade and activation of inflammatory systemic response may account for a reduced incidence of microbubble generation with MECC system.

Objective

The aim of the is to investigate the procedural-related incidence of high-intensity transient signals (HITS) representing solid or gaseous microembolism reaching the cerebral vessels.

Methods

Patients undergoing SAVR are included in the study and randomised to either MECC or CECC technique. HITS are continuously bilaterally detected during the entire intraoperative period by transcranial Doppler ultrasound.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

48

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Bern, Schweiz, 3010
        • University Hospital Bern

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Isolated Severe Aortic Valve Stenosis
  • No other cardiac disease
  • No other coronary heart disease
  • Written informed consent

Exclusion Criteria

  • Double valve surgery
  • Concomitant coronary artery bypass surgery
  • Vascular surgery
  • Age < 18 yrs.
  • Age > 80 yrs.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Conventional Extracorporeal Circulation Technique
This group of patients receives surgical aortic valve replacement using CECC.
Experimental: Minimized Extracorporeal Circulation Technique
This group of patients receives surgical aortic valve replacement using MECC.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Total and interval-related cerebral microembolic load as measured by transcranial Doppler
Zeitfenster: Intraoperative period (start surgical procedure to skin suture, duration approx. 4 hrs)
Intraoperative period (start surgical procedure to skin suture, duration approx. 4 hrs)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Cerebral complications, e.g. delirium and stroke as detected clinically
Zeitfenster: In-hospital period (until hospital discharge, duration approx. 7-10 days)
In-hospital period (until hospital discharge, duration approx. 7-10 days)
Redo surgery
Zeitfenster: In-hospital period (until hospital discharge, duration approx. 7-10 days)
In-hospital period (until hospital discharge, duration approx. 7-10 days)
ICU length of stay
Zeitfenster: In-hospital period (until hospital discharge, duration approx. 7-10 days)
In-hospital period (until hospital discharge, duration approx. 7-10 days)
Extubation time
Zeitfenster: In-hospital period (until hospital discharge, duration approx. 7-10 days)
In-hospital period (until hospital discharge, duration approx. 7-10 days)
Thromboembolic complications
Zeitfenster: In-hospital period (until hospital discharge, duration approx. 7-10 days)
In-hospital period (until hospital discharge, duration approx. 7-10 days)
In-hospital infections
Zeitfenster: In-hospital period (until hospital discharge, duration approx. 7-10 days)
In-hospital period (until hospital discharge, duration approx. 7-10 days)
In-hospital Mortality
Zeitfenster: In-hospital period (until hospital discharge, duration approx. 7-10 days)
In-hospital period (until hospital discharge, duration approx. 7-10 days)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Thierry Carrel, MD, PhD, Department of Cardiovascular Surgery

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juni 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. März 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

2. Dezember 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

2. Dezember 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

4. Dezember 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

30. Juni 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

29. Juni 2016

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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