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PET Imaging of Natriuretic Peptide Receptor C (NPR-C) in Carotid Atherosclerosis (Volunteer - BioD and Safety Study)

26. April 2016 aktualisiert von: Pamela Woodard, MD, Washington University School of Medicine

PET-Magnetic Resonance (MR) Imaging of Natriuretic Peptide Receptor C (NPR-C) in Carotid Atherosclerosis With [64]Cu-25%CANF-Comb (Volunteer - BioDistribution and Safety Study)

This study is designed to assess the safety, biodistribution and dosimetry of the novel atherosclerotic imaging PET radiotracer, Cu[64]-25%-CANF-Comb.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

This study is a single center, open-label baseline controlled imaging study designed to demonstrate safety, biodistribution and dosimetry of the radiopharmaceutical Cu[64]-25%CANF-Comb (Cu = copper; CANF = C-type Atrial Natriuretic Factor) in healthy, adult volunteers. By definition a "healthy" volunteer is an individual who, by physical exam and baseline electrocardiogram, has no evidence of cardiovascular disease and, by history, is not under the care of a physician for any active medical conditions.

Each volunteer will receive a single intravenous bolus injection of 4-8 mCi of the investigational radiotracer Cu[64]-25%CANF-Comb followed by whole body static PET-CT imaging at 3 of 4 dedicated imaging time points, (1-4 hours, 5-10 hours, and 22-26 hours or 46-50 hours post injection). For safety assessment, a physical examination will be performed at baseline and at the completion of all imaging to assess for interval change. An EKG and vital signs will be obtained baseline, at each imaging time point to assess for interval change. Blood will be drawn at baseline, and at each imaging time point to assess for interval change in serum chemistries and complete blood count. Urine will be collected at baseline and at each imaging time point to assess for interval change in urinalysis results.

The amount of radioactive tracer in the blood and urine will also be assessed on all 8 adult normal volunteer subjects. One-mL blood samples will be obtained at baseline, 1, 2, 4, and 24 hours post Cu[64]-25%CANF-Comb injection and prior to discharge. Urine will be collected as a single accumulated collection over 24 hours immediately following injection of Cu[64]-25%CANF-Comb and prior to discharge.

Tracer biodistribution will be evaluated by measuring tracer uptake in various organs in the torso on the PET-CT scan. The organs used to describe the biodistribution of the radiopharmaceutical will be blood, liver, kidneys, spleen, heart, bone, muscle and other organs showing significant uptake. Only organs and tissues containing a visible accumulation of activity will be selected for image quantification. Region of Interests (ROIs) will be drawn to measure average activity concentration in each organ or tissue. Values in three-dimensional region of interest (3D-ROI) traced on the contour of the organs will be used. For the large organs such as the liver, a large elliptical ROI encompassing as much of the organ as possible will be used to obtain an average pixel value. To estimate bone activity, a narrow, irregular ROIs will be drawn to approximate the visible cross section of the ilium or large vertebrae, and the average pixel value will be used. For blood activity, the average pixel intensity in a large 3D-ROI drawn over the left ventricle will be used, thereby avoiding partial volume effects. Muscle activity will be taken as the average value in a large elliptical ROI in the region of the buttocks as seen on MR images. Fat activity will be taken as the average value in a large elliptical ROI in the region of the subcutaneous abdominal fat. All other non-listed organ's activity concentration will be measured in a similar fashion.

Residence times will be calculated by analytical integration of the fitted time taking into account the radioactive decay of Cu[64]. Residence times will be expressed in hours and normalized to one unit injected activity. Blood activity will be also assigned to the heart, lungs and bone marrow, organs for which activity will be not measured directly with an ROI. The heart and lungs will be assigned a blood fraction based on their respective blood volumes. Activity measured in bone is assigned half to cancellous bone and half to cortical bone.

The percent injected dose values will be calculated by extrapolating the measured activity concentration in each organ to the whole organ using standard organ and tissue volumes. These standard volumes will be normalized to each patient's weight. Time activity curves will be then constructed from these values for all organs for which ROIs were drawn including liver, spleen, kidneys, bone, muscle blood pool and remainder of body by combining the data from all the patients. The blood content of each organ will be included with the organ where possible rather than assigning it uniformly to the remainder of body.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

8

Phase

  • Frühphase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Missouri
      • St.Louis, Missouri, Vereinigte Staaten, 63110
        • Washington University in St.Louis

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

21 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Healthy volunteers (4 men and 4 women)
  • No evidence of cardiovascular disease and not under care of a physician for any active medical condition
  • Health status confirmed by physical exam and ECG
  • Signed informed consent

Exclusion Criteria:

  • Pregnancy or lactation
  • Inability to lie still for up to 60 min with arms above head for PET-CT imaging
  • Unwilling to comply with study procedures and unavailable for the duration of the study.
  • Inability to provide written informed consent.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Cu[64]-25%CANF-Comb
Single IV injection of 4-8 mCi Cu[64]-25%CANF-Comb followed by PET-CT scan at 1-4 hours, 5-10 hours, and 22-26 hours or 46-50 hours post injection.
Intravenous injection of 4-8 mCi of Cu[64]-25%CANF-Comb with PET-CT scans performed 1-4 hours, 5-10 hours, and 22-26 hours or 46-50 hours after injection.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Biodistribution, dosimetry and safety of Cu[64]-25%CANF-Comb in normal healthy adult volunteers.
Zeitfenster: 24-48 hours
Biodistribution by PET-CT (Cu[64]-25%CANF-Comb uptake in blood, liver, kidneys, spleen, heart, bone, muscle); Amount of radioactive tracer in the blood and urine; Difference in physical examination findings, vital signs, serum and urine laboratory values and EKG results from baseline.
24-48 hours

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Pamela K Woodard, MD, Washington University School of Medicine

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. April 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. April 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

6. Juli 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

14. Juli 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

15. Juli 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

28. April 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. April 2016

Zuletzt verifiziert

1. April 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Unentschieden

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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