- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02596555
Low Molecular Weight Heparin for 72 Hours Followed by Dabigatran for Acute Intermediate-Risk Pulmonary Embolism. (PEITHO-2)
12. Februar 2020 aktualisiert von: Prof. Stavros Konstantinides, MD
Safety and Efficacy of Low Molecular Weight Heparin for 72 Hours Followed by Dabigatran for the Treatment of Acute Intermediate-Risk Pulmonary Embolism
This prospective, multicenter, multinational, phase IV, interventional single-armed (management) trial will focus on the safety, efficacy and cost-effectiveness of a new oral anticoagulant in the treatment of patients with acute intermediate-risk PE based on validated imaging (echocardiographic or CT angiographic) and laboratory biomarker (circulating levels of cardiac troponins and natriuretic peptides) parameters and their combinations.
Studienübersicht
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
400
Phase
- Phase 4
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Mainz, Deutschland, 55131
- Center for Thrombosis and Hemostasis, University Medical Center Mainz
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Age ≥18 years
- Objectively confirmed diagnosis of acute PE by multidetector CT angiography, ventilation/perfusion lung scan, or selective invasive pulmonary angiography, according to established diagnostic criteria, with or without symptomatic deep vein thrombosis
- Absence of hemodynamic collapse, or decompensation, at presentation; Hemodynamic collapse or decompensation
Intermediate-risk category of PE severity indicated by a positive (score ≥1) simplified pulmonary embolism severity index (sPESI), in combination with the presence of at least one of the following criteria at presentation:
- At least one sign of RV pressure overload/dysfunction on CT angiography or echocardiography
- Signs of myocardial injury as indicated by elevated troponin levels
- Signs of (RV) failure as indicated by NT-proBNP levels >600 pg/ml at baseline.
- Ability of the subject to understand the character and individual consequences of the clinical trial; signed and dated informed consent of the subject available before the start of any specific trial procedures
Exclusion Criteria:
- Pregnancy (a negative serum or urine pregnancy test should be available for women of child-bearing potential before study inclusion) or lactation
- Women of childbearing potential who do not practice a medically accepted highly effective contraception during the trial and one month beyond
- History of hypersensitivity to the investigational medicinal product or to any drug with similar chemical structure or to any excipient present in the pharmaceutical form of the investigational medicinal product
- Participation in another clinical trial during the present clinical trial or within the last three months
- Medical or psychological condition that would not permit completion of the trial or signing of informed consent
- Use of a fibrinolytic agent, surgical thrombectomy, interventional (catheter-directed) thrombus aspiration or lysis, or use of a cava filter to treat the index episode of PE
- Treatment with any therapeutically dosed anticoagulant for more than 48 hours prior to enrolment
- Need for long-term treatment with a low molecular weight heparin, vitamin K antagonists or NOAC, for an indication other than the index PE episode, or for antiplatelet agents except acetylsalicylic acid at a dosage ≤100 mg/day;
- Active bleeding or known significant bleeding risk (e.g., gastrointestinal ulcer, malignant neoplasms, injuries or recent surgeries of the brain, spinal cord or eyes, recent intracranial bleedings, known or suspected esophagus varices, aneurysms or intraspinal or intracranial vascular abnormalities)
- Artificial heart valves requiring treatment with an anticoagulant
- Renal insufficiency with estimated creatinine clearance <30 ml/min/1.73m2
- Chronic liver disease with aminotransferase levels two times or more above the local upper limit of normal range
- Concomitant administration of strong inhibitors of P-glycoprotein like ketoconazole, cyclosporin, itraconazole or dronedarone
- Unwillingness or inability to adhere to treatment or to the follow-up visits
- Life expectancy less than 6 months
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Dabigatran treatment
Low molecular weight heparin for 72 hours followed by 6 months of dabigatran
|
Low molecular weight heparin for 72 hours followed by 6 months of dabigatran
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Occurrence of symptomatic venous thromboembolism (VTE) or pulmonary embolism (PE) related death (yes/no)
Zeitfenster: 6 months
|
6 months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Recovery of right ventricle (RV) function
Zeitfenster: 6±1 days or upon discharge (whichever comes first), 6 months
|
6±1 days or upon discharge (whichever comes first), 6 months
|
|
Temporal pattern of changes in NT-proBNP (N-terminal prohormone of brain natriuretic peptide) levels
Zeitfenster: 6±1 days or upon discharge (whichever comes first), 6 months
|
6±1 days or upon discharge (whichever comes first), 6 months
|
|
Death from any cause
Zeitfenster: 30 days
|
30 days
|
|
Pulmonary embolism (PE) related death, or PE-related or hemodynamic collapse or decompensation
Zeitfenster: 30 days
|
30 days
|
|
Overall duration of hospital stay
Zeitfenster: 6 months
|
6 months
|
|
Major bleeding
Zeitfenster: 6 months
|
6 months
|
|
Clinically relevant bleeding
Zeitfenster: 6 months
|
6 months
|
|
Serious adverse events (SAE)
Zeitfenster: 72 hours, 30 days, 6 months
|
72 hours, 30 days, 6 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Stavros Konstantinides, Prof., MD, Center for Thrombosis and Hemostasis, University Medical Center Mainz
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Januar 2016
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Februar 2020
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Februar 2020
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
3. November 2015
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
3. November 2015
Zuerst gepostet (Schätzen)
4. November 2015
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
17. Februar 2020
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
12. Februar 2020
Zuletzt verifiziert
1. Februar 2020
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- PEITHO-2
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