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Low Molecular Weight Heparin for 72 Hours Followed by Dabigatran for Acute Intermediate-Risk Pulmonary Embolism. (PEITHO-2)

12. Februar 2020 aktualisiert von: Prof. Stavros Konstantinides, MD

Safety and Efficacy of Low Molecular Weight Heparin for 72 Hours Followed by Dabigatran for the Treatment of Acute Intermediate-Risk Pulmonary Embolism

This prospective, multicenter, multinational, phase IV, interventional single-armed (management) trial will focus on the safety, efficacy and cost-effectiveness of a new oral anticoagulant in the treatment of patients with acute intermediate-risk PE based on validated imaging (echocardiographic or CT angiographic) and laboratory biomarker (circulating levels of cardiac troponins and natriuretic peptides) parameters and their combinations.

Studienübersicht

Status

Beendet

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

400

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Mainz, Deutschland, 55131
        • Center for Thrombosis and Hemostasis, University Medical Center Mainz

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Age ≥18 years
  2. Objectively confirmed diagnosis of acute PE by multidetector CT angiography, ventilation/perfusion lung scan, or selective invasive pulmonary angiography, according to established diagnostic criteria, with or without symptomatic deep vein thrombosis
  3. Absence of hemodynamic collapse, or decompensation, at presentation; Hemodynamic collapse or decompensation
  4. Intermediate-risk category of PE severity indicated by a positive (score ≥1) simplified pulmonary embolism severity index (sPESI), in combination with the presence of at least one of the following criteria at presentation:

    • At least one sign of RV pressure overload/dysfunction on CT angiography or echocardiography
    • Signs of myocardial injury as indicated by elevated troponin levels
    • Signs of (RV) failure as indicated by NT-proBNP levels >600 pg/ml at baseline.
  5. Ability of the subject to understand the character and individual consequences of the clinical trial; signed and dated informed consent of the subject available before the start of any specific trial procedures

Exclusion Criteria:

  1. Pregnancy (a negative serum or urine pregnancy test should be available for women of child-bearing potential before study inclusion) or lactation
  2. Women of childbearing potential who do not practice a medically accepted highly effective contraception during the trial and one month beyond
  3. History of hypersensitivity to the investigational medicinal product or to any drug with similar chemical structure or to any excipient present in the pharmaceutical form of the investigational medicinal product
  4. Participation in another clinical trial during the present clinical trial or within the last three months
  5. Medical or psychological condition that would not permit completion of the trial or signing of informed consent
  6. Use of a fibrinolytic agent, surgical thrombectomy, interventional (catheter-directed) thrombus aspiration or lysis, or use of a cava filter to treat the index episode of PE
  7. Treatment with any therapeutically dosed anticoagulant for more than 48 hours prior to enrolment
  8. Need for long-term treatment with a low molecular weight heparin, vitamin K antagonists or NOAC, for an indication other than the index PE episode, or for antiplatelet agents except acetylsalicylic acid at a dosage ≤100 mg/day;
  9. Active bleeding or known significant bleeding risk (e.g., gastrointestinal ulcer, malignant neoplasms, injuries or recent surgeries of the brain, spinal cord or eyes, recent intracranial bleedings, known or suspected esophagus varices, aneurysms or intraspinal or intracranial vascular abnormalities)
  10. Artificial heart valves requiring treatment with an anticoagulant
  11. Renal insufficiency with estimated creatinine clearance <30 ml/min/1.73m2
  12. Chronic liver disease with aminotransferase levels two times or more above the local upper limit of normal range
  13. Concomitant administration of strong inhibitors of P-glycoprotein like ketoconazole, cyclosporin, itraconazole or dronedarone
  14. Unwillingness or inability to adhere to treatment or to the follow-up visits
  15. Life expectancy less than 6 months

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Dabigatran treatment
Low molecular weight heparin for 72 hours followed by 6 months of dabigatran
Low molecular weight heparin for 72 hours followed by 6 months of dabigatran
Andere Namen:
  • Pradaxa

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Occurrence of symptomatic venous thromboembolism (VTE) or pulmonary embolism (PE) related death (yes/no)
Zeitfenster: 6 months
6 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Recovery of right ventricle (RV) function
Zeitfenster: 6±1 days or upon discharge (whichever comes first), 6 months
6±1 days or upon discharge (whichever comes first), 6 months
Temporal pattern of changes in NT-proBNP (N-terminal prohormone of brain natriuretic peptide) levels
Zeitfenster: 6±1 days or upon discharge (whichever comes first), 6 months
6±1 days or upon discharge (whichever comes first), 6 months
Death from any cause
Zeitfenster: 30 days
30 days
Pulmonary embolism (PE) related death, or PE-related or hemodynamic collapse or decompensation
Zeitfenster: 30 days
30 days
Overall duration of hospital stay
Zeitfenster: 6 months
6 months
Major bleeding
Zeitfenster: 6 months
6 months
Clinically relevant bleeding
Zeitfenster: 6 months
6 months
Serious adverse events (SAE)
Zeitfenster: 72 hours, 30 days, 6 months
72 hours, 30 days, 6 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Stavros Konstantinides, Prof., MD, Center for Thrombosis and Hemostasis, University Medical Center Mainz

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Januar 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

3. November 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

3. November 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

4. November 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

17. Februar 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

12. Februar 2020

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2020

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Dabigatran

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