Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Identification of Epidural Space Description of New Technique

5. Mai 2016 aktualisiert von: Osama Ali Ibraheim

Introduction Several attempts have been made to improve or facilitate epidural space detection beside conventional loss of resistant technique. Recently many sophisticated equipment's and techniques have been described which did not received widespread popularity.

Objectives The Investigator describes and assesses the validity of using Pressure Gauge Manometer to confirm correct detection of lumber epidural space, in an inexpensive way.

Methods Tuohy needle is introduced into intervertebral space at the level of L3-L4 up to the interspinous ligaments ( nearly 2cm mark on the needle).A3-way stopcock is connected to the hub of Tuohy needle with the in-line port of the stopcock attached to an air-filled 10 ml syringe. Using a 75 cm extension tube set and create a 30 mm Hg pressure gradient between manometer and the tip of epidural needle , the needle is advanced slowly using both hands while monitoring the manometer reading and is stopped when the pressure suddenly dropped ( the pressure usually drops by 5-10 mm Hg when the tip of the needle inters the epidural space ).

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

• A total of 60 consecutive ASA class 1& II patients of ages between 28-68 years scheduled for elective surgery under lumber epidural anesthesia or under general anesthesia with planned post-operative epidural analgesia were enrolled in this study.

Patients with known coagulation disorder, allergy to local anesthetics, skin lesions at the puncture side, or neuromuscular disease were not included.

Patients are placed in sitting position and American society of anesthesiologists standard monitors attached. After skin preparation, draping, and local anesthetic infiltration, an epidural Tuohy needle is introduced into intervertebral space at the level of L3-L4 up to the interspinous ligaments ( nearly 2cm mark on the needle). Fig 1 A3-way stopcock is connected to the hub of Tuohy needle with the in-line port of the stopcock attached to an air-filled 10 ml syringe. Using a 75 cm extension tube set the side port is connected to the Pressure Gauge Manometer held by the assistant. The stopcock is turned so that the needle is in direct continuity with both syringe and pressure Gage manometer. The syringe is used to create a 30 mm Hg pressure reading on the manometer, the stopcock then is turned into "open" to manometer and Tuohy needle and "close" to syringe.

With this 30 mm Hg pressure gradient between manometer and the tip of epidural needle, the needle is advanced slowly using both hands while monitoring the manometer reading and is stopped when the pressure changes ( the pressure usually drops by 5-10 mm Hg when the tip of the needle inters the epidural space ).

The 3-way is then removed and local anesthetic is injected for single shot epidural block or catheter is introduced in the conventional manner and secured by adhesive tap.

Procedure was performed by anesthetists of different levels of experience (consultant, specialist, resident).

Demographic data and type of surgery is recorded along with time of the technique, number of passes required to enter the epidural space, any false LOR, insertion difficulties, accidental dural puncture, or any other complication occurred.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

60

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Assiut, Ägypten, 71515
        • Assiut University ,Faculty Of Medicine ,Anesthesia Department, Egypt

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

28 Jahre bis 68 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • ASA class 1& II patients of ages between 28-68 years scheduled for elective surgery under lumber epidural anesthesia or under general anesthesia with planned post-operative epidural analgesia were enrolled in this study.

Exclusion Criteria:

  • Patients with known coagulation disorder, allergy to local anesthetics, skin lesions at the puncture side, or neuromuscular disease were not included

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Pressure Gauge Manometer
Tuohy needle is introduced into intervertebral space at the level of L3-L4 up to the interspinous ligaments . The needle is advanced slowly using both hands while monitoring the manometer reading and is stopped when the pressure suddenly dropped ( the pressure usually drops by 5-10 mm Hg when the tip of the needle inters the epidural space ).
Identification of epidural space

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Success of the technique.
Zeitfenster: 10 minutes after the technique.
For epidural catheter placement success of the technique is defined as the installation of sensory block after the end of surgery.
10 minutes after the technique.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
The physician satisfaction with the technique (Definitely not, Not completely, Yes)
Zeitfenster: 12hours after the end of the technique
12hours after the end of the technique

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Osama A Ibraheim, MD, Assiut University College of medicine

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. April 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. April 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

10. April 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

5. Mai 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

6. Mai 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

6. Mai 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. Mai 2016

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 010007

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

3
Abonnieren