- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03026803
A Study of Oxaliplatin and Capecitabine in Unresectable Metastatic Hepatocellular Cancer
16. März 2017 aktualisiert von: City of Hope Medical Center
A Phase II Study of Oxaliplatin and Capecitabine in Unresectable Metastatic Hepatocellular Cancer
This phase II trial is studying how well giving oxaliplatin and capecitabine together works in treating patients with liver cancer.
Studienübersicht
Status
Beendet
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Drugs used in chemotherapy, such as oxaliplatin and capecitabine, work in different ways to stop the growth of tumor cells, either by killing the cells or by stopping them from dividing.
Giving these drugs together may kill more tumor cells.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
4
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
California
-
Duarte, California, Vereinigte Staaten, 91010
- City of Hope Medical Center
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients must have histologically confirmed hepatocellular carcinoma which is recurrent, metastatic or unresectable.
- Patients may have up to two prior chemotherapy regimes. In addition, they may have had previous radiation, chemoembolization, and/or alcohol injections.
- Patients must have measurable disease, defined as lesions that can be accurately measured in at least one dimension (longest diameter to be recorded) as ≥20 mm with conventional techniques or as ≥10 mm with spiral CT scan, and which has clearly progressed during the observation interval prior to participation in this study. Pleural effusions and ascites will not be considered measurable, but may be present in addition to the measurable lesion(s).
- Karnofsky performance status > 70%.
- Patients should have an expected survival of at least 2 months.
- Leukocytes >3,000/µl
- Absolute neutrophil count >1,500/µl
- Platelets >50,000/µl
- Total bilirubin < 3.0 g/dl
- AST (aspartate aminotransferase) (serum glutamic oxaloacetic transaminase(SGOT)/ALT (alanine aminotransferase) (serum glutamic pyruvic transaminase)(SGPT) < 5 times institutional upper limit of normal
- Creatinine < 2.0 OR measured or calculated creatinine clearance >60 mL/min for patients with creatinine levels above institutional normal
- Brain metastasis is not an exclusion, however, patients are only eligible if they have had successful control of the brain tumor(s) by surgery or stereotactic RT.
- Patients with no evidence of clinically significant neuropathy.
- All prior therapy must have been completed at least 4 weeks prior to the patient's entry on this trial.
- Women of childbearing potential and men must agree to use adequate contraception (hormonal or barrier method of birth control) prior to study entry and for the duration of study participation. Should a woman become pregnant or suspect she is pregnant while participating in this study, she should inform her treating physician immediately.
- Breastfeeding should be discontinued if the mother is treated with oxaliplatin.
- Subjects with chronic hepatitis B or C may be undergoing treatment with α interferon and/or ribavirin, as long as they meet the other criteria for entry on to this study.
- Ability to understand and the willingness to sign a written informed consent document.
Exclusion Criteria:
- Patients have prior oxaliplatin or xeloda treatment or undergoing therapy with other investigational agents.
- History of allergy to platinum compounds or to antiemetics appropriate for administration in conjunction with protocol-directed chemotherapy.
- Uncontrolled intercurrent illness including, but not limited to ongoing or active infection, symptomatic congestive heart failure, or unstable angina pectoris, or cardiac arrhythmia.
- HIV-positive patients receiving anti-retroviral therapy (HAART) are excluded from the study because of possible pharmacokinetic interactions.
- Patients with a diagnosis of pulmonary fibrosis or a pulmonary interstitial process.
- Patients unable to swallow capecitabine will be excluded from this study.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Oxaliplatin and Capecitabine
21 day cycle with Oxaliplatin 50mg/m2 day 1 and day 8 administered IV, Capecitabine 750 mg/m2 bid p.o. daily from day 1 to day 14
|
Gegeben IV
Andere Namen:
PO gegeben
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Response Rate
Zeitfenster: Up to 2 years
|
Per Response Evaluation Criteria In Solid Tumors Criteria (RECIST v1.0) for target lesions and assessed by MRI: Complete Response (CR), Disappearance of all target lesions; Partial Response (PR), >=30% decrease in the sum of the longest diameter of target lesions; Overall Response (OR) = CR + PR
|
Up to 2 years
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Yun Yen, MD, City of Hope Medical Center
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. November 2006
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Oktober 2014
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Oktober 2014
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
17. Januar 2017
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
18. Januar 2017
Zuerst gepostet (Schätzen)
20. Januar 2017
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
13. April 2017
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
16. März 2017
Zuletzt verifiziert
1. März 2017
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Verdauungssystems
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Neubildungen nach Standort
- Adenokarzinom
- Karzinom
- Neubildungen, Drüsen und Epithelien
- Neoplasmen des Verdauungssystems
- Leberkrankheiten
- Karzinom, hepatozellulär
- Lebertumoren
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Antimetaboliten, antineoplastisch
- Antimetaboliten
- Antineoplastische Mittel
- Capecitabin
- Oxaliplatin
Andere Studien-ID-Nummern
- 05195
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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-
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