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The Effects of Fibrinogen Concentrate Infusion on Blood Loss and Allogeneic Blood Conservation in Scoliosis Surgery

28. Februar 2020 aktualisiert von: Weiyun Chen, Peking Union Medical College Hospital

The Effects of Fibrinogen Concentrate Infusion on Perioperative Blood Loss and Allogeneic Blood Conservation in Patients Undergoing Scoliosis Surgery

Allogeneic blood products transfusions are often necessary to treat perioperative bleeding in patients undergoing complex scoliosis surgeries. A prospective, randomized trial is designed to evaluate if the infusion of fibrinogen concentrate may reduce allogeneic blood transfusion in patients undergoing scoliosis surgery. Eligible patients will be randomly assigned to treatment group (fibrinogen concentrate infusion) and control group (normal saline infusion), and functional fibrinogen will be measured to guide the infusion of fibrinogen concentrate. Perioperative blood loss, intraoperative blood loss, and the amount of perioperative allogeneic blood transfusion will be compared between the two groups to determine the effect of fibrinogen concentrate infusion.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

This is a prospective, randomized, double-blinded, placebo controlled trial to evaluate the effects of fibrinogen concentrate infusion on perioperative blood loss and the amount of perioperative allogeneic blood transfusion in patients undergoing scoliosis surgery.

Recently, the inherent risks of blood, along with the continued rise in blood costs, activated the development and use of alternatives to blood transfusion. Fibrinogen concentrate may limit postoperative bleeding and lead to a significant reduction in allogeneic blood products transfusions in cardiac surgery and craniosynostosis surgery. However, the effect of fibrinogen concentrate in scoliosis surgery is still uncertain. Therefore, a prospective, randomized trial is designed to evaluate if the infusion of fibrinogen concentrate may reduce allogeneic blood transfusion in patients undergoing scoliosis surgery.

Patients older than 12y/o with adolescent idiopathic scoliosis planed for elective posterior scoliosis correction surgery will be enrolled for this study after informed consent. Patients will be randomly assigned to a treatment group or a control group. Functional fibrinogen will be measured using TEG 5000 (Haemoscope Corp, IL, USA) at the start of surgery and the results of FLEV and MA will be recorded. After pedicle screw placement, a second functional fibrinogen will be measured and the patients in treatment group will receive fibrinogen concentrate (FIBRORAAS, Shanghai RAAS Blood Products Co, Ltd, Shanghai, China) 30mg kg-1. For safety concern, the maximum fibrinogen concentrate administration for each individual shall not exceed either 2g. Patients in the control group will receive placebo treatment with normal saline. After 15 minutes from fibrinogen concentrate or placebo administration, a third functional fibrinogen measurement will be performed to assess the effect of treatment. The following treatment will be guaranteed by the standard protocol in the presence of ongoing bleeding.

Data includes all the demographics, preoperative conditions, procedure details, intraoperative data, and outcome measurements will be recorded. Additional data including FLEV and MA value, as well as fibrinogen values both preoperatively and at the arrival at wards. The primary endpoint of this study will be the total perioperative blood loss, and secondary endpoints will include: perioperative blood loss per fused level, intraoperative blood loss per fused level, the amount of postoperative drainage, the amount of postoperative drainage per fused level, total units of perioperative allogeneic pRBCs transfused, total volume of FFP transfused, total PLT units transfused. Safety endpoints will include operative mortality and perioperative thromboembolic complications.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

102

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Beijing
      • Beijing, Beijing, China, 100730
        • Peking Union Medical College Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

12 Jahre bis 18 Jahre (Kind, Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • patients diagnosed as adolescent idiopathic scoliosis
  • planed for elective posterior scoliosis correction surgery at Peking Union Medical College Hospital

Exclusion Criteria:

  • preoperative anemia
  • preoperative congenital or acquired coagulopathy
  • ongoing anticoagulation therapy or drug intake that could cause bleeding
  • clinical signs or diagnosis of acute thromboembolism
  • emergency surgery
  • redo surgery

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Verdreifachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Treatment group
The patients in treatment group will receive Fibrinogen Concentrate Human administration.
After start of surgery when all pedicle screws are placed, the patients in treatment group will receive fibrinogen concentrate 30mg kg-1. For safety concern, functional fibrinogen will be measured and the maximum fibrinogen concentrate administration for each individual shall not exceed 2g. Fibrinogen concentrate will be diluted in 100mL of sterile water and then be administered to patients.
Andere Namen:
  • FIBRORAAS
Placebo-Komparator: Control group
The patients in control group will be administered with normal saline solution as placebo.
100mL normal saline will be administered to patients in control group as placebo

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Perioperative blood loss
Zeitfenster: hospital stay up to 30 days
the total amount of intraoperative and postoperative blood loss
hospital stay up to 30 days

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Perioperative blood loss per fused level
Zeitfenster: hospital stay up to 30 days
amount of intraoperative and postoperative blood loss divided by the number of surgical fused levels
hospital stay up to 30 days
Intraoperative blood loss
Zeitfenster: From the time of skin incision until wound closure, assessed up to 12 hours
the amount of intraoperative blood loss
From the time of skin incision until wound closure, assessed up to 12 hours
Intraoperative blood loss per fused level
Zeitfenster: From the time of skin incision until wound closure, assessed up to 12 hour
amount of intraoperative blood loss divided by the number of surgical fused levels
From the time of skin incision until wound closure, assessed up to 12 hour
Postoperative drainage
Zeitfenster: hospital stay up to 30 days
the amount of postoperative drainage
hospital stay up to 30 days
Postoperative drainage per fused level
Zeitfenster: hospital stay up to 30 days
amount of postoperative drainage divided by the number of surgical fused levels
hospital stay up to 30 days
Perioperative allogeneic red blood cell (RBC) transfusion
Zeitfenster: hospital stay up to 30 days
total units of RBC transfused perioperatively
hospital stay up to 30 days
Perioperative plasma transfusion
Zeitfenster: hospital stay up to 30 days
total volume of plasma transfused perioperatively
hospital stay up to 30 days
Perioperative platelets transfusion
Zeitfenster: hospital stay up to 30 days
total units of platelets transfused perioperatively
hospital stay up to 30 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

14. Juni 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

31. August 2019

Studienabschluss (Tatsächlich)

31. August 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

5. Juni 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. Juni 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

12. Juni 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

2. März 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

28. Februar 2020

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Ja

Beschreibung des IPD-Plans

Coded data is anticipated to be shared with potential collaborators.

IPD-Sharing-Zeitrahmen

Anticipated that data from the study will become available within 5 years after publication of main data.

IPD-Sharing-Zugriffskriterien

Data would only be shared with IRB approved collaborators.

Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen

  • Studienprotokoll
  • Statistischer Analyseplan (SAP)
  • Einwilligungserklärung (ICF)
  • Klinischer Studienbericht (CSR)
  • Analytischer Code

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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