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Improving the Impact of Calorie Labeling Policies

25. März 2019 aktualisiert von: New York City Health and Hospitals Corporation
Increased consumption of fast-food may be a contributing factor to the obesity epidemic. Posting calories on menus in fast-food restaurants is an important public health initiative and may help consumers to make lower calorie, healthier choices. This study will develop and test an intervention to improve the impact of calorie labeling policies. Further, the study will examine potential barriers to using posted calorie information

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

By the year 2030, 50% of American adults could be obese. Increasingly, Americans are consuming more foods away from home and most of these foods are consumed in fast-food restaurants. Menu calorie labeling provides calorie information at the point of purchase in fast-food restaurants and is one strategy employed to promote lower calorie, healthier food choices. Initial studies of the impact of calorie labeling, however, suggest that posting calories may only affect calories purchased in a minority of consumers.

The Patient Protection and Affordable Care Act (PPACA) mandates that calorie labeling be implemented nationally and fast-food restaurants throughout the U.S. will begin to post calorie information. With an overarching goal of improving the impact of calorie labeling policies; this proposal will develop and pilot test a brief intervention that is complementary to the posted calorie information, and will explore potential barriers to reducing calories among an urban clinic population. The study aims are: (Aim 1) To develop the Complementary Calorie Labeling (CCL) intervention, an individual single-session intervention that can be delivered in primary care settings. Semi-structured interviews will be conducted among 40 overweight or obese participants to guide development of intervention components and materials. (Aim 2) To conduct a pilot randomized controlled trial of the CCL intervention among 188 overweight or obese participants. The CCL intervention will be compared to a control group that receives an educational brochure about calories. The primary outcome will be weekly calories purchased at fast-food restaurants as measured by fast-food receipts and food logs. (Aim 3) To examine whether calorie knowledge, health literacy, numeracy, and motivation are barriers to using calorie information and whether these variables moderate intervention efficacy.

The proposed study will be conducted in a primarily low-income, minority clinic population in the Bronx NYC. NYC was the first major city to implement calorie labeling. Preliminary data from NYC suggest that fast-food consumers in the Bronx may be less likely to reduce their calories purchased when calorie information is posted, compared to other consumers in NYC. Developing interventions that may improve the impact of calorie labeling policies within this population will have important implications as these policies are implemented in urban communities throughout the U.S.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

145

Phase

  • Unzutreffend

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Eats at Fast-food restaurant at least once per week BMI>25

Exclusion Criteria:

  • inability to keep food logs or fast-food receipts

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Intervention
CHEKS (calorie health, education, knowledge and skills) intervention will educate participants about calories in fast-food and teach skills to select lower calorie fast-food items.
45 minute intervention done by health educator to give participants skills to use calorie information posted in fast-food restaurants
Kein Eingriff: Control
Participants will receive a brochure about healthier choices in fast-food restaurants.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
fast-food calories per week
Zeitfenster: 4 weeks
change in fast-food calories purchased
4 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Nichola Davis, NYC Health + Hospitals

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. April 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

31. März 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

31. März 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

15. März 2019

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

25. März 2019

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

27. März 2019

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

27. März 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

25. März 2019

Zuletzt verifiziert

1. März 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2011-579

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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