- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04040426
Bioactive Split Thickness Skin Allograft Versus Standard of Care in the Treatment of Diabetic Foot Ulcers
A Multi-center, Randomized Controlled ClinicalTrial Evaluating a Unique Bioactive SplitThickness Skin Allograft Versus Standard of Care in the Treatment of Diabetic Foot Ulcers
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
This study is a prospective, multi-center, Randomized Controlled Trial ( RCT ) designed to assess performance and safety and collect patient outcome data on a commercially available human split thickness skin allograft (Theraskin™) with SOC dressing compared to SOC dressings alone in the treatment of Diabetic Foot Wounds (DFU) . The study will last thirteen weeks, with a two week screening period prior to enrollment. Theraskin™ is an allograft tissue and will be used in compliance with homologous use by the FDA under section 361 of the PHS Act and 21 CFR Part 1271.
There are two arms in the study:
Arm 1: The Experimental Arm , that will include SOC Therapy. SOC therapy in this study is offloading of the DFU (CAM boots or total contact casting [TCC] if the subject's foot is too large for a CAM), appropriate sharp or surgical debridement, infection management (systemic antibiotics only in conjunction with debridement) and application of human split thickness skin allograft (Theraskin™) followed by a moisture retention dressing and a padded 3-layer dressing comprised of 4x4 gauze pads, soft roll and compression wrap (DynaflexTM or equivalent).
Arm 2: The Standard of Care Arm. The SOC therapy in this study is offloading of the DFU (CAM boots or total contact casting [TCC] if the subject's foot is too large for a CAM), appropriate sharp or surgical debridement, infection management (systemic antibiotics only in conjunction with debridement) and wound care covering with calcium alginate Fibracol dressing followed by a moisture retentive dressing and a padded 3-layer dressing comprised of 4x4 gauze pads, soft roll and compressive wrap (DynaflexTM or equivalent).
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Studienorte
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California
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San Francisco, California, Vereinigte Staaten, 94115
- Center for Clinical Research
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Illinois
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O'Fallon, Illinois, Vereinigte Staaten, 62269
- Gateway Clinical Trials LLC
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Ohio
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Youngstown, Ohio, Vereinigte Staaten, 44512
- Lower Extremity Institute of Research and Therapy
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Virginia
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Martinsville, Virginia, Vereinigte Staaten, 23116
- Martinsville Research Institute
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Salem, Virginia, Vereinigte Staaten, 24153
- Foot and Ankle Associates of Southwest VA
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Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- At least 18 years old.
- Presence of a DFU, Wagner Grade 1 (see Appendix A for definitions), extending at least through the dermis provided it is below the medial aspect of the malleolus.
- The index ulcer will be the largest ulcer if two or more DFUs are present with the same Wagner grade and will be the only one evaluated in the study. If other ulcerations are present on the same foot, they must be more than 2 cm distant from the index ulcer.
- Index ulcer (i.e. current episode of ulceration) has been present for greater than 4 weeks prior to SV1 and less than 1 year, as of the date the subject consents for study.
- Index ulcer is a minimum of 1.0 cm2 and a maximum of 25 cm2 at SV1 and TV1.
- Adequate circulation to the affected foot as documented by a dorsal transcutaneous oxygen measurement (TCOM) or a skin perfusion pressure (SPP) measurement of ≥ 30 mmHg, or an Ankle Branchial Index (ABI) between 0.7 and 1.3 within 3 months of SV1, using the affected study extremity. As an alternative arterial Doppler ultrasound can be performed evaluating for biphasic dorsalis pedis and posterior tibial vessels at the level of the ankle or a TBI (Toe Brachial Index) of > 0.6 is acceptable.
- The target ulcer has been offloaded for at least 14 days prior to randomization.
- Females of childbearing potential must be willing to use acceptable methods of contraception (birth control pills, barriers or abstinence) during the course of the study and undergo pregnancy tests.
- Subject understands and is willing to participate in the clinical study and can comply with weekly visits
Exclusion Criteria:
- Index ulcer(s) deemed by the investigator to be caused by a medical condition other than diabetes.
- Index ulcer, in the opinion of the investigator, is suspicious for cancer and should undergo an ulcer biopsy to rule out a carcinoma of the ulcer.
- Subjects with a history of more than two weeks of treatment with immune-suppressants (including systemic corticosteroids >10mg daily dose), cytotoxic chemotherapy, or application of topical steroids to the ulcer surface within 1-month prior to first SV1, or who receive such medications during the screening period or who are anticipated to require such medications during the course of the study.
- Subjects taking a selective COX-2 inhibitor, such as Celecoxib, for any condition.
- Subjects on any investigational drug(s) or therapeutic device(s) within 30 days preceding SV1.
- History of radiation at the ulcer site (regardless of time since last radiation treatment).
- Index ulcer has been previously treated or will need to be treated with any prohibited therapies.
- Presence of any condition(s) which seriously compromises the subject's ability to complete this study or has a known history of poor adherence with medical treatment.
- Osteomyelitis or bone infection of the affected foot as verified by x-ray within 30 days prior to randomization. (In the event of an ambiguous diagnosis, the Principal Investigator will make the final decision).
- Subject is pregnant or breast-feeding.
- Presence of diabetes with poor metabolic control as documented with an HbA1c >12.0 within last 90 days of randomization.
- Subjects with end stage renal disease as evidenced by a serum creatinine ≥3.0 mg/dL within 6 months of randomization.
- Index ulcer has reduced in area by 20% or more after 14 days of SOC from SV1 to the TV1/randomization visit.
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
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Experimental: Human split thickness skin allograft (Theraskin™)
Theraskin™ is an all-human split thickness skin allograft with a native extracellular matrix that can be used an adjunct to standard of care, for skin coverage in patients who have suffered from a diabetic foot wound in conjunction with offloading and Additional (outer) Dressing Application with moisture retention dressing.
Theraskin™ is an allograft tissue and will be used in compliance with homologous use by the FDA under section 361 of the PHS Act and 21 CFR Part 1271
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Application of a fenestrated human skin graft
Andere Namen:
Anlegen eines feuchtigkeitsspeichernden Verbandes und eines mehrlagigen Kompressionsverbandes
Andere Namen:
Der Patient wird nach der Behandlung in einen diabetischen Camboot entlastet oder in einen Vollkontaktgips, wenn der Patient nicht mit einem diabetischen Entlastungsstiefel versorgt werden kann
Andere Namen:
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Aktiver Komparator: Fibracol wound dressing
A commercially available wound dressing to be used per manufacturer's instructions for use on diabetic foot wounds in conjunction with offloading and Additional (outer) Dressing Application with moisture retention dressing moisture retention dressing
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Anlegen eines feuchtigkeitsspeichernden Verbandes und eines mehrlagigen Kompressionsverbandes
Andere Namen:
Der Patient wird nach der Behandlung in einen diabetischen Camboot entlastet oder in einen Vollkontaktgips, wenn der Patient nicht mit einem diabetischen Entlastungsstiefel versorgt werden kann
Andere Namen:
Anwendung des Kollagen-Alginat-Verbands
Andere Namen:
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
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Prozentsatz der nach 12 Wochen geheilten Indexgeschwüre
Zeitfenster: 12 Wochen
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Untersuchen Sie den Prozentsatz der in Woche zwölf geheilten Geschwüre
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12 Wochen
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
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Prozentuale Flächenreduktion nach 4 Wochen
Zeitfenster: 4 Wochen
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Untersuchen Sie den Prozentsatz der Wundreduktion nach 4 Wochen
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4 Wochen
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Prozentuale Flächenreduktion nach 6 Wochen
Zeitfenster: 6 Wochen
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Untersuchen Sie den Prozentsatz der Wundreduktion nach 6 Wochen
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6 Wochen
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Percentage are reduction at 12 weeks
Zeitfenster: 12 weeks
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examine percent of wound reduction at 6 weeks
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12 weeks
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Percentage of index ulcers healed at 6 weeks
Zeitfenster: 6 weeks
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examine percent of ulcers healed at 6 weeks
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6 weeks
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Verbesserung der Lebensqualität mittels Wound Quality of Life Score
Zeitfenster: 12 Wochen
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Der Wound-QoL oder Wund-Lebensqualitäts-Fragebogen misst die krankheitsspezifische, gesundheitsbezogene Lebensqualität von Patienten mit chronischen Wunden.
Es besteht aus 17 Items zu Wertminderungen, die immer rückblickend auf die vorangegangenen sieben Tage beurteilt werden.
Dieser Fragebogen wird den Teilnehmern der klinischen Studie bei jedem Besuch ausgehändigt, wobei die Skalenwerte aufgezeichnet werden.
Jede Frage wird bewertet.
Die Antworten zu jedem Item sind mit Zahlen kodiert (0 = „überhaupt nicht“ bis 4 = „sehr stark“).
Wie oben erwähnt, wird die Punktzahl mit einer Mindestpunktzahl von „0“ und einer Höchstpunktzahl von 68 angegeben
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12 Wochen
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Änderung des Schmerzniveaus während der Studie unter Verwendung der FACES-Schmerzskalen, die Schmerzen in einem Bereich von 0-10 messen, wobei null kein Schmerz und 10 der stärkste Schmerz ist
Zeitfenster: 12 Wochen
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Die FACES-Schmerzskala wird den Teilnehmern der klinischen Studie bei jedem Besuch verabreicht.
Der Versuchsteilnehmer wählt sein Schmerzniveau mit einer Reihe von Gesichtern aus, die einer Zahl zwischen 0 (kein Schmerz) und 10 (stärkster Schmerz) entsprechen.
Die Ergebnisse werden für jeden Teilnehmer einer klinischen Studie bei jedem Besuch aufgezeichnet
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12 Wochen
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Changes in peripheral neuropathy using Semmes Weinstein Monofilament "10"point
Zeitfenster: 12 weeks
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Each clinical trial participant will be examined by the principal investigator with a Semmes Weinstein monofilament wire at 10 points on the study foot, this standardized exam will be scored out of a total of 10 at each visit and recorded
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12 weeks
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Mitarbeiter und Ermittler
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: David Armstrong, DPM, MD, PhD, USC Keck School of Medicine - Salsa
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- SOL-TRA-01
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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