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Effect of Anterioposterior Weight Shifting Training With Visual Biofeedback in Subacute Stroke

16. November 2020 aktualisiert von: Yonsei University

Asymmetric gait patterns of stroke is one of the most important functional activities to enable community participation, it is major goal for stroke patients. Reported that the stroke patients had asymmetry at stance time, single stance, double support time, and swing time compared to normal people, and claimed that the most important factor was step length. According to Albert et al., patients with an asymmetric gait pattern have a long double support phase and a healthy side single support phase, and less weight shift to the affected side. Recent studies have shown that visual feedback for weight shift may be helpful to obtain a symmetrical posture after stroke. However, no study has been conducted on the therapeutic effect on gait asymmetry and patterns. We aimed to investigate the effect of Anterioposterior Weight Shifting Training with Visual Biofeedback in subacute post-stroke patients on gait asymmetry and pattern.

40 subacute post-stroke patients with Step Length Asymmetry were enrolled in this study. The subjects were randomly assigned into two groups. The training group received an additional anterioposterior weight shifting training with visual Biofeedback 5 times per week for 4weeks. The control group received the usual gait training. The spatiotemporal and kinematic data were obtained during walking through 3D motion analysis. Functional Ambulation Category, Self-selected walking speed, Maximum safe walking speed, Berg balance Test (BBT), Fugl-Meyer Assessment (FMA), Medical Research Council Score (MRC), Functional Independent Measure-mobility, Timed Up and Go test (TUG) were assessed at pre, during, post- training, and 4week follow-up. Those were compared between two groups by repeated measures ANOVA.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

50

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Seoul, Korea, Republik von
        • Rekrutierung
        • Department and Research Institute of Rehabilitation Medicine, Yonsei University College of Medicine
        • Kontakt:
          • Deog Young Kim
          • Telefonnummer: +82-2-2228-3714
          • E-Mail: KIMDY@yuhs.ac

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

19 Jahre bis 90 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. less than 6 months after onset of the stroke
  2. can stand and walk independently 10m
  3. K-MMSE score of at least 15
  4. have asymmetrical gait pattern with Step length asymmetric ratio greater than 1.1
  5. over 20 years of age.

Exclusion Criteria:

  1. quadriplegia
  2. past history of stroke
  3. past history of Musculoskeletal disease or history of Neurological diseases

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Sonstiges: Kontrollgruppe
The control group received the usual gait training.
Experimental: Trainingsgruppe

The training group received an additional anterioposterior weight shifting training with visual Biofeedback 5 times per week for 4weeks. AP training is made to instantly know your training status during training by measuring and processing the foot pressure in real time using the F-Scan (Tekscan) hardware system and Software Development Kit (SDK).

Before training, all patients are instructed to place both feet at shoulder width, place the inverted foot approximately 30 cm in front of the unaffected side foot, move the body forward with the chest straight in an upright position, and be instructed to put the weight on the affected side.

On the screen shown, measure the maximum weight distribution during the first 10 times and set the value added by 5% as the target value.

It is designed to induce the maximum weight shift through the archery game.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Step Length Asymmetric Ratio
Zeitfenster: before training(0week)
Step Length Asymmetric Ratio = paretic step length/non paretic step length
before training(0week)
Step Length Asymmetric Ratio
Zeitfenster: during training(2week)
Step Length Asymmetric Ratio = paretic step length/non paretic step length
during training(2week)
Step Length Asymmetric Ratio
Zeitfenster: after training(4week)
Step Length Asymmetric Ratio = paretic step length/non paretic step length
after training(4week)
Step Length Asymmetric Ratio
Zeitfenster: Follow up(8week)
Step Length Asymmetric Ratio = paretic step length/non paretic step length
Follow up(8week)
Step Length Asymmetric Index
Zeitfenster: before training(0week)
Step Length Asymmetric Index = paretic step length-non paretic step length/0.5[paretic step length +non paretic step length]
before training(0week)
Step Length Asymmetric Index
Zeitfenster: during training(2week)
Step Length Asymmetric Index = paretic step length-non paretic step length/0.5[paretic step length +non paretic step length]
during training(2week)
Step Length Asymmetric Index
Zeitfenster: after training(4week)
Step Length Asymmetric Index = paretic step length-non paretic step length/0.5[paretic step length +non paretic step length]
after training(4week)
Step Length Asymmetric Index
Zeitfenster: Follow up(8week)
Step Length Asymmetric Index = paretic step length-non paretic step length/0.5[paretic step length +non paretic step length]
Follow up(8week)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 2014

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Juni 2021

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Juni 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. November 2020

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. November 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

20. November 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

20. November 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

16. November 2020

Zuletzt verifiziert

1. November 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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