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Thromboelastography (TEG) In the Intrauterine Growth Restriction (IUGR) Neonatal Population by Gestational Age

12. August 2021 aktualisiert von: Jonathan H. Waters, University of Pittsburgh
The investigators aim to improve the understanding of TEG in this population in an effort to improve outcomes in a population at high risk in both the presence and absence of blood product transfusions.

Studienübersicht

Status

Zurückgezogen

Detaillierte Beschreibung

The investigators plan to 1.) examine dynamic hemostasis as measured by TEG in the intrauterine growth restriction (IUGR) neonatal population due to a high risk of requiring blood transfusions, 2.) determine the influence of gestational age on TEG in this population, and 3.) examine the utility of TEG as a tool for identifying coagulopathy in IUGR neonates.

The investigators hypothesize that thromboelastography parameters will change with gestational age in the IUGR population in a manner similar to non-IUGR populations and that neonatal comorbidities, maternal factors, and socioeconomic status will influence TEG values; TEG is likely a useful marker of dynamic hemostasis in this neonatal subpopulation.

Studientyp

Beobachtungs

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Pennsylvania
      • Pittsburgh, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 15213
        • UPMC Magee-Womens Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Participants will be recruited from Magee-Womens Hospital

Beschreibung

Inclusion Criteria:

Participants included for medical record data and blood sample collection will be:

  • Neonates diagnosed with intrauterine growth restriction, defined as a weight below the estimated 10th percentile and accordingly identified as such in any peripartum evaluation AND
  • May have additional comorbidities AND
  • Full term IUGR neonates will be have a gestational age of 37 weeks or greater OR
  • Preterm IUGR neonates will have a gestational age less than 37 weeks OR
  • Preterm IUGR neonates will have a gestational age less than 37 weeks

Participants included for medical record review data collection ONLY will be:

Mothers of eligible neonates

Exclusion Criteria:

  • Constitutionally (familial) low birth weight, i.e. small for gestational age, babies OR
  • Born to women with life threatening coexisting morbidities (this may include severe pre-eclampsia, diabetes or suspected infections including HIV or herpes) OR
  • Neonates with an abnormal delivery or perinatal course including:

Fetal demise, death in the first week after birth, neonatal encephalopathy, meconium aspiration, and physical birth injuries (fractures and brachial plexus injuries)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
postpartum full term neonates
immediate postpartum full term neonates with no intrauterine growth restricted
intrauterine growth restricted neonates
preterm or full-term intrauterine growth restricted neonates

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Dynamic hemostasis measured by Thromboelastography (TEG) in intrauterine growth restriction (IUGR) neonatal population verse non-IUGR populations
Zeitfenster: Immediately postpartum
Discarded blood specimens (1-2 mL of placental umbilical vein blood following umbilical cord clamping) will be needed to perform TEG analysis, in duplicate when possible, immediately following the live birth of a viable neonate. The output of the TEG will include maximum amplitude (mm), which is a reflection of clot strength and a function of the maximum dynamic properties of fibrin and platelet bonding and correlates to platelet function.
Immediately postpartum

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Clot formation measured by Thromboelastography (TEG) in intrauterine growth restriction (IUGR) neonatal population verse non-IUGR populations
Zeitfenster: Immediately postpartum
Discarded blood specimens (1-2 mL of placental umbilical vein blood following umbilical cord clamping) will be needed to perform TEG analysis, in duplicate when possible, immediately following the live birth of a viable neonate. The output of the TEG will include R time (min), which represents a period of latency from start to initial fibrin formation.
Immediately postpartum
Rate of clot formation measured by Thromboelastography (TEG) in intrauterine growth restriction (IUGR) neonatal population verse non-IUGR populations
Zeitfenster: Immediately postpartum
Discarded blood specimens (1-2 mL of placental umbilical vein blood following umbilical cord clamping) will be needed to perform TEG analysis, in duplicate when possible, immediately following the live birth of a viable neonate. The output of the TEG will include α-Angle (degree), which measures the speed at which fibrin build-up and cross-linking takes place, assesses the rate of clot formation.
Immediately postpartum

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Jonathan H. Waters, MD, University of Pittsburgh

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

12. August 2021

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

12. August 2021

Studienabschluss (Tatsächlich)

12. August 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

25. Mai 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

25. Mai 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

28. Mai 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

18. August 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

12. August 2021

Zuletzt verifiziert

1. August 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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