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Coronary Artery Disease in Elderly People Referred for TAVI (CEPTAVI)

10. Juni 2021 aktualisiert von: University Hospital, Montpellier

IncIncidence and Prognosis of Coronary Artery Disease in Elderly People Over 80 Years Referred for TAVI

The investigators prognostic impact of coronary artery disease (CAD) and of percutaneous coronary intervention (PCI) in patients with indication of TAVI is controversial, particularly in elderly population where CAD and aortic stenosis (AS) are frequent and commonly coexisted. (1-2) The primary end point of this prospective study is to compare major cardiovascular event at one year of follow up in patients over 80 years with severe aortic stenosis who referred for TAVI with or without associated CAD.

The investigators will also assess (secondary endpoint) the impact of PCI on symptoms, major events and quality of life using geriatric parameters. The study will be conducted in the University hospital of Montpellier between November 2020 and November 2022

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Detaillierte Beschreibung

Patients will be prospectively included in the study when aged of 80 years old or over and referred for TAVI at the university hospital of Montpellier.

Two groups of patients will be considered after coronary angiography which is systematic before TAVI Group 1: patients with significant > 50 % narrowing coronary stenosis ( revascularization by PCI / no revascularization) Group 2: No coronary lesion

Considering an end point at 1 year and a precision wished to i ± 6 percent with an alpha risk of 5 %, it's proposed , by the formula p= [(1.96)2 x [p(1-p)] / i2 ], a number of 170 subjects needed to highlight a incidence of major cardio-vascular event of 20 percent in the studied population.

Data collection by informatic files will include :

  • Cardio vascular risk factor and medical history with evaluation of Charlston score
  • Previous drug therapy
  • Lifestyle : living alone or not, nursing home, ; home help
  • Symptoms (angina (CSS classification) ; dyspnea (NHYA classification))
  • Renal function (DFG) at admission
  • Results of coronary angiography (number of lesions, proximal or non proximal, location of coronary stenosis)
  • Geriatric assessment : autonomy, disability in daily living, weigh, BMI, falls, cognitive functions tests, assessment of the mood state by GDS
  • Results of TAVI (success and complications of the procedure according to VARC2 criteria)
  • Results of coronary revascularization if performed
  • Length of hospitalisation for TAVI (days), length of stay in ICU (Intensive Care Unit) if necessary
  • Events during the hospitalisation for TAVI (VARC and BARC criterias)

Follow up at 6 month (middle analysis) and at one year (primary end point) by phone conversation with the patient for assessment of :

  • Major cardio-vascular events
  • Hospitalisation occurred
  • Short geriatric evaluation including :

    • cognition by Ottawa3DY
    • autonomy by ADL
    • polypharmacy
    • number of fall in the past 6 month
    • last weight
    • quality of life (Fried criterias)
    • mood state by GDS If neurocognitive disorders are known or discovers, data patient's validity will be check by calling his caregiver and/or his general practitioner (if caregiver not available).

Analysis associated of the computerized patient record.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

170

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

80 Jahre und älter (Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Patients aged of 80 years or over who are admitted in cardiology for TAVI

Beschreibung

Inclusion criteria:

  • patient aged 80 and over
  • hospital admission for evaluation before TAVI indicated for symptomatic and severe aortic stenosis
  • patient's consent

Exclusion criteria:

  • absence of coronarography
  • severe angina (class 3 or 4)
  • stenosis of left main coronary artery > 50%
  • stenosis of the left anterior descending artery > 90%
  • decision of surgical valve replacement

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Group 1 : Elderly 80 years or over patients referred for TAVI with CAD
Elderly 80 years or over patients referred for TAVI with CAD Group 1: Coronary lesion defined as significant (>50% narrowing) on the coronary angiography performed before TAVI, with or without PCI (decision of the heart team) Description of the coronary lesions included: proximal/non proximal, number of lesions, location of lesion
Group 2 : No significant coronary disease group
No significant coronary disease group in the cohort of elderly 80 years or over referred for TAVI

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Comparison of the incidence of major cardio-vascular event
Zeitfenster: 1 year

Comparison of the incidence of major cardio-vascular event at one year follow up in elderly 80 or over referred for TAVI with (group 1) or without CAD (group 2).

Major cardio vascular events evaluated at 1 year follow-up include:

  • Death (total and cardiovascular)
  • ischemic stroke,
  • haemorrhagic stroke,
  • acute coronary syndrome,
  • severe angina (> class 2),
  • major bleeding or vascular complications (>BARC2),
  • Re-hospitalisation for cardiac events
1 year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Incidence of CAD
Zeitfenster: 1 year
Incidence of CAD in the elderly over 80 years old during the pre TAVI evaluation Evaluate the coronary disease impact in the elderly over 80 referred for TAVI by the number of patients over 80 years with significant coronary lesions compared to global TAVI population over 80 years
1 year
Length of hospitalisation
Zeitfenster: 1 year

Length of hospitalisation with or without coronary disease, with or without PCI.

Length of hospitalisation in total and in the ICU if it's happened to evaluated the economic impact of CAD and therapeutic strategy.

1 year
Rate of ischaemic
Zeitfenster: 1 year
ischaemic event (acute coronary syndrome, severe angina)
1 year
Rate of vascular/bleeding events according to strategy of care (PCI/no PCI)
Zeitfenster: 1 year
minor bleeding (BARC 1 and 2) and major (BARC 3 et 4) event or vascular complication (VARC 2).
1 year
Re-hospitalization for cardiac events
Zeitfenster: 1 year
Re-hospitalization for cardiac events
1 year
Quality of life with assessment of clinical status
Zeitfenster: 1 year
Quality of life with assessment of clinical status by geriatrics tests geriatrics tests by phone interview of the patient
1 year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Florence Leclercq, PU PH, University Hospital, Montpellier

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. November 2020

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. November 2022

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. November 2023

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

25. Mai 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. Juni 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

18. Juni 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

18. Juni 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

10. Juni 2021

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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Beschreibung des IPD-Plans

NC

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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