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External Cephalic Version Immediately Before a Caesarean Delivery

18. August 2021 aktualisiert von: The University of Hong Kong

Reattempt of External Cephalic Version After Regional Anaesthesia Immediately Before a Caesarean Delivery - a Randomized Controlled Trial

Fetal malpresentation at term affects around 5% of pregnancy and breech presentation is the most common type of malpresentation. It is a common indication for a Caesarean delivery. External cephalic version (ECV) refers to turning the fetus manually and aims to increase the success of vaginal birth by reducing the need for Caesarean section.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Several factors affect the chance of a successful ECV which include multiparity, use of tocolytic and regional anaesthesia during the procedure. Anticipating or not tolerating a painful procedure is another factor that affects the willingness to and success of ECV.

ECV can be reattempted under regional anaesthesia immediately just before the Caesarean section to increase the vaginal birth rate in women who have failed an ECV. Therefore, the aim of this study is to evaluate whether this approach could increase the rate of vaginal birth and reduce the non-cephalic presentation at labour and Caesarean section rate.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

42

Phase

  • Unzutreffend

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 55 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • All women age ≥ 18 years old
  • Singleton pregnancy
  • Malpresentation
  • Have failed an ECV
  • Pregnant ≥ 37 weeks of gestation

Exclusion Criteria:

  • Condition requiring emergency delivery
  • Other indication for Caesarean section
  • History of antepartum haemorrhage in the past 7 days
  • Oligohydraminos with amniotic fluid index <5cm
  • Intrauterine growth restriction with abnormal fetal Doppler or cardiotocography
  • Rhesus isoimmunization
  • Rupture of membranes
  • Gross fetal anomaly
  • Major uterine anomaly
  • Contraindication or refusal to regional anaesthesia
  • Spontaneous cephalic version on the day of scheduled Caesarean section

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Intervention
External cephalic version
In the intervention group, ECV will be performed by two operators with one of them having experience of ≥ 5 successful ECV. The procedure will be performed by the first operator under real time continuous ultrasonographic guidance. The fetal head and buttock will be grasped by both hands and attempt to rotate the fetus to a longitudinal lie either in a clockwise or anti-clockwise fashion. The second operator will perform the ECV if the first operator fails the procedure.
Kein Eingriff: Control
ECV will not be performed.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Vaginal birth
Zeitfenster: Delivery
Vaginal birth
Delivery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. August 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Juli 2024

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Juli 2025

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

18. August 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

18. August 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

25. August 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

25. August 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

18. August 2021

Zuletzt verifiziert

1. August 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • UW 21-086

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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Klinische Studien zur External cephalic version

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