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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT05052346
Association of the Neutrophil/Lymphocyte Ratio With Pulmonary Complications and Mortality in COVID-19 Patients
20. September 2021 aktualisiert von: Christian Omar Ramos-Peñafiel, MD, PhD, Hospital General de Mexico
Association of the Neutrophil/Lymphocyte Ratio and Lymphocyte/Platelet Ratio With Pulmonary Complications and Mortality in COVID-19 Patients
The Coronavirus Disease-19 (COVID-19) pandemic is currently a priority for health services worldwide.
Unlike the Severe Acute Respiratory Syndrome-Coronavirus (SARS-CoV) epidemic in 2012, the COVID-19 shows specific alterations in the white blood cell count, accentuated in severe cases, and with respiratory failure.
Among the most relevant data are both lymphopenia, thrombocytopenia, and eosinopenia.
The Neutrophil Lymphocyte Index has been beneficial in the evaluation of infectious respiratory processes, showing a sensitivity similar to scales such as CURB65 (Confusion, Uremia, Respiratory rate, BP, age ≥ 65 years).
Because COVID-19 infection shows alterations in the blood cell ratio, these indices may be useful in evaluating patients with COVID-19 infection.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
The hematological alterations in patients with COVID-19 divided into two aspects: the main ones, the global leukocyte count, and the individual counts.
Most of the information about the behavior of blood counts come from cases attended in Wuhan, China.
At the Zhongnan Hospital in Hubei Province, identified that the lymphocyte count was lower in critically ill patients.
At the same time, the leukocyte counts were higher in deaths associated with COVID-19, this elevation being mainly of neutrophils.
The lymphopenia is also a constant data in COVID-19 (47.4%), especially in cases that entered the Intensive Care Unit.
As in community pneumonia, severe lymphopenia has associated with a high risk of death.
A relationship between neutrophils and lymphocytes is called the Neutrophil-Lymphocyte index.
This index is especially useful for predicting respiratory complications, such as for COVID-19, where mortality ranges from 2-9% compared to the 2012 epidemic (10%) or Middle East Respiratory Syndrome (37%).
In Mexico, there is a high prevalence of chronic diseases that increase the risk of COVID-19 infection.
This study's main objective is to identify the association of blood abnormalities on respiratory complications associated with COVID-19 infection.
All data were obtained from the clinical records of patients treated by COVID-19.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
200
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Mexico City, Mexiko, 06726
- Omar Ramos-Peñafiel
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Mexican patients diagnosed with active COVID-19 infection who require hospital care and who have peripheral blood counts at diagnosis.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients with active COVID-19 infection
Exclusion Criteria:
- Liver failure
- Active cancer
- Chronic renal failure
- AIDS
- Pregnancy
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Respiratory Complications in COVID-19 patients
Zeitfenster: 6 months
|
To assess the relationship of the Neutrophil-Lymphocyte and Lymphocyte-Platelet index on respiratory complications
|
6 months
|
|
Mortality in COVID-19 patients
Zeitfenster: 6 months
|
To assess the relationship of the Neutrophil-Lymphocyte and Lymphocyte-Platelet index on respiratory complications
|
6 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Studienleiter: Adolfo Martinez Tovar, Hospital General de Mexico
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
30. März 2020
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
5. Mai 2020
Studienabschluss (Tatsächlich)
15. Mai 2020
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
31. Juli 2020
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
20. September 2021
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
22. September 2021
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
22. September 2021
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
20. September 2021
Zuletzt verifiziert
1. September 2021
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- NR-09-2020
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Beschreibung des IPD-Plans
All participants and their information will be managed by intern investigators and will be kept secure for personal data protection according to Mexican laws
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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