- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07584356
A Study Comparing Shoulder Replacement Techniques For Patients With Shoulder Arthritis And An Intact Rotator Cuff (SOAR)
7. Mai 2026 aktualisiert von: Jonathan D. Barlow, Mayo Clinic
A Randomized Trial Comparing Anatomic And Reverse Total Shoulder Replacement For Shoulder Arthritis With An Intact Rotator Cuff
The purpose of this study is to determine if patients undergoing anatomic total shoulder arthroplasty (aTSA) will have improved patient reported outcome scores at 1 year compared to those undergoing reverse total shoulder arthroplasty (rTSA).
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
108
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Noelle M Drapeau, CCRP
- Telefonnummer: 507-266-6397
- E-Mail: drapeau.noelle2@mayo.edu
Studieren Sie die Kontaktsicherung
- Name: Xavier C Gendry
- Telefonnummer: 507-266-0687
- E-Mail: gendry.xavier@mayo.edu
Studienorte
-
-
Minnesota
-
Rochester, Minnesota, Vereinigte Staaten, 55905
- Mayo Clinic in Rochester
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria
- Shoulder arthritis
- Intact rotator cuff
- Glenoid retroversion less than 25°
Exclusion Criteria
- Rotator cuff insufficiency
- Fracture deformity/sequelae
- Severe glenoid deformity (C glenoid, severe A2, B2 glenoid)
- Current or previous infection of shoulder
- Previous acromion fracture (not os acromiale)
- Brachial plexopathy
- Axillary neuropathy
- Current drug or alcohol use or dependence that, in the opinion of the site investigator, would interfere with adherence to study requirements.
- Inability or unwillingness of individual or legal guardian/representative to give written informed consent.
- Medical conditions that would make 2 years follow up unlikely
- Non-English speaking
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Sonstiges: Anatomic total shoulder arthroplasty (aTSA)
|
Patients with shoulder arthritis with an intact rotator cuff that requires surgical correction will undergo anatomic total shoulder arthroplasty (aTSA) procedure.
Andere Namen:
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|
Sonstiges: Reverse total shoulder arthroplasty (rTSA)
|
Patients with shoulder arthritis with an intact rotator cuff that requires surgical correction will undergo reverse total shoulder arthroplasty (rTSA) procedure.
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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American Shoulder and Elbow Surgeons (ASES) Questionnaire score
Zeitfenster: 1 year
|
The American Shoulder and Elbow Surgeons (ASES) score is a self-report survey consisting of a pain scale and activities of daily living section.
Total scores range from 0 to 100, where higher scores indicate better shoulder function and less pain.
|
1 year
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Change in Visual Analog Scale (VAS) Score
Zeitfenster: Baseline, 6 weeks, 3 months, 6 months, 12 months, 24 months
|
The Visual Analog Scale (VAS) is a 1 item self-report survey that asks the subject to rate the level of pain on a scale of 0 (no pain) - 10 (worst imaginable pain).
|
Baseline, 6 weeks, 3 months, 6 months, 12 months, 24 months
|
|
Change in Single Assessment Numeric Evaluation (SANE) Score
Zeitfenster: Baseline, 6 weeks, 3 months, 6 months, 12 months, 24 months
|
The Single Assessment Numeric Evaluation (SANE) is a 2 item self-report survey that asks subjects to rate the percent of normal range on both the affected joint/region and the opposite joint/region.
Scores range from 0% - 100%, with 100% indicating normal range.
|
Baseline, 6 weeks, 3 months, 6 months, 12 months, 24 months
|
|
Change in American Shoulder and Elbow Surgeons (ASES) Questionnaire score
Zeitfenster: Baseline, 6 weeks, 3 months, 6 months, 24 months
|
The American Shoulder and Elbow Surgeons (ASES) score is a self-report survey consisting of a pain scale and activities of daily living section.
Total scores range from 0 to 100, where higher scores indicate better shoulder function and less pain.
|
Baseline, 6 weeks, 3 months, 6 months, 24 months
|
|
Change in Shoulder Subjective Value (SSV) Score
Zeitfenster: Baseline, 6 weeks, 3 months, 6 months, 12 months, 24 months
|
The Subjective Shoulder Value (SSV) is 1 item self-report survey that asks subjects to rate their overall shoulder function as a percentage of a "normal" (100%) shoulder.
|
Baseline, 6 weeks, 3 months, 6 months, 12 months, 24 months
|
|
Change in Activities of Daily Living in External Rotation (ADLER) score
Zeitfenster: Baseline, 1 year
|
The Activities of Daily Living in External Rotation (ADLER) is a self-report tool used to assess shoulder disability by quantifying a patient's ability to perform 10 specific daily tasks requiring active external rotation.
Higher maximum scores indicate better functional ability.
|
Baseline, 1 year
|
|
Change in Activities of Daily Living Includes Internal Rotation (ADLIR) score
Zeitfenster: Baseline, 1 year
|
The Activities of Daily Living Includes Internal Rotation (ADLIR) is a self-report tool used to assess shoulder disability by quantifying a patient's ability to perform 9 specific daily tasks requiring active internal rotation.
Higher maximum scores indicate better functional ability.
|
Baseline, 1 year
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Jonathan D. Barlow, MD, Mayo Clinic
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Nützliche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
1. Juli 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
1. Juli 2029
Studienabschluss (Geschätzt)
1. Dezember 2029
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
7. Mai 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
7. Mai 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
13. Mai 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
13. Mai 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
7. Mai 2026
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Andere Studien-ID-Nummern
- 26-002449
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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