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Study on the Diagnostic Cut-off Point of 24-hour Urinary Aldosterone Measured by Liquid Chromatography-Tandem Mass Spectrometry in the Diagnosis of Primary Aldosteronism in the Oral Sodium Loading Test

3. Juni 2026 aktualisiert von: Peking Union Medical College Hospital
Primary aldosteronism (PA) is the most common cause of secondary hypertension. Liquid chromatography - tandem mass spectrometry (LC-MS/MS) is more accurate than the traditional radioimmunoassay in measuring aldosterone. This study aims to establish a more precise diagnostic threshold for the oral sodium loading test (OSLT) by using LC-MS/MS to measure urinary aldosterone levels. We will combine the biochemical results of OSLT and other data from healthy volunteers and suspected PA patients to determine a new 24-hour urinary aldosterone threshold. We expect to improve the diagnostic accuracy of PA, helping clinicians identify this curable cause of hypertension earlier and more accurately, and achieving precise treatment.

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Geschätzt)

800

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • Beijing Municipality
      • Beijing, Beijing Municipality, China, 100000

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

1)Healthy Controls to establish physiological suppression limits.2) Patients with suspected PA undergo oral sodium loading test to determine the cut-off point.

Beschreibung

Inclusion criteria for the normal control group: Age 18-70 years old, BMI: 18.5-23.9kg/m ²,gender not restricted. blood pressure: 100-120/60-80mmHg. no history of hypertension. No abnormal nodules found in adrenal CT. Previous blood potassium and electrocardiogram were all within normal ranges., No history of liver or kidney dysfunction, malignant tumors, metabolic diseases or cardiovascular diseases, and no medication used.

Exclusion criteria: Those with a family history of hypertension or with clinical manifestations of secondary hypertension. Those who have been taking drugs that may affect the RAAS system for a long time (such as contraceptives, steroids, etc.). Those with cardiac dysfunction or severe arrhythmia and unable to tolerate the test.

Patients with suspected primary aldosteronism in the outpatient setting. Inclusion criteria: Patients with suspected primary aldosteronism in the outpatient setting. Willing to undergo 4-week spironolactone treatment and cooperate with follow-up.

Exclusion criteria: Patients who did not complete the oral sodium loading test. Patients with Cushing's syndrome or other endocrine tumors. Patients allergic to spironolactone or with contraindications for its use (such as severe hyperkalemia, eGFR < 30).History of liver or kidney dysfunction, coexisting severe cardiovascular or cerebrovascular diseases, history of malignant tumors, other types of endocrine hypertension (hyperthyroidism, pheochromocytoma, Cushing's syndrome, etc.), renal artery stenosis, hypokalemia caused by other factors (renal tubular acidosis, Bartter syndrome, Gitelman syndrome, etc.), diabetes with HbA1c > 7.0% or currently using or having used insulin or SGLT2 inhibitor drugs, taking special medications such as glucocorticoids, immunosuppressants, oral contraceptives, etc.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
normal sujects
Healthy volunteers with normal blood pressure and blood potassium levels and no adrenal nodules. These volunteers were used to determine the normal physiological range (lower limit value) of aldosterone inhibition after the test.
These subjects underwent a three-day high-salt diet test, during which they consumed an additional 6-10 grams of salt each day. On the third day, tests were conducted on the aldosterone, sodium, potassium and creatinine levels in the 24-hour urine, blood potassium, creatinine, standing aldosterone concentration, plasma renin activity, and the steroid hormone profile.
Patients suspected of having primary aldosteronism
These subjects underwent a three-day high-salt diet test, during which they consumed an additional 6-10 grams of salt each day. On the third day, tests were conducted on the aldosterone, sodium, potassium and creatinine levels in the 24-hour urine, blood potassium, creatinine, standing aldosterone concentration, plasma renin activity, and the steroid hormone profile.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
24-hour urinary aldosterone levels after a 3-day high-sodium diet
Zeitfenster: Two weeks after completing the oral sodium loading test
Two weeks after completing the oral sodium loading test

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. April 2025

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Juli 2026

Studienabschluss (Geschätzt)

1. August 2026

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

3. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

3. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

9. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

9. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

3. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. April 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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