- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07652177
Comparison of the Analgesic Efficacy of Erector Spinae Plane Block in Lumbar Microdiscectomy Surgeries
Comparison of the Analgesic Efficacy of Lumbar Erector Spinae Plane Block and Sacral Erector Spinae Plane Block in Lumbar Microdiscectomy Surgeries
Studienübersicht
Status
Detaillierte Beschreibung
Postoperative pain is commonly observed in patients undergoing lumbar microdiscectomy surgery.
To manage this pain, the lumbar erector spinae plane (ESP) block is frequently administered as part of a multimodal analgesia regimen, particularly with the aim of reducing opioid consumption in these patients.
Recent publications have demonstrated the analgesic efficacy of the sacral erector spinae plane block in lumbar microdiscectomy surgeries.
In this study, the postoperative analgesic effectiveness of the lumbar ESP block-performed two vertebral levels above the surgical site-will be compared with that of the sacral ESP block-performed two vertebral levels below the surgical site.
It is anticipated that this approach will provide effective analgesia while avoiding the use of opioids.
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
-
Istanbul, Türkei (türkiye)
- Gaziosmanpasa Research and Training Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Probenahmeverfahren
Studienpopulation
Beschreibung
Inclusion Criteria:
ASA I, ASA II, and ASA III patients scheduled for single-level lumbar microdiscectomy at the L4-L5 or L5-S1 level.
Exclusion Criteria:
Pregnant patients
Patients who do not consent to the erector spinae plane block
Patients requiring mechanical ventilatory support
Patients with a history of substance abuse
Patients with a known allergy to the medications to be used
Patients with bleeding diathesis
Patients with infection at the planned block site
Patients undergoing surgical intervention at two or more spinal levels
Patients with communication difficulties or intellectual disabilities
Patients with neuropsychiatric disorders
Patients with chronic pain
Patients with an expected surgical duration of 180 minutes or more
Patients with a prior history of lumbar microdiscectomy
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
|---|
|
lumbar ESP
|
|
sacral ESP
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
total tramadol consumption
Zeitfenster: first 24 hours after the surgery
|
first 24 hours after the surgery
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
patients' visual analog scale
Zeitfenster: first 24 hours after the surgery
|
To compare postoperative Visual Analog Scale (VAS) pain scores at 2, 4, 8, 12, and 24 hours.
|
first 24 hours after the surgery
|
|
To compare analgesic consumption during the postoperative time intervals of 0-2, 2-4, 4-8, 8-12, and 12-24 hours.
Zeitfenster: first 24 hours after the surgery
|
postoperative 0-2, 2-4, 4-8, 8-12, and 12-24 hours.
|
first 24 hours after the surgery
|
Mitarbeiter und Ermittler
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- GaziosmanpasaEAH LomberESP
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Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
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