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Adverse Events Among Hospitalized Patients in China

10. Juli 2026 aktualisiert von: Wei Jiang, Peking Union Medical College Hospital

Adverse Events Among Hospitalized Patients: A Multicenter Evaluation of Four Detection Methods

The goal of this observational study is to learn about the incidence and characteristics of adverse events (AEs) among hospitalized patients in China and to compare 4 commonly used methods for detecting these events. The main questions it aims to answer are:

How common are AEs among hospitalized patients, and what are their characteristics (types, severity, and preventability) in China? How do 4 commonly used methods, including the Harvard Medical Practice Study (HMPS), Global Trigger Tool (GTT), Patient Safety Indicators (PSIs), and incident reporting systems (IRSs), compare in detecting AEs? Researchers review randomly selected medical records from 5 hospitals in China to identify AEs, assess their type, severity, and preventability, and evaluate the performance of the 4 detection methods.

Studienübersicht

Status

Aktiv, nicht rekrutierend

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

2807

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Beijing Municipality
      • Beijing, Beijing Municipality, China, 100730
        • Peking Union Medical College Hospital, Chinese Academy of Medical Sciences and Peking Union Medical College, Peking Union Medical College

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

The study population consisted of inpatient admissions to 5 participating public general hospitals in Beijing, China, during 2024. Eligible admissions were identified according to predefined inclusion and exclusion criteria. Stratified random sampling was used, with sample sizes allocated in proportion to hospital admission volumes. Within each site, eligible admissions were randomly selected with equal selection probabilities. The final study sample included 2,843 admissions.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • age ≥18 years and a length of stay of at least 24 hours

Exclusion Criteria:

  • Patients admitted primarily for psychiatric disorders, palliative care, or rehabilitation were excluded.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Adverse event incidence
Zeitfenster: During the index admission, including review of relevant prior hospitalization records and all available records through 30 days after discharge.
The proportion of admissions with at least one adverse event.
During the index admission, including review of relevant prior hospitalization records and all available records through 30 days after discharge.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Types of adverse event
Zeitfenster: During the index admission, including review of relevant prior hospitalization records and all available records through 30 days after discharge
During the index admission, including review of relevant prior hospitalization records and all available records through 30 days after discharge
Preventability of adverse event
Zeitfenster: During the index admission, including review of relevant prior hospitalization records and all available records through 30 days after discharge
Adverse event with 6-point Likert scale scores ≥4 were considered preventable.
During the index admission, including review of relevant prior hospitalization records and all available records through 30 days after discharge
Severity of adverse events
Zeitfenster: During the index admission, including review of relevant prior hospitalization records and all available records through 30 days after discharge
Severity was graded using the National Coordinating Council for Medication Error Reporting and Prevention (NCC MERP) classification.
During the index admission, including review of relevant prior hospitalization records and all available records through 30 days after discharge
Sensitivity of adverse event detection methods
Zeitfenster: After completion of AE screening, adjudication, and re-review of randomly sampled screen-negative admissions
Admission-level sensitivity was calculated for the Harvard Medical Practice Study (HMPS), Global Trigger Tool (GTT), Patient Safety Indicators (PSIs), and incident reporting systems (IRSs).
After completion of AE screening, adjudication, and re-review of randomly sampled screen-negative admissions
Specificity of adverse event detection methods
Zeitfenster: After completion of AE screening, adjudication, and re-review of randomly sampled screen-negative admissions
Admission-level specificity was calculated for the Harvard Medical Practice Study (HMPS), Global Trigger Tool (GTT), Patient Safety Indicators (PSIs), and incident reporting systems (IRSs).
After completion of AE screening, adjudication, and re-review of randomly sampled screen-negative admissions
Positive predictive value (PPV) of adverse event detection methods
Zeitfenster: After completion of AE screening, adjudication, and re-review of randomly sampled screen-negative admissions
Admission-level positive predictive value (PPV) was calculated for the Harvard Medical Practice Study (HMPS), Global Trigger Tool (GTT), Patient Safety Indicators (PSIs), and incident reporting systems (IRSs).
After completion of AE screening, adjudication, and re-review of randomly sampled screen-negative admissions
Negative predictive value (NPV) of adverse event detection methods
Zeitfenster: After completion of AE screening, adjudication, and re-review of randomly sampled screen-negative admissions
Admission-level negative predictive value (NPV) was calculated for the Harvard Medical Practice Study (HMPS), Global Trigger Tool (GTT), Patient Safety Indicators (PSIs), and incident reporting systems (IRSs).
After completion of AE screening, adjudication, and re-review of randomly sampled screen-negative admissions

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

28. August 2025

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

11. März 2026

Studienabschluss (Geschätzt)

1. Oktober 2026

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

6. Juli 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. Juli 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

15. Juli 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

15. Juli 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

10. Juli 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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