PCI in Advanced Triple Negative Breast Cancer Patients Who Response to 1st Line Chemotherapy
A Phase III Randomized Controlled Trial of Prophylactic Cranial Irradiation in Patients With Advanced Triple Negative Breast Cancer Who Had a Response to First Line Chemotherapy
Studienübersicht
Status
Status
Bedingungen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Studientyp
Studientyp
Einschreibung (Voraussichtlich)
Einschreibung
Phase
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Studienkontakt
Studienkontakt
- Name: fei Xu
- Telefonnummer: 862087342693
- E-Mail: xufei@sysucc.org.cn
Studienorte
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Guangdong
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Guangzhou, Guangdong, China, 510060
- State Key Laboratory of Oncology in South China, Sun Yat-sen University Cancer Center
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Kontakt:
- fei xu, M.D.
- Telefonnummer: 862087342693
- E-Mail: xufei@sysucc.org.cn
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Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Signed informed consent;
- Age of 18 to 65 years;
- Documented advanced breast cancer, clinical and pathological confirmed;
- Immunohistochemical examination:ER<1%+, progestin receptor (PR)<1%+, HER-2 -/+ or HER-2(++)with negative result of FISH;
- A response after four to eight cycles of first line chemotherapy;
- Life expectancy longer than six months evaluated by investigator;
- A performance status of 0 to 2, according to the criteria of the World Health Organization (with a higher score indicating a poorer performance status)
- Less than grade 1( Common Terminology Criteria grade version 4.0) of treatment-related toxicities;
- Adequate baseline organ function.
Exclusion Criteria:
- History of another malignancy.
- Pregnancy or gestation
- Definite diagnosed of central nervous system (CNS)or leptomeningeal metastases
- Serious cardiac illness or medical condition
- Known history of related central nervous system or leptomeningeal disease
- Cognition impairment or suffering from mental illness
- Demand a long-term oral administration of psychotropic drugs
- Have a concurrent disease or condition that may interfere with study participation, or any serious medical disorder that would interfere with the subject's safety (for example, active or uncontrolled infection, currently active/requiring anti-viral therapy hepatic or biliary disease)
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Verhütung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Anzahl der Arme
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / ArmTeilnehmergruppe / Arm |
Intervention / BehandlungIntervention / Behandlung |
|---|---|
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Experimental: PCI group
Receiving prophylactic cranial irradiation after response to first line chemotherapy.
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Prophylactic cranial irradiation in patients with advanced triple negative breast cancer who had a response to first line chemotherapy
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Kein Eingriff: observation group
Patients in the observation group do not receive prophylactic cranial irradiation after response to first line chemotherapy.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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brain metastasis-free survival
Zeitfenster: eight years
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time from randomization to brain metastasis
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eight years
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Sekundäre Ergebnismessungen
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
cumulative risk of brain metastases within 1 year
Zeitfenster: one year
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the percent of subjects occurring brain metastases with 1 year
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one year
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progression-free survival
Zeitfenster: eight years
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time from randomization to disease progression or death(upon which happen earlier)
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eight years
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overall survival
Zeitfenster: eight years
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time from randomization to death
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eight years
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life quality score
Zeitfenster: eight years
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quality of life measured by the EORTC-QLQ-C30 questionnaire score
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eight years
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central nervous function score
Zeitfenster: eight years
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function of central nervous measured by the EORTC-QLQ-BN20 questionnaire score
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eight years
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Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Sponsor
Ermittler
Ermittler
- Studienstuhl: Shusen Wang, Sun Yat-sen University
Publikationen und hilfreiche Links
Allgemeine Veröffentlichungen
- Lin NU, Bellon JR, Winer EP. CNS metastases in breast cancer. J Clin Oncol. 2004 Sep 1;22(17):3608-17. doi: 10.1200/JCO.2004.01.175.
- Auperin A, Arriagada R, Pignon JP, Le Pechoux C, Gregor A, Stephens RJ, Kristjansen PE, Johnson BE, Ueoka H, Wagner H, Aisner J. Prophylactic cranial irradiation for patients with small-cell lung cancer in complete remission. Prophylactic Cranial Irradiation Overview Collaborative Group. N Engl J Med. 1999 Aug 12;341(7):476-84. doi: 10.1056/NEJM199908123410703.
- Berghoff A, Bago-Horvath Z, De Vries C, Dubsky P, Pluschnig U, Rudas M, Rottenfusser A, Knauer M, Eiter H, Fitzal F, Dieckmann K, Mader RM, Gnant M, Zielinski CC, Steger GG, Preusser M, Bartsch R. Brain metastases free survival differs between breast cancer subtypes. Br J Cancer. 2012 Jan 31;106(3):440-6. doi: 10.1038/bjc.2011.597. Epub 2012 Jan 10.
- Saip P, Cicin I, Eralp Y, Karagol H, Kucucuk S, Cosar Alas R, Yavuz E, Dincer M, Saglam E, Topuz E. Identification of patients who may benefit from the prophylactic cranial radiotherapy among breast cancer patients with brain metastasis. J Neurooncol. 2009 Jun;93(2):243-51. doi: 10.1007/s11060-008-9769-0. Epub 2008 Dec 20.
- Le Scodan R, Jouanneau L, Massard C, Gutierrez M, Kirova Y, Cherel P, Gachet J, Labib A, Mouret-Fourme E. Brain metastases from breast cancer: prognostic significance of HER-2 overexpression, effect of trastuzumab and cause of death. BMC Cancer. 2011 Sep 19;11:395. doi: 10.1186/1471-2407-11-395.
- Huang F, Alrefae M, Langleben A, Roberge D. Prophylactic cranial irradiation in advanced breast cancer: a case for caution. Int J Radiat Oncol Biol Phys. 2009 Mar 1;73(3):752-8. doi: 10.1016/j.ijrobp.2008.05.031. Epub 2008 Oct 26.
- Tsukada Y, Fouad A, Pickren JW, Lane WW. Central nervous system metastasis from breast carcinoma. Autopsy study. Cancer. 1983 Dec 15;52(12):2349-54. doi: 10.1002/1097-0142(19831215)52:123.0.co;2-b.
- Slotman B, Faivre-Finn C, Kramer G, Rankin E, Snee M, Hatton M, Postmus P, Collette L, Musat E, Senan S; EORTC Radiation Oncology Group and Lung Cancer Group. Prophylactic cranial irradiation in extensive small-cell lung cancer. N Engl J Med. 2007 Aug 16;357(7):664-72. doi: 10.1056/NEJMoa071780.
- Ahn HK, Park YH, Lee SJ, Park S, Maeng CH, Park W, Choi DH, Hur SJ, Ahn JS, Im YH. Clinical implication of Time To Brain Metastasis (TTBM) according to breast cancer subtypes. Springerplus. 2013 Mar 28;2(1):136. doi: 10.1186/2193-1801-2-136. Print 2013 Dec.
- Bai B, Yuan ZY, Liu DG, Teng XY, Wang SS. Clinical features and survival analysis of different subtypes of patients with breast cancer brain metastases. Chin J Cancer. 2010 Apr;29(4):413-9. doi: 10.5732/cjc.009.10643.
- Paterson AH, Agarwal M, Lees A, Hanson J, Szafran O. Brain metastases in breast cancer patients receiving adjuvant chemotherapy. Cancer. 1982 Feb 15;49(4):651-4. doi: 10.1002/1097-0142(19820215)49:43.0.co;2-x.
- Carey LA, Ewend MG, Metzger R, Sawyer L, Dees EC, Sartor CI, Moore DT, Graham ML. Central nervous system metastases in women after multimodality therapy for high risk breast cancer. Breast Cancer Res Treat. 2004 Dec;88(3):273-80. doi: 10.1007/s10549-004-0999-3.
- Al-Shamy G, Sawaya R. Management of brain metastases: the indispensable role of surgery. J Neurooncol. 2009 May;92(3):275-82. doi: 10.1007/s11060-009-9839-y. Epub 2009 Apr 9.
- Fokstuen T, Wilking N, Rutqvist LE, Wolke J, Liedberg A, Signomklao T, Fernberg JO. Radiation therapy in the management of brain metastases from breast cancer. Breast Cancer Res Treat. 2000 Aug;62(3):211-6. doi: 10.1023/a:1006486423827.
- Santarelli JG, Sarkissian V, Hou LC, Veeravagu A, Tse V. Molecular events of brain metastasis. Neurosurg Focus. 2007 Mar 15;22(3):E1. doi: 10.3171/foc.2007.22.3.2.
- Gabos Z, Sinha R, Hanson J, Chauhan N, Hugh J, Mackey JR, Abdulkarim B. Prognostic significance of human epidermal growth factor receptor positivity for the development of brain metastasis after newly diagnosed breast cancer. J Clin Oncol. 2006 Dec 20;24(36):5658-63. doi: 10.1200/JCO.2006.07.0250. Epub 2006 Nov 13.
- Tham YL, Sexton K, Kramer R, Hilsenbeck S, Elledge R. Primary breast cancer phenotypes associated with propensity for central nervous system metastases. Cancer. 2006 Aug 15;107(4):696-704. doi: 10.1002/cncr.22041.
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Voraussichtlich)
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
Primärer Abschluss
Studienabschluss (Voraussichtlich)
Studienabschluss
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Zuerst gepostet
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes Update gepostet
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Pathologische Prozesse
- Erkrankungen des Gehirns
- Erkrankungen des zentralen Nervensystems
- Erkrankungen des Nervensystems
- Hautkrankheiten
- Neubildungen
- Neubildungen nach Standort
- Brusterkrankungen
- Neoplastische Prozesse
- Neubildungen des zentralen Nervensystems
- Neubildungen des Nervensystems
- Neoplasien der Brust
- Neoplasma Metastasierung
- Neubildungen des Gehirns
- Dreifach negative Brustneoplasmen
Andere Studien-ID-Nummern
Andere Studien-ID-Nummern
- SYSU-5010-TNBC-PCI
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
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