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Ventilator Settings on Patients With Acute Brain Injury

16. Mai 2022 aktualisiert von: Shirin Kordasti Frisvold, University Hospital of North Norway

Relation Between Lung Protective Mechanical Ventilation, Intracranial Pressure, Autoregulation and Brain Oxygenation in Neurointensive Care Patients

The present study is an explorative analysis of the relationship between cerebral blood perfusion and oxygenation and lung mechanical variables at different ventilator settings. It is a safety study excluding patients with severe lung injury or brain edema.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

The primary goal is to carry out baseline measurements to enable conclusions concerning the safety of lung protective ventilator settings before extending the study to patients with more severe brain and/or lung injury in the future.

The primary objective is to investigate if lung protective ventilator settings (higher Positive end-expiratory pressure and lower tidal volume) as compared with conventional settings.

  1. increase intracranial pressure
  2. diminish cerebral vasoreactive autoregulation as assessed by pressure reactivity index, ie pressure reactivity index will turn positive, which means that it will change the state from intact to impaired autoregulation.

The secondary objective is an exploratory analysis of the relationship between ventilator settings and other well defined respiratory, cerebral, and cardiovascular variables, including transpulmonary pressure.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

27

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Troms
      • Tromsø, Troms, Norwegen, 9010
        • University Hospital North Norway

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • • Any tracheally intubated or tracheotomized adult patient with ABI with GCS< 9 on controlled ventilation requiring continuous ICP measurement.
  • Proxy informed consent from relatives.

Exclusion Criteria:

  • • ICP > 22 mmHg before treatment of high ICP
  • Acute respiratory failure defined as partial pressure of oxygen/ inspiratory oxygen fraction (PaO2/FiO2) ratio < 40 kPa and Xray pathology
  • History of pulmonary disese: Chronic respiratory failure diagnosis stage III and IV in the GOLD classification, pulmectomy, lobectomy or restrictive lung disease.
  • Body mass index (BMI) > 35.
  • Known right or biventricular cardiac failure with cardiac index < 2,5 L/min/m2 or ejection fracture < 40 %.
  • Refractory hypovolemia as diagnosed with pulse pressure variation > 12 % with tidal volume 8 ml/predicted bodyweight (intubated on controlled ventilation) or passive leg rise test with > 10 % increase in stroke volume measured by VTI echocardiography or PICCO.
  • Medulla lesion that affect the autonomic nervous system.
  • Patients who has undergone decompressive craniectomy.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Grundlegende Wissenschaft
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Ventilator setting
Positive end-expiratory pressure , Tidal volume
Positive end-expiratory pressure 12, Tidal volume 6 milliliter/kilogram predicted body weight

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Intracranial pressure
Zeitfenster: 120 minutes
intracranial pressure increase with lung protective setting
120 minutes
pressure reactivity index
Zeitfenster: 120 minutes
Diminished pressure reactivity index
120 minutes

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Mitarbeiter

Ermittler

  • Hauptermittler: Shirin K Frisvold, University Hospital of North Norway

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Juni 2019

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. September 2021

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

29. August 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. September 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

12. September 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

23. Mai 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

16. Mai 2022

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • Brain-Vent

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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