- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00524407
Effect of Epoetin Alfa on Hemoglobin, Symptom Distress, and Quality of Life in Patients Receiving Chemotherapy
1. April 2010 aktualisiert von: Ortho Biotech, Inc.
The Effects of PROCRIT (Epoetin Alfa) on Hemoglobin, Symptom Distress, and Quality of Life During Chemotherapy in Lymphoma, Chronic Lymphocytic Leukemia or Multiple Myeloma Patients With Mild to Moderate Anemia
The purpose of this study was to compare the effectiveness of epoetin alfa treatment on hemoglobin (Hb) response, quality of life (QoL), health care resource utilization and patient productivity when epoetin alfa was administered during chemotherapy to patients with mild anemia or after waiting until patients became moderately anemic.
Patients with lymphoma, chronic lymphocytic leukemia (CLL) or Multiple Myeloma (MM) were studied.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
This study was an open-label (patients and investigators knew what treatment was being given), randomized (patients were assigned to a treatment group by chance) study of lymphoma, chronic lymphocytic leukemia (CLL), or multiple myeloma patients.
This study addressed the clinical and patient-management consequences of treating mild to moderate anemia (hemoglobin (Hb) between 10 and 12 g/dL).
The design of the study compared the effect of treating higher Hb levels to current standard of care criteria on Hb levels, transfusion requirements, and patient reported outcomes (quality of life, health care resource utilization, and productivity).
Patients were randomized according to their Hb levels.
Two entry criteria were specified during the course of the trial.
Initially, patients were enrolled with Hb levels >= 11 g/dL and then randomized to receive 1) Immediate epoetin alfa treatment or 2) Observed after Hb levels fell below 11 g/dL.
Epoetin alfa treatment was provided to the Observed group if and when Hb levels fell below 9.0 g/dL.
Slow recruitment of patients in to the study resulted in a protocol amendment.
Subsequently, if a patient presented with a Hb between 10 and 12 g/dL, the patient was randomized to the Immediate or to the Observed groups.
Patients presenting with Hgb > 12 g/dL but otherwise eligible, were not randomized until Hb dropped to <=12 g/dL.
Patients remained in the study for up to 36 weeks.
Safety assessments were performed throughout the study and included obtaining and evaluating laboratory tests, vital signs (e.g., blood pressure), and the occurrence and severity of adverse events.
The starting dose of PROCRIT (Epoetin alfa) was administered subcutaneously (sc) as 40,000 Units (U) once weekly (qw).
If after 3-4 weeks of therapy, the Hb did not increase by > 1.0 g/dL, the dose was increased to 60,000 U sc qw.
If at any time, the Hb rose above 15 g/dL on 2 consecutive evaluations, PROCRIT (Epoetin alfa) was stopped until the Hb dropped to below 13 g/dL and then resumed.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
273
Phase
- Phase 4
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients must present with non-Hodgkins Lymphoma (Low, Intermediate or High Grade) or Hodgkins Disease, CLL or Multiple Myeloma
- Life expectancy > 6 months with Karnofsky Performance Index of > =70
- Evaluable lesion as objective indicator of response
- Scheduled for at least one myelosuppressive cytotoxic regimen (experimental chemotherapy allowed) for at least 4-6 months
- Patients with reproductive potential must have used an adequate contraceptive method
- Transferrin saturation = 20% and serum ferritin = 50 ng/mL Bone marrow evaluations may be performed to determine if iron stores are adequate
- histologic documentation of disease.
Exclusion Criteria:
- Patients with no second active malignancy or history of other malignancy diagnosed within preceding 5 years (other than basal cell carcinoma or cervical cancer)
- No uncontrolled hypertension
- active, unresolved infection
- anemia due to factors other than cancer/chemotherapy, i.e., iron, folate, hemolysis, or GI bleeding
- Receiving Epoetin alfa independent of protocol
- Received chemotherapy with the previous 14 days
- Prior total lymphoid, extensive abdominal or inverted Y radiation therapy
- No use of interferons or interleukins during study
- No use of nonchemotherapy experimental agents within preceding 30 days
- No Hodgkins Disease patients who are chemotherapy naïve
- Received stem cell transplant.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
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To measure the change in quality of life score as demonstrated by the FACT-An (Functional Assessment in Cancer Therapy - Anemia) and LASA (Linear Analogue Assessment Scale) tools over the 36 week study period.
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
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Health care resource utilization. To measure transfusion requirements and change in Hb levels. All patients were followed for survival until closure of study which was the time the last patient in the entire study completed study participation.
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Studienleiter: Ortho Biotech, Inc. Clinical Trial, Ortho Biotech, Inc.
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Juli 1996
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. November 2002
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
30. August 2007
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
30. August 2007
Zuerst gepostet (Schätzen)
3. September 2007
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
2. April 2010
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
1. April 2010
Zuletzt verifiziert
1. April 2010
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- CR005125
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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