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Alterations of Blood Clotting With the Use of Sequential Compression Devices on the Lower Limbs (TEGLeg)

4. November 2013 aktualisiert von: Guido Fanelli, University of Parma

Effects of Sequential Compression Devices on Coagulation Parameters Assessed by TEG® in Patients Undergoing Major Abdominal Surgery

This study aims to assess possible alteration in coagulation (blood clotting) following treatment with sequential compression devices (SCD) plus low-molecular weight heparin (LMWH) as opposed to LMWH alone.

The investigators will examine coagulation in the early postoperative period of patients undergoing major abdominal surgery during their stay in our Intensive Care Unit.

In addition to common laboratory tests, the investigators will examine coagulation using TEG®, a device which allows a semi-quantitative examination of all phases of coagulation.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Low molecular weight heparins (LMWH) are routinely used in perioperative prophylaxis of thromboembolic complications [(chiefly deep vein thrombosis (DVT)]. LMWHs have been proved to be safe and equipotent or superior when compared with unfractionated heparin.

Sequential compressing devices (SCD) are relatively novel pneumatic stockings with several air chambers. A computerized pump applies a gradient of pressure which decreases from the foot cranially. Pressure is also applied intermittently according to predetermined schedules. This devices are being employed for DVT prophylaxis in patients for whom anticoagulation therapy is contraindicated, or in those who have a low risk of DVT. They have also been employed to complement anticoagulant therapy in patients at high risk of DVT, such as those undergoing orthopedic surgery (Fordyce, 1992; Handoll, 2002; Warwick, 2002; Pitto, 2004).

The mechanism of action of SCD seems to be primarily mechanical, through a displacement of a column of blood through the venous system and towards the heart; they act as a surrogate of the muscular pump in immobilized patients (Killewich, 1995).

There is also some evidence that SCD activity may influence the coagulation/fibrinolysis system towards hypocoagulability (Dai, 2000; Kohro, 2003); Kohro and colleagues have also hypothesized that the shear forces generated by SCD may alter platelet adhesion by a direct effect on platelets and/or by increasing the release of factors from the venous endothelium (Kohro, 2005).

The investigators aim to assess the effects on coagulation when SCD are applied to patients at high risk of DVT in addition to standard LMWH therapy.The investigators chose to study a population in whom SCD may be useful in reducing the incidence of DVT, such as patients undergoing postoperative monitoring in the intensive care unit (ICU) after major abdominal surgery for cancer.

In addition to standard laboratory tests, the investigators will use thrombelastography (TEG®) to assess all phases of coagulation. A TEG parameter, maximum amplitude (MA), has been linked to an increase of thrombotic complications in a postoperative population (McCrath, 2005).

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

40

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • PR
      • Parma, PR, Italien, 43100
        • University Hospital / Azienda Ospedaliero-Universitaria

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Elective major abdominal surgery for neoplasm
  • Planned admission to postsurgical ICU due to the patient's meeting one or more of the following:

    • ASA Physical Status Class 4
    • Surgery of modified Johns-Hopkins class ≥IV
    • ASA 3 with modified Johns-Hopkins class 3 surgery
    • Expected duration of surgery ≥8 h

Exclusion Criteria:

  • History of coagulation abnormalities, either congenital or acquired
  • Ongoing treatment with anticoagulants/antiplatelet agents other than LMWH or hormones
  • Massive edema of the legs
  • Severe peripheral arteriopathy or neuropathy
  • Malformations or recent surgery/trauma to the lower extremities

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: SCD + LMWH
This group will receive sequential compression device therapy to the lower limbs from their ICU admission until the morning after surgery.

Pneumatic stockings will be applied to patients.

Pressures ranging from 12 to 40 mmHg will be applied at different levels of the lower limb for 40-second cycles at 2-minute intervals. Therapy will continue until the morning after surgery.

Andere Namen:
  • SCD EXPRESS
  • Foot pump
  • 2500 UI qd if ≤ 50 kg body weight
  • 5000 UI qd if > 50 kg
Andere Namen:
  • Heparin mit niedrigem Molekulargewicht
  • Heparin
  • Antikoagulanzien
  • LMWH
  • Fragmin
  • Thromboseprophylaxe

A 2-ml blood sample will be used for each exam. A full analysis will be run both with and without heparinase at each time point.

TEG analyses will be run at:

  • Patient admission (before SCD start)
  • 40-60 min after admission
  • Morning after surgery
Andere Namen:
  • thrombelastography
  • TEG®
  • thrombelastogram
Aktiver Komparator: LMWH only
Patients in this group will receive only standard LMWH therapy during their ICU stay.
  • 2500 UI qd if ≤ 50 kg body weight
  • 5000 UI qd if > 50 kg
Andere Namen:
  • Heparin mit niedrigem Molekulargewicht
  • Heparin
  • Antikoagulanzien
  • LMWH
  • Fragmin
  • Thromboseprophylaxe

A 2-ml blood sample will be used for each exam. A full analysis will be run both with and without heparinase at each time point.

TEG analyses will be run at:

  • Patient admission (before SCD start)
  • 40-60 min after admission
  • Morning after surgery
Andere Namen:
  • thrombelastography
  • TEG®
  • thrombelastogram

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Reduction in the area under the curve of maximum amplitude (MA) TEG value over time
Zeitfenster: 24 hours from application of SCD
24 hours from application of SCD

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Reduction in the area under the curve of the r time TEG value over time
Zeitfenster: 24 h after application of SCD
24 h after application of SCD
Reduction in the area under the curve of the alpha angle TEG value over time
Zeitfenster: 24 h after application of SCD
24 h after application of SCD
Incidence of hypotension (mean arterial pressure ≤60 mmHg)
Zeitfenster: ≤24 h after application of SCD
≤24 h after application of SCD

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Guido Fanelli, MD, University of Parma
  • Hauptermittler: Maria Barbagallo, MD, UO II Anestesia e Rianimazione, Azienda Ospedaliero-Universitaria di Parma

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2008

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. November 2010

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. November 2010

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

29. Juli 2008

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

31. Juli 2008

Zuerst gepostet (Schätzen)

1. August 2008

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

5. November 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

4. November 2013

Zuletzt verifiziert

1. November 2013

Mehr Informationen

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