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Neoadjuvant Weekly Ixabepilone for High Risk, Clinically Localized Prostate Cancer

23. Februar 2022 aktualisiert von: Brown University

BrUOG-PROS-221 Neoadjuvant Weekly Ixabepilone for High Risk, Clinically Localized Prostate Cancer: A Phase II Study

Ixabepilone, 16 mg/m2 or 20mg/m2, weekly x 3, in 4 week cycles, x 4 cycles.

Prostatectomy 2-8 weeks after completion(standard of care and not a part of study)

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Ixabepilone, 16 mg/m2 or 20mg/m2, weekly x 3, in 4 week cycles, x 4 cycles. Prostatectomy 2-8 weeks after completion of chemotherapy (this was standard of care).

This protocol evaluated weekly ixabepilone prior to robotic prostatectomy for patients with high risk localized prostate cancer. PSA response rate, tumor margin status and pathologic responses were assessed.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

16

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Rhode Island
      • Providence, Rhode Island, Vereinigte Staaten, 02906
        • Miriam Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Männlich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Histologic documentation of prostatic adenocarcinoma. Patients with small cell, neuroendocrine or transitional cell carcinomas are not eligible.
  • All eligible patients must have a known Gleason sum based on biopsy or TURP at the time of registration.
  • Clinically Localized Disease: Patients must have clinical stage T1-T3a and no radiographic evidence of metastatic disease as demonstrated by:
  • Either CT or MRI of the abdomen and pelvis, that demonstrate no nodes > 1 cm: or endorectal MRI(If one or more lymph nodes(s) measures > 1 cm, a negative biopsy is required.)
  • Negative bone scan (with plain films and /or MRI and/or CT scan confirmation, if necessary).(Positive PET and Prostascint scans are not considered proof of metastatic disease.)
  • Patients must have high risk disease defined as either:

    • Gleason Score 8-10
    • PSA > 15 ng/ml
    • Stage T3a
    • Stage T2c and Gleason score of 7
    • Stage T2b, Gleason score of 7, greater than 50% of the cores positive from a single lobe.
  • No prior treatment for prostate cancer including prior surgery (excluding TURP), pelvic lymph node dissection, radiation therapy, chemotherapy or hormone therapy.
  • Patient must be appropriate candidates for radical prostatectomy with an estimated life expectancy > 10 years as determined by an urologist.
  • ECOG PS 0-1
  • Age > 18 years of age.
  • Required initial laboratory values:

    • ANC > 1500/ul
    • Platelet count > 100,000/mm3
    • Creatinine < 2.0 mg/dl
    • Serum PSA < 100 ng/ml
    • Bilirubin < upper institutional limit of normal (ULN)
    • AST/ALT < 2.5 X ULN

Exclusion Criteria:

  • Active or uncontrolled infection.
  • Patients must not have other coexistent medical condition that would preclude protocol therapy.
  • Previous severe hypersensitivity reaction to a drug formulated in CremophoreL (polyoxyethylated castor oil).
  • Grade 1 or greater neuropathy (motor or sensory) at study entry

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Ixabepilone

Ixabepilone, 16 mg/m2 or 20mg/m2, weekly x 3, in 4 week cycles, x 4 cycles.

Prostatectomy 2-8 weeks after completion ***this was standard of care and not a part of the study***

Ixabepilone, 16 mg/m2 or 20mg/m2, weekly x 3, in 4 week cycles, x 4 cycles.
Andere Namen:
  • Ixempra
Prostatectomy 2-8 weeks after completion ***this was standard of care and not a part of the study**
Andere Namen:
  • Prostatectomy 2-8 weeks after completion ***this was standard of care and not a part of the study**

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Prostate-Specific Antigen (PSA) Response
Zeitfenster: after 12 weeks of ixabepilone
Decrease in PSA:number of participants with decreased serum PSA level after 12 weeks of ixabepilone
after 12 weeks of ixabepilone

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Howard Safran, MD, BrUOG Study Chair

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Nützliche Links

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Februar 2009

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. März 2011

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. Januar 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

22. Januar 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

23. Januar 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

8. März 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

23. Februar 2022

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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