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Intrabone Infusion of Cord Blood in Adults With Hematological Malignancies (IBCB)

18. März 2021 aktualisiert von: Francesca Bonifazi, MD, IRCCS Azienda Ospedaliero-Universitaria di Bologna

Intrabone Infusion of Cord Blood Hemopoietic Stem Cells in Adult Patients With High Risk Haematological Malignancies.

The purpose of this study is to evaluate the engraftment of donor hemopoiesis (proportion of transplanted patients with successful engraftment at day +42) in adult patients affected by high risk hematological malignancies after intrabone infusion of cord blood.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

For many hematological malignancies, hemopoietic stem cell (HSC) transplant is the only possible treatment. The source of HSC is often bone marrow (BM) or, in the past 10 years, peripheral blood cell (PBSC) mobilized by granulocyte growth factor. Transplant needs a HLA compatible (related or unrelated) donor. Around 10-30% of patients with indication for allogeneic HSC transplant are not able to undergo the procedure because of the lack of a HLA compatible donor. Cord blood (CB) cells represent another possible source, which needs a lower degree of HLA compatibility, this type of transplant, however, offers a lower number of HSC. For this reason, adult patients, until now, could not use this source, because of the not suitable number of cell per kg, of recipient body weight. Recently, in experimental animal models it was observed that intrabone HSC transplant allows, in the recipient, engraftment of donor hemopoiesis by using a 1Log (10-1) lower number of cells compared to the intravenous way (Yahata 2003, Castello 2004). Safety and feasibility of intrabone infusion was verified by two clinical studies on humans: the first was conducted by Ringden O. et al. in 18 patients without any evidence of collateral effects and with complete engraftment of donor hemopoiesis with BM as a source of HSC (Hagglund 1998); the second one was conducted by Frassoni et al. (Frassoni 2008) with CB as the source of HSC.

The aim of this study is to evaluate the intrabone infusion instead of the intravenous one, for the HSC transplant from CB in patients with haematological malignancies when it is not possible to find a HLA matched donor.

We will perform:

  • evaluation of the engraftment kinetics;
  • evaluation of the chimerism degree at 30, 60, 100 days, 6 months and 1 year after transplant;
  • studies on immunological reconstitution and the role of the NK compartment.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

23

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Bologna, Italien, 40138
        • Hematology Institute "L. and A. Seràgnoli", S. Orsola-Malpighi University Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age between 18 and 65 years.
  • Patients affected by hematological malignancies without a HLA identical sibling donor or unrelated donor.
  • Informed consent.

Exclusion Criteria:

  • Patients with ECOG < 2.
  • Patients with blood creatine > 2 mg/dl or with transaminase or cholestase index > 5 times compared to normality upper limits.
  • Patients with Cardiac Fraction Ejection < 40%.
  • Patients with DLCO < 60% or Diffusing Lung Capacity of carbon monoxide attesting a severe pulmonary insufficiency.
  • Patients with peripheral blast cell count over 10%.
  • Second neoplasia diagnosed no more than 2 years before.
  • Patients with active or suspected infection by fungi for which a therapeutic treatment is ongoing.
  • HIV positive patients.
  • HCV-RNA and HBV-RNA positive patients (it is possible to enrol them after discussion with the Principal Investigator).
  • Pregnant or lactating women.
  • Severe mental diseases.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Intrabone cord blood infusion
All adults patients with hematological malignancies, lacking a HLA matched donor but with a HLA compatible CB unit, fulfilling the inclusion criteria, will undergo to intrabone HSC infusion of CB.

Myeloablative conditioning regimen (MAC):

i.v. Busulfan 12.8 mg/kg, Cyclophosphamide 120 mg/kg, ATG-Fresenius 30 mg/kg

Reduced intensity conditioning regimen (RIC):

Tiothepa 10 mg/kg, Fludarabine 100 mg/kg, Cyclophosphamide 100 mg/kg, ATG-Fresenius 30 mg/kg

GVHD prophylaxis:

Cyclosporine 1 mg/kg since day -7 to +120, Mycophenolate 15 mg kg x 2 since day +1 to +27

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Proportion of transplanted patients with successful engraftment at day +42
Zeitfenster: Within the first 42 days
Within the first 42 days

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Clinical response with the analysis of global survival, survival without relapse, relapse incidence
Zeitfenster: 1 year
1 year
Acute and chronic GVHD incidence
Zeitfenster: For acute GVHD 100 days; for chronic GVHD 1 year
For acute GVHD 100 days; for chronic GVHD 1 year
Infection incidence
Zeitfenster: 1 year
1 year
Chimerism study on selected populations (myeloid, lymphoid, NK)
Zeitfenster: 30, 60, 100 days, 6 months and 1 year
30, 60, 100 days, 6 months and 1 year
Studies on immunological reconstitution
Zeitfenster: 1 year
1 year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Francesca Bonifazi, MD, S. Orsola-Malpighi University Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2009

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. April 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

22. April 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

23. April 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

19. März 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

18. März 2021

Zuletzt verifiziert

1. März 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

UNENTSCHIEDEN

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