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Uncertainty Management Intervention

6. Februar 2014 aktualisiert von: Duke University

Uncertainty Management Intervention for Patients Awaiting Liver Transplant

The goal of this study is to improve symptoms and quality of life for end-stage liver disease patients awaiting a liver transplant and their caregivers by providing them with the resources and tools to self-manage their complex concerns.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Hepatitis C Virus is the most common blood-borne infection in the U.S., affecting at least 4 million individuals, with more than 19,000 new cases occurring each year. Further, the CDC has projected a fourfold increase in the number of chronic hepatitis C patients between 1990 and 2015, and these patients are at risk for developing end stage liver disease (ESLD). By 2015 an estimated 375,000 chronic hepatitis C patients will develop cirrhosis and progress to ESLD, representing the majority of individuals who need liver transplants. ESLD is a life-limiting illness, and patients are told that, without a liver transplant, they may die.

This 5 year randomized controlled trial will test the efficacy of an Uncertainty Management Intervention delivered via telephone by a nurse to the patient and caregiver. An attention control group of patients and caregivers will receive phone calls to discuss their experience of awaiting a liver transplant. Based on the problems and concerns of patients waiting for a liver transplant and the prior success of the Intervention for patients dealing with serious chronic illness, we believe the Uncertainty Management Intervention adapted specifically for ESLD patients will lead to significant improvements in patients' and caregivers' abilities to manage the symptoms and distress associated with ESLD and the process of awaiting liver transplant.

The specific aims are to: 1) examine the effects of the Uncertainty Management Intervention on patient outcomes of psychological distress, uncertainty management, symptom control, self efficacy for symptom management, and QOL compared to an attention control group receiving calls to discuss their disease experience; 2) explore the effects of the Intervention on caregiver outcomes of uncertainty management, self-efficacy for helping the patient manage symptoms, and better QOL compared to an attention control group; 3) identify characteristics of individuals for whom the intervention is particularly effective.

Waiting for a liver transplant under conditions of uncertainty is a harrowing experience for patients and caregivers, yet there have been few attempts to test nursing interventions for ESLD patients. The overall goal of this project is to provide these patients and their caregivers the tools to self-manage their complex concerns. The anticipated outcome is ESLD patients awaiting liver transplant benefit from the Uncertainty Management Intervention, thus providing new knowledge for practitioners and policy makers.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

288

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Nebraska
      • Omaha, Nebraska, Vereinigte Staaten, 68198
        • The University of Nebraska Medical Center
    • North Carolina
      • Chapel Hill, North Carolina, Vereinigte Staaten, 27599
        • University of North Carolina-Chapel Hill
      • Durham, North Carolina, Vereinigte Staaten, 27705
        • Duke University
    • Pennsylvania
      • Pittsburgh, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 15261
        • The University of Pittsburgh

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria (patient):

  • Diagnosis of ESLD and on the liver transplant waiting list
  • Receiving care at a Liver Clinic in the United States
  • 18 years of age or older
  • MELD greater than or equal to 11
  • Able to read and speak English
  • No major cognitive impairment
  • Not a recipient of a prior transplant (any organ)
  • Has a caregiver willing to participate

Inclusion Criteria (caregiver):

  • 18 years of age or older
  • Able to read and speak English
  • Provides care to a patient meeting the above criteria

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Sonstiges: Uncertainty Management Intervention
The Uncertainty Management Intervention will consist of six 30-minute phone calls with a study educator to discuss issues of psychological distress, uncertainty management, symptom control, self efficacy for symptom management, and quality of life.
Six 30-minute telephone calls with a nurse to discuss emotional and physical aspects of liver disease and awaiting liver transplant
Sonstiges: Comparison Conditions for Liver Disease
Six 30-minute telephone calls that provide structured education about liver disease.
Six 30-minute telephone calls that provide structured education about liver disease.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Uncertainty Management
Zeitfenster: Five months
Five months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Symptom control
Zeitfenster: Five months
Five months
Quality of life
Zeitfenster: Five months
Five months
Psychological distress
Zeitfenster: Five months
Five months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: James Tulsky, MD, Duke University School of Nursing
  • Hauptermittler: Donald Bailey, PhD, Duke University School of Nursing
  • Hauptermittler: Annette Devito Dabbs, PhD, RN, The University of Pittsburgh
  • Hauptermittler: Paul H. Hayashi, MD, MPH, University of North Carolina, Chapel Hill
  • Hauptermittler: Laurel Williams-Salonen, RN,MSN,CCTC, The University of Nebraska Medical Center

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Februar 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. September 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. September 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

10. Juli 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. Juli 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

14. Juli 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

7. Februar 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

6. Februar 2014

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2014

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • Pro00007468
  • 1P01NR010948-01 (US NIH Stipendium/Vertrag)

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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