Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

The Role of Endothelin in the Supine Hypertension of Autonomic Failure

27. September 2021 aktualisiert von: Italo Biaggioni, Vanderbilt University
The purpose of this study is to test the hypothesis that endothelin plays a role in the pathogenesis of supine hypertension in pure autonomic failure by increasing vascular resistance. To gauge its contribution to blood pressure regulation, pure autonomic failure and multiple system atrophy patients with supine hypertension will undergo a medication testing with the endothelin blocker, BQ123. We will compare the hemodynamic effects between PAF and MSA patients. Our primary endpoint will be the decrease in blood pressure during the administration of this compound.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The pathophysiologic mechanisms causing supine hypertension in patients with autonomic failure are not completely understood.In MSA patients, supine hypertension may be explained by residual sympathetic tone, possibly acting on hypersensitive adrenoreceptors and unstrained by the lack of baroreflex modulation. In contrast, the pathogenesis of hypertension in PAF remains unknown. Hypertension in these patients is not related to intravascular volume, residual sympathetic tone, or renin mechanisms. Increased vascular resistance is the underlying hemodynamic mechanism. The driving force of this increased vascular tone, however, is not known.

We hypothesize that endothelin (ET)-l contributes to the increased vascular resistance in pure autonomic failure patients with supine hypertension. To gauge its contribution to blood pressure regulation, we will induce endothelin blockade with acute systemic administration of BQ123 in an ascending dose regimen (25, 50, 100 and 300 nmol/min) and we will compare the hemodynamic effects between PAF and MSA patients.

Subjects will be studied on 3 different days, one with saline (placebo) and two with BQ123: a 'low dose' day (25 and 50 nmol/min infusions separated by 75 min) and a 'high dose' day (100 and 300 nmol/min infusions separated by 75 min). The order of the placebo day will be randomized in a single-blinded manner so that each subject receives it on a different visit. The order of the BQ123 study days will be always the same, starting with the low dose. If SBP drops by >40 mm Hg or SBP < 130 mm Hg during the monitoring period after the first or second infusion, the following dose(s) of BQ123 will not be given and patients will receive normal saline until the study ends.

Ganglionic Blockade with Trimethaphan (optional study day):

The purpose of this study day is to determine the level of residual sympathetic tone that contributes to supine hypertension in each autonomic failure patient by inducing transient withdrawal of the autonomic nervous system. This approach would allow us to identify patients in whom supine hypertension is not driven by sympathetic tone and thus, better characterize the role of endothelin in the hypertension of these patients.

Studientyp

Interventionell

Phase

  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Tennessee
      • Nashville, Tennessee, Vereinigte Staaten, 37232
        • Vanderbilt University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 85 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients with autonomic failure and supine hypertension from all races, who are in the hospital participating in the study "The Evaluation and Treatment of Autonomic Failure" (IRB# 000814).
  • Supine hypertension, defined as a systolic blood pressure >150 mm Hg or diastolic blood pressure > 90 mm Hg.
  • Males and females, between 18-85yr.
  • Provide written informed consent to participate in the study and understand that they may withdraw their consent at any time without prejudice to their future medical care.

Exclusion Criteria:

  • Pregnant women.
  • High-risk patients (e.g. heart failure, symptomatic coronary artery disease, liver impairment, history of stroke or myocardial infarction).
  • History of serious allergies or asthma.
  • In the investigator's opinion, have clinically significant abnormalities on clinical, mental examination or laboratory testing.
  • All medical students.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Sonstiges
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: BQ123
endothelin blocker
Low dose day: 25 nmol/min, single IV infusion for 15 min.
Andere Namen:
  • BQ-123 sodium salt
Low dose day: 50 nmol/min, single IV infusion for 15 min
Andere Namen:
  • BQ-123 sodium salt
High dose day: 300 nmol/min, single IV infusion for 15 min.
Andere Namen:
  • BQ-123 sodium salt
Placebo-Komparator: Saline
IV saline
2-3 IV saline infusions for 15 min each.
Andere Namen:
  • Normal saline, 0.9% sodium chloride

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change in Systolic BP
Zeitfenster: 0 -4 hr post infusion
Change from baseline in systolic blood pressure
0 -4 hr post infusion

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change in cardiac output, stroke volume and systemic vascular resistance
Zeitfenster: 0-4 hr post infusion
Percent change from baseline in hemodynamic parameters
0-4 hr post infusion

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Mai 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2021

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

4. Mai 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

5. Mai 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

7. Mai 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

5. Oktober 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

27. September 2021

Zuletzt verifiziert

1. September 2021

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Hypertonie

Klinische Studien zur BQ123

3
Abonnieren