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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01119716
International Registry on Cardioversion of Atrial Fibrillation (MK-6621-051) (RHYTHM-AF)
30. Oktober 2015 aktualisiert von: Merck Sharp & Dohme LLC
International Registry on Cardioversion of Atrial Fibrillation
This study will create a prospective registry of consecutive patients with Atrial Fibrillation (Afib) considered for cardioversion treatment to document up-to-date practice of in-hospital treatment, with a focus on the characterization of type of Afib, as well as on treatments applied (drugs, devices, interventions and their combinations), and associated complications within 60 days after enrollment.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
4658
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
16 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Patients in a hospital setting in Australia, Brazil, France, Germany, Italy, Netherlands, Poland, UK, Spain, and Sweden from a cross section of different centers including university and non-university hospitals.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Participant with documented atrial fibrillation (confirmed by electrocardiogram) in the hospital setting at the time of enrollment
- Planned cardioversion (of atrial fibrillation)
Exclusion Criteria:
- Already enrolled in this or any other clinical trial
- Atrial flutter
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Beobachtungsmodelle: Kohorte
- Zeitperspektiven: Interessent
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
---|
All Enrolled Participants
Participants with documented atrial fibrillation in the hospital setting for whom a cardioversion is one of the planned therapeutic options
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
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Cardiovascular Disease History of Participants Presenting With Atrial Fibrillation at Baseline (Admission)
Zeitfenster: Baseline (time of admission)
|
Baseline (time of admission)
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Co-Morbidity in Participants Presenting With Atrial Fibrillation at Baseline (Admission)
Zeitfenster: Baseline (time of admission)
|
Baseline (time of admission)
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|
Clinical Type of Atrial Fibrillation at Baseline (Admission)
Zeitfenster: Baseline (time of admission)
|
Baseline (time of admission)
|
|
Treatments Utilized for Participants for Atrial Fibrillation
Zeitfenster: At time of Treatment (up to 1 day from admission)
|
At time of Treatment (up to 1 day from admission)
|
|
Percentage of Participants Who Had a Successful Electrical or Pharmacological Cardioversion
Zeitfenster: At time of treatment (up to 1 day from admission)
|
Pharmacological cardioversion was considered successful if sinus rhythm or atrial rhythm was obtained within 24 hours after its initiation.
Electrical cardioversion was considered successful if sinus rhythm was obtained and maintained for at least 10 minutes after the last shock was administered.
|
At time of treatment (up to 1 day from admission)
|
Complications Experienced by Participants Who Underwent a Cardioversion for Treatment of Atrial Fibrillation
Zeitfenster: up to 60 days from day of treatment (cardioversion)
|
up to 60 days from day of treatment (cardioversion)
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Crijns HJ, Weijs B, Fairley AM, Lewalter T, Maggioni AP, Martin A, Ponikowski P, Rosenqvist M, Sanders P, Scanavacca M, Bash LD, Chazelle F, Bernhardt A, Gitt AK, Lip GY, Le Heuzey JY. Contemporary real life cardioversion of atrial fibrillation: Results from the multinational RHYTHM-AF study. Int J Cardiol. 2014 Apr 1;172(3):588-94. doi: 10.1016/j.ijcard.2014.01.099. Epub 2014 Jan 25.
- Crijns HJ, Bash LD, Chazelle F, Le Heuzey JY, Lewalter T, Lip GY, Maggioni AP, Martin A, Ponikowski P, Rosenqvist M, Sanders P, Scanavacca M, Bernhardt AA, Unniachan S, Phatak HM, Gitt AK. RHYTHM-AF: design of an international registry on cardioversion of atrial fibrillation and characteristics of participating centers. BMC Cardiovasc Disord. 2012 Oct 2;12:85. doi: 10.1186/1471-2261-12-85.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Mai 2010
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Februar 2013
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Februar 2013
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
6. Mai 2010
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
6. Mai 2010
Zuerst gepostet (Schätzen)
7. Mai 2010
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
26. November 2015
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
30. Oktober 2015
Zuletzt verifiziert
1. Oktober 2015
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 6621-051
- 2010_025
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