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Nilotinib for Cytomegalovirus Prophylaxis and Treatment After Allogeneic Hematopoietic Stem Cell Transplantation

10. September 2018 aktualisiert von: National Taiwan University Hospital

Cytomegalovirus (CMV) Reactivation in Post-allogeneic Hematopoietic Stem Cell Transplantation(Allo-HSCT) Patients: Salvage and Prophylactic Treatments of Nilotinib

The purpose of this study is to determine whether nilotinib is effective in the prophylaxis and treatment of CMV reactivation in allo-HSCT patients.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

The purpose of this study is to determine whether nilotinib is effective in the prophylaxis and treatment of CMV reactivation in allo-HSCT patients.

Prophylaxis Part: patients will be treated with nilotinib after their hemogram engraftment to prevent CMV reactivation Salvage Part: patients who have had intractable CMV reactivation after gancyclovir therapy will be treated with nilotinib

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

36

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Taipei, Taiwan, 100
        • National Taiwan University Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

Part A:

  • Adult patients who have received allo-HSCT
  • Performance status ECOG 0-2
  • Patients with CMV reactivation (defined as plasma CMV DNA copy numbers of more than 1000 copy numbers/ml by Quantitative-PCR) after allo-HSCT.
  • Patients with CMV reactivation that is uncontrollable by conventional first line agent (ganciclovir) for 2 or more weeks, or patients who are intolerable to ganciclovir treatment.

Part B

  • Adult patients who have received allo-HSCT
  • Performance status ECOG 0-2
  • Either the patient or his/her donor are CMV-IgG test positive
  • Patients with post-transplantation engraftment: stable myeloid engraftment (absolute neutrophil count 500/mm3) for at least 3 consecutive days, and stable megakaryocyte engraftment (platelet count 20k/uL) for at least 3 consecutive days.
  • Patient with no CMV reactivation before enrollment: a negative (undetectable) plasma CMV DNA Quantitative-PCR assay on blood collected within 7 days Patients without previous or current exposure to any prophylactic or therapeutic drugs for CMV reactivation

Exclusion Criteria:

  • Patients with renal insufficiency: serum creatinine > 2.5 mg/dL,
  • Patients with significant electrolyte deficiency after suitable supplement: [K] <3.0mmol/L, [Ca]< 2.0 mmol/L(corrected), or [Mg] < 0.6 mmol/L.
  • Patients with hepatic dysfunction: alkaline phosphatase ≥2.5 times of the upper normal limit of the normal range (ULN); serum alanine or aspartate aminotransferase levels of > 5 times ULN; a serum total bilirubin of > 3 mg/dL
  • Patients with serum amylase and lipase > 1.5 x ULN
  • Patients with history of HIV infection
  • Patients with unstable medical condition or any other history of serious/significant medical diseases deemed not appropriate to be included to this study as judged by investigators
  • Females patient who are pregnant or breast-feeding
  • Female patients of childbearing potential not using any reliable and appropriate contraception method(s)
  • Patients with life expectancy, as judged by the investigators, is less than 3 months
  • Patients with, as judged by the investigators, other contraindications of nilotinib administration, such as prolonged QTc, concurrent usage of drugs that possess possible severe drug-drug interactions with nilotinib, or had severe adverse effects in the previous exposure to nilotinib
  • Patients who cannot swallow capsules.
  • Patients who are unwilling or unable to give consent

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Nilotinib
Single arm, open label study
nilotinib (200mg/tab) 1 tab everyday
Andere Namen:
  • Tasigna

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
anti-CMV treatment free rate
Zeitfenster: 100 days after allo-HSCT (Day+100)
For prophylaxis part
100 days after allo-HSCT (Day+100)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Successful salvage rate
Zeitfenster: up to 8 weeks
For salvage treatment part
up to 8 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Shang-Ju Wu, MD, National Taiwan University Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Nützliche Links

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. November 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. November 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. November 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

24. November 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

30. November 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

2. Dezember 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

12. September 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

10. September 2018

Zuletzt verifiziert

1. September 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 201006057M

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