- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01282112
Sedation for Brainstem Evoked Auditory Response (BEAR) Testing Using Intravenous Pentobarbital
25. Juni 2014 aktualisiert von: Akron Children's Hospital
Sedation for Brainstem Evoked Auditory Response (BEAR) Testing Using Intravenous Pentobarbital - A Retrospective Study
This is a retrospective chart review study (700 charts from 2002 to 2010)of children from 0 to 18 years of age who have undergone Brainstem Evoked Auditory Response (BEAR)testing using midazolam and pentobarbital protocol for moderate sedation. The specific aims of this study are two-fold:
- to determine the efficacy of intravenous pentobarbital during BEAR testing in the pediatric population using a standardized protocol; and
- to evaluate the incidence of adverse events (major and minor), paradoxical reaction and failed sedation and identify predictors for failure and adverse events if any.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Detaillierte Beschreibung
Sedation Protocol:
- Versed: 0.1mg/kg IV
- Induction: 2mg/kg IV in children <1 year; 3mg/kg IV in children >1year
- Maintenance phase: 1mg/kg IV every 3 to 5 minutes with a maximal dose of 8mg/kg or 200 mg
Definition of terms:
- Failed Sedation: A case in which a patient is inadequately sedated after receiving maximum required dosages such that the test cannot be completed.
- Paradoxical Reaction: Also known as 'pentobarbital rage' is defined as a patient experiencing sustained, inconsolable, and severe irritability or combativeness. This can occur anywhere between 30 minutes after administration of pentobarbital to post recovery phase.
- Prolonged Sedation: A case in which either the patient cannot be discharged 3 hours after administration of the last sedating medication. It could also be a case in which patient is not back to baseline in 24 hours.
- Hypoxia: This is defined as a sustained decrease in oxygen saturation (>30 seconds) of more than 10% from baseline.
- Time to goal sedation: Time in minutes from initial administration of midazolam to the achievement of adequate sedation of the patient/start of procedure.
- Time to recovery: time in minutes from the last dose of pentobarbital to recovery of baseline status.
- Time to discharge: Time in minutes from administration of midazolam to discharge of patient from recovery room.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
416
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Ohio
-
Akron, Ohio, Vereinigte Staaten, 44308
- Akron Children's Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Nicht älter als 18 Jahre (Kind, Erwachsene)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Children from 0 to 18 years of age undergoing BEAR testing using midazolam and pentobarbital protocol for moderate sedation.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Children from 0 to 18 years of age
- undergoing BEAR testing using midazolam and pentobarbital protocol for moderate sedation
Exclusion Criteria:
- Children greater that 18 years of age
- Patients with incomplete data
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
---|---|
Determine the efficacy of intravenous pentobarbital during BEAR testing in the pediatric population using a standardized protocol.
Zeitfenster: 2002 through 2010
|
2002 through 2010
|
Evaluate the incidence of adverse events (major and minor)
Zeitfenster: 2002 through 2010
|
2002 through 2010
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
---|---|
Evaluate the incidence of paradoxical reaction
Zeitfenster: 2002 through 2010
|
2002 through 2010
|
Evaluate the incidence of failed sedation
Zeitfenster: 2002 through 2010
|
2002 through 2010
|
Identify predictors for failure and adverse events, if any
Zeitfenster: 2002 through 2010
|
2002 through 2010
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Urmila Tirodker, MD, Akron Children's Hospital
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Mason KP, Zurakowski D, Karian VE, Connor L, Fontaine PJ, Burrows PE. Sedatives used in pediatric imaging: comparison of IV pentobarbital with IV pentobarbital with midazolam added. AJR Am J Roentgenol. 2001 Aug;177(2):427-30. doi: 10.2214/ajr.177.2.1770427.
- Mason KP, Zurakowski D, Connor L, Karian VE, Fontaine PJ, Sanborn PA, Burrows PE. Infant sedation for MR imaging and CT: oral versus intravenous pentobarbital. Radiology. 2004 Dec;233(3):723-8. doi: 10.1148/radiol.2333031872. Epub 2004 Oct 29.
- Karian VE, Burrows PE, Zurakowski D, Connor L, Mason KP. Sedation for pediatric radiological procedures: analysis of potential causes of sedation failure and paradoxical reactions. Pediatr Radiol. 1999 Nov;29(11):869-73. doi: 10.1007/s002470050715.
- Strain JD, Campbell JB, Harvey LA, Foley LC. IV Nembutal: safe sedation for children undergoing CT. AJR Am J Roentgenol. 1988 Nov;151(5):975-9. doi: 10.2214/ajr.151.5.975.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Januar 2011
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Juli 2012
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Juli 2012
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
21. Januar 2011
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
21. Januar 2011
Zuerst gepostet (Schätzen)
24. Januar 2011
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
26. Juni 2014
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
25. Juni 2014
Zuletzt verifiziert
1. Juni 2014
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Andere Studien-ID-Nummern
- 101014
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