- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01312181
HealthCall:Brief Intervention to Reduce Non-injecting Drug Use in HIV Primary Care Clinics
15. August 2021 aktualisiert von: Efrat Aharonovich, Research Foundation for Mental Hygiene, Inc.
HealthCall: Brief Intervention to Reduce Drug Use in HIV Primary Care
Among HIV-infected individuals, non-injection drug use (NIDU) is associated with poor HIV medication adherence, greater HIV/AIDS risk behaviors, and increasing non-AIDS mortality.
Thus reducing NIDU among HIV infected individuals is critical to their survival and to limiting the spread of HIV.
We propose to study the efficacy of a technologically enhanced brief intervention (HealthCall) to reduce NIDU in HIV primary care patients that demands little from busy medical staff and is well accepted by patients.
In a 3-arm randomized clinical trial will test the efficacy of (a) Motivational Interviewing (MI)+HealthCall; (b) MI-only; and (c) a control condition (advice + DVD HIV health education) in reducing NIDU.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
240
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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New York
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New York, New York, Vereinigte Staaten, 10019
- Mt Sinai Spencer Cox Center for Health
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New York, New York, Vereinigte Staaten, 10032
- Institute for Advanced Medicine, Mt. Sinai services
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- All research volunteers will be 18 and older and HIV positive. We will include participants whose primary drug is non-injection use of cocaine, opioids including heroin, or methamphetamines and current use in the past 30 days > 4 days. Participants will need to complete a medically supervised detoxification if such detoxification is required.
Exclusion Criteria:
- Excluded are research volunteers for whom participation would not be clinically appropriate, who clearly could not participate. Psychotic, suicidal or homicidal patients require clinical management that is too intensive for this study, and we have no evidence that MI+HealthCall would be effective among injection drug users. Leaving New York precludes follow-up. Gross psychomotor/cognitive impairments that may hinder patients' HealthCall use. Hearing and severe vision impairments that preclude telephone use precludes randomization to MI+HealthCall.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
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Aktiver Komparator: HealthCall +Motivational Interviewing
Patients access HealthCall by calling a toll-free number and putting a four-digit Personal Identification Number (PIN).
The HealthCall system will then ask a short script of pre-recorded questions in English or Spanish, on substance use and other variables (e.g., medication adherence, unprotected sex, feeling of physical well-being, stress, etc).
The MI session focuses on reduce ambivalence and increase motivation to reduce non-injection drug use (NIDU), gain a commitment to change, if possible, and ultimately to reduce or eliminate NIDU.
The intervention includes: a) identifying pros and cons of using and stopping; b) exploring ambivalence about stopping NIDU; c) eliciting change talk
|
Patients access HealthCall by calling a toll-free number and putting a four-digit Personal Identification Number (PIN).
The HealthCall system will then ask a short script of pre-recorded questions in English or Spanish, on substance use and other variables (e.g., medication adherence, unprotected sex, feeling of physical well-being, stress, etc).
The MI session focuses on reduce ambivalence and increase motivation to reduce non-injection drug use (NIDU), gain a commitment to change, if possible, and ultimately to reduce or eliminate NIDU.
The intervention includes: a) identifying pros and cons of using and stopping; b) exploring ambivalence about stopping NIDU; c) eliciting change talk
|
|
Aktiver Komparator: Motivational Interviewing (MI)
The MI session focuses on reduce ambivalence and increase motivation to reduce non-injection drug use (NIDU), gain a commitment to change, if possible, and ultimately to reduce or eliminate NIDU.
The intervention includes: a) identifying pros and cons of using and stopping; b) exploring ambivalence about stopping NIDU; c) eliciting change talk
|
The MI session focuses on reduce ambivalence and increase motivation to reduce non-injection drug use (NIDU), gain a commitment to change, if possible, and ultimately to reduce or eliminate NIDU.
The intervention includes: a) identifying pros and cons of using and stopping; b) exploring ambivalence about stopping NIDU; c) eliciting change talk
|
|
Placebo-Komparator: HIV/AIDS health education - DVD control
HIV/AIDS health education - DVD control.
The purpose of this condition is to control for clinical attention associated with Motivational Interviewing (MI)participation, and to provide an analogue of standard care, i.e. brief advice but no other intervention.
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The purpose of this condition is to control for clinical attention associated with Motivational Interviewing (MI)participation, and to provide an analogue of standard care, i.e. brief advice but no other intervention.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Total Number of Days of Primary Drug Used in the Prior 30 Days
Zeitfenster: Assessed at end of treatment (60 days)
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One primary study outcome was frequency of drug use, represented by the total number of days of primary drug used in the prior 30 days (NumDU) as derived from the Time Line Follow Back (TLFB).
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Assessed at end of treatment (60 days)
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Total Dollar Value of Primary Drug Used in the Prior 30 Days
Zeitfenster: Assessed at end of treatment (60 days)
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One primary study outcome was quantity of drug used in the prior 30 days, represented by the total dollar amount of primary drug used (QuantU) in the prior 30 days, as derived from the Time Line Follow Back (TLFB).
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Assessed at end of treatment (60 days)
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Efrat Aharonovich, PhD, The New York State Psychiatric Institute and Columbia Univeristy
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Hasin DS, Aharonovich E, O'Leary A, Greenstein E, Pavlicova M, Arunajadai S, Waxman R, Wainberg M, Helzer J, Johnston B. Reducing heavy drinking in HIV primary care: a randomized trial of brief intervention, with and without technological enhancement. Addiction. 2013 Jul;108(7):1230-40. doi: 10.1111/add.12127. Epub 2013 Apr 17.
- Aharonovich E, Greenstein E, O'Leary A, Johnston B, Seol SG, Hasin DS. HealthCall: technology-based extension of motivational interviewing to reduce non-injection drug use in HIV primary care patients - a pilot study. AIDS Care. 2012;24(12):1461-9. doi: 10.1080/09540121.2012.663882. Epub 2012 Mar 20.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Juni 2011
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. August 2015
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. August 2016
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
9. März 2011
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
9. März 2011
Zuerst gepostet (Schätzen)
10. März 2011
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
17. August 2021
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
15. August 2021
Zuletzt verifiziert
1. August 2021
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Andere Studien-ID-Nummern
- R01DA024606 (US NIH Stipendium/Vertrag)
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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