Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

A Study of Novel Smoking Cessation Interventions in Current and Former Injection Drug Users

17. August 2017 aktualisiert von: Johns Hopkins University
Cigarette smoking is very common in current and former injection drug users and is known to cause chronic lung diseases. Quitting smoking is proven to improve the health of people addicted to cigarettes. . Little information exists regarding the perceptions and characteristics of drug users regarding quitting smoking. Additionally, most programs designed to help people quit smoking are not very successful. One reason these programs may not work well is because it is difficult to motivate people to quit smoking. New methods of motivating changes in behavior include small monetary payments for healthy behavior and reporting breathing tests with the concept of "lung age," which is the age of an average healthy person with similar breathing test results. For example, a health care provider can report results as "Although you are 50 years old, you have the lungs for a 70 year old". In this proposal, the investigators plan to first explore the beliefs and characteristics of current and former injection drug users and how they are related to quitting smoking. The investigators then plan to study whether the use of two new methods of motivation increases the chances that this group will stop smoking.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

100

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Maryland
      • Baltimore, Maryland, Vereinigte Staaten, 21287
        • Johns Hopkins ALIVE Clinic

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Active smoker

Exclusion Criteria:

  • Enrollment in smoking cessation protocol
  • Current use of nicotine replacement therapy

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Fakultätszuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Placebo-Komparator: Übliche Pflege
After participants have completed the data collection portion of the SHIELD visit, the research assistant will provide the participant with an informational flyer regarding the risks of tobacco smoking and benefits of tobacco cessation. The participant will be provided the phone number for the Tobacco Quit Line in Maryland as well as a list of local tobacco cessation programs. Any questions will be answered by the research assistant. If the participant inquires about nicotine replacement therapy, they will be advised to contact their primary care provider to discuss potential therapeutic options. Spirometry results will be verbally disclosed to participants describing their lung function as a percent of predicted value. A handout with these results will be given to participants. At each follow-up visit, after obtaining CO and questionnaire data, spirometry results will be reviewed and participants will be offered the informational flyer and quit line number.
Aktiver Komparator: Lung Age
For individuals randomized to spirometric lung age intervention, after completion of data collection, CO level and acceptable spirometry, the participant will be verbally informed of spirometric results. It will be explained that lung function normally reduces with age and that smoking can damage lung as if they were aging more rapidly than normal using visual depictions. Their lung function estimates based on their chronological age and lung age will be provided. They will be informed that smoking cessation would slow the aging of their lungs. After questions are answered, the participant will receive a written report that includes enumeration of their lung age and chronological age. At initial and follow-up visits, the research assistant will provide the participant with the same informational flyer and Tobacco Quit Line in Maryland as the usual care intervention.
Aktiver Komparator: Contingency Management
For individuals randomized to CM, after completion of data collection, it will be explained to the participant that they will receive monetary compensation for biological confirmation of tobacco cessation. At each visit, exhaled carbon monoxide levels will be checked. If the subject has a negative CO level, they will be compensated. If a participant has a CO consistent with recent tobacco use, (s)he will receive the payment for attending the visit, but no additional payment at that visit. Spirometry results will be verbally disclosed to participants describing their lung function as a percent of predicted value. A handout with these results will be given to participants. At each follow-up visit, after obtaining CO and questionnaire data, spirometry results will be reviewed and participants will be offered the informational flyer and quit line number.
Aktiver Komparator: Lung age + Contingency Management
For individuals randomized to the combined contingency management + spirometric lung age intervention, after completion of data collection, CO level and acceptable spirometry, the participant will be described the process of contingency management as outlined above. Following this, the research assistant will then describe lung age to the participant as described above. At the end of this process, the participant will then receive the informational flyer, quit line and local tobacco cessation program information similar to the usual care intervention. At each follow-up visit, after obtaining CO level and questionnaire outcomes, appropriate CM payment, review of participant's baseline lung age and informational flyer will occur.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Biologically confirmed tobacco cessation
Zeitfenster: 6 months
The primary outcome will be validated tobacco cessation at 6 months. Biologically confirmed tobacco cessation will be assessed by self-report of smoking status combined with CO measurement.
6 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Self efficacy and intention to quit
Zeitfenster: 6 months
Self-efficacy and intention to quit smoking will be assessed at baseline using a modified version of the Prochaska stages of change questionnaire. Quit attempts will be enumerated at follow-up visits by asking participants how many quit attempts they made in the prior six months.
6 months
Cessation attempts
Zeitfenster: 6 months
Cessation attempts will be quantified as the number of sustained cessation attempts lasting more than 7 days, number of sustained cessation attempts lasting more than one month and number of daily cigarettes smoked.
6 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. April 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

12. April 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

12. April 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

13. April 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

22. August 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. August 2017

Zuletzt verifiziert

1. August 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • TD-10-002

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Usual care

3
Abonnieren