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Urinary 8-isoprostane is Elevated in Acute Childhood Asthma

5. Juni 2013 aktualisiert von: Stony Brook University
Oxidative stress is seen in children with asthma, but is hard to measure. The investigators exploring the utility of using a commercially available assay to measure oxidative stress in the urine in asthmatics. Additionally, the investigators will attempt to prove that oxidative stress is higher in children with acute asthma compared to those with stable asthma and that this stress is also higher in children with more severe clinical asthma exacerbations compared to less severe ones.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

52

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • New York
      • Stony Brook, New York, Vereinigte Staaten, 11794-8111
        • Long Island Children's Hospital at Stony Brook

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

4 Jahre bis 18 Jahre (Kind, Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Group 1:

25 subjects will be recruited from among the children seen at the Stony Brook University Pediatric Pulmonary and Allergy Clinic.

Group 2 25 subjects will be recruited from among the children admitted to Stony Brook University Hospital with a diagnosis of acute asthma exacerbation or reactive airway disease from Monday at 12 AM to Friday at 5 PM.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

Group 1

  1. Patients aged 4-18 years
  2. Known stable asthmatics on no medications or with no medication changes in 3 weeks prior to enrollment
  3. No asthma hospitalizations in past 3 months
  4. Parent available to consent

Group 2

  1. Patients aged 4-18
  2. Known asthmatic, admitted to Stony Brook University Hospital for status asthmaticus
  3. Parent available to consent

Exclusion Criteria:

  1. Any child with documented fever within 24 hours of study entry
  2. Any child with a known current history of tracheo- or bronchomalacia
  3. Any child with known clinical or laboratory evidence of shock (see below)
  4. Any child with history of documented immunodeficiency, rheumatologic disease, cystic fibrosis, or renal dysfunction (see below)
  5. Any child with a current or recent (less than 1 year) history of tracheostomy
  6. Any child with a known genetic abnormality
  7. Any pregnant child
  8. Any child with a history of autism
  9. Any child whose parent/caregiver is unable to give informed consent

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Zeitperspektiven: Interessent

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
acute asthmatic children
Children hospitalized with a diagnosis of acute asthma exacerbation
stable asthmatic children
Children with a history of asthma currently asymptomatic

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
We expect to see increased urinary 8-isoprostane in acute pediatric asthmatics
Zeitfenster: Urinary 8-isoprostane levels were measured at the end of subject recruitment
Urinary 8-isoprostane levels were measured at the end of subject recruitment

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
We expect urinary 8-isoprostane levels to be higher with increased pediatric asthma severity.
Zeitfenster: This was calculated at the end of patient recruitment, after urinary 8-isoprostane levels were obtained
This was calculated at the end of patient recruitment, after urinary 8-isoprostane levels were obtained

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Daniel E Sloniewsky, MD, Long Island Children's Hospital at Stony Brook

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. November 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. November 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

15. November 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

16. November 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

6. Juni 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. Juni 2013

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2013

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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