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Clinical Predictors of Apnea-hypopnea During Propofol Sedation (sleeposa)

5. Juni 2013 aktualisiert von: Jeong Jin Lee, Samsung Medical Center

Clinical Predictors of Apnea-hypopnea During Propofol Sedation in Patients Undergoing Spinal Anaesthesia

To relate two different predictive values of sleep apnea: the STOP score (snoring while sleeping, daytime tiredness, observed breathing stoppages, and high blood pressure) and the estimated respiratory disturbance index (eRDI) with the occurrence of apnea-hypopnea during propofol sedation,thirty four middle-aged male patients who underwent urologic surgery under spinal anaesthesia will be enrolled. Before surgery, patients will be asked to complete a STOP-questionnaire. The eRDI will be calculated using the modified Mallampati's grade, tonsil grade, and the body mass index. After performing spinal anaesthesia, propofol will be infused and adjusted to BIS 70-75. An ApneaLinkTM, which measures airflow through a nasal cannula, will be then applied to estimate the level of apnea-hypopnea.

Studienübersicht

Status

Beendet

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

The investigators will evaluate correlation between STOP scor and AHI(apnea hypopnea index) or eRDI and AHI. After then the investigators will compare AHI severity between high risk group and low risk group subgrouped according to STOP score or eRDI.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

29

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

40 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Männlich

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

We expected a correlation coefficient of ~0.5 in this study, which meant that for a level of significance of 5% and a power of 80%, we required 29 analyzable subjects. Based on a predicted exclusion rate of 15%, 34 patients were included.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Thirty four males who underwent spinal anaesthesia for transurethral resection of the bladder (TURB) or prostate (TURP) were enrolled in this studyInclusion criteria were American Society of Anaesthesiologists (ASA) physical status of 1-2, and ages of more than 40 years.

Exclusion Criteria:

  • Patients with electrocardiographic or simple chest radiographic abnormalities or who had taken medication that could affect their sleep patterns were excluded.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Apnea hypopnea index
Zeitfenster: 1hour
After surgery, an ApneaLinkTM was connected to a personal computer to record and auto-analyze AHIs. Aopnea was defined as a cessation of airflow for 10s or longer. Hypopnea was defined as a greater than 50% reduction in airflow for 10s or longer. AHI was defined as the number of aopnea and hypopnea incidents per hour.
1hour

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Jeong Jin Lee, Professor, : Department of Anaesthesiology and Pain Medicine, Samsung Medical Center, Sungkyunkwan University School of Medicine

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. November 2008

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. November 2009

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. November 2009

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

4. Juni 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

5. Juni 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

6. Juni 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

6. Juni 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. Juni 2013

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2013

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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