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Effect of Delayed Remote Ischemic Preconditioning on Myocardial Injury (RIPC)

7. Juni 2015 aktualisiert von: Yunseok Jeon, Seoul National University Hospital

Effect of Delayed Remote Ischemic Preconditioning on Myocardial Injury in Patients Undergoing Cardiac Valve Replacement Surgery

The purpose of this study is to evaluate delayed myocardial protective effect of RIPC in patients undergoing cardiac valve replacement surgery.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Ischemic preconditioning is one of the strategies that can reduce perioperative myocardial injury. It is a concept that briefly induced ischemia and reperfusion before the myocardial injury can reduce the myocardial injury. But it is difficult to apply ischemic preconditioning in operative field, because cross-clamping of aorta or coronary artery is difficult and invasive. Afterward concept of remote ischemic preconditioning(RIPC) has introduced that ischemia of remote organs like kidneys, skeletal muscles can reduce distant myocardial injury.

It is known that myocardial protective effect of ischemic preconditioning have biphasic pattern. Early protective effect wanes after a few hours, then recurs after 24-48 hours, and can persist for up to 3-4 days. It is called second window of preconditioning or delayed ischemic preconditioning. Delayed ischemic preconditioning is similar to early ischemic preconditioning in mechanism but it is different that it produces protein that can mediate myocardial protection effect.

Unlike ischemic preconditioning, it is little known about delayed effect of RIPC. RIPC can be done by applying compression cuff on upper or lower extremities and it is noninvasive and easy to deliver compared to ischemic preconditioning that is done by aorta or coronary artery clamping.

Delayed ischemic preconditioning is performed one day before the surgery, and it is safe and easy to apply RIPC in a clinical setting. And in this study investigators are going to evaluate cardioprotective effect of delayed RIPC. Myocardial injury can be predicted by elevation of cardiac enzyme. Investigators are going to perform RIPC one day before the valve replacement surgery and compare troponin I with control group to assess cardioprotective effect of delayed RIPC.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

160

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • 18 - 80 years of adult patient undergoing cardiac valve surgery

Exclusion Criteria:

  • Patient who did not agree to the study
  • Emergency operation
  • Using inotropics, mechanical assisting device
  • Severe liver disease (>Child class II )
  • Severe renal disease (Renal replacement therapy)
  • left ventricular ejection fraction < 30%
  • Co-operation of major surgery (Carotid endarterectomy )
  • Oral hypoglycemic agent (Sulfonylurea, Glibenclamide)
  • peripheral vascular disease affecting upper extremity

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: delayed remote ischemic preconditioning
applying pneumatic cuff on upper extremity (5 minutes cycles of limb ischemia and reperfusion with pneumatic cuff up to 200 mmHg repeated by four times)
In the delayed RIPC group, RIPC is performed 24-48 hr before surgery by 5 minutes limb ischemia and reperfusion with pneumatic cuff up to 200 mmHg repeated by four times.
Placebo-Komparator: control
All the procedures were the same in the control group, except for the fact that the three-way stopcock between the pneumatic cuff and the cuff inflator was opened and therefore the cuff pressure did not increase.
In the control group, all the procedures were the same with delayed RIPC group, except for the fact that the three-way stopcock between the pneumatic cuff and the cuff inflator was opened and therefore the cuff pressure did not increase.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Troponin I change
Zeitfenster: before induction of anesthesia, postoperative 1, 6, 12, 24, 48, 72 hours
before induction of anesthesia, postoperative 1, 6, 12, 24, 48, 72 hours

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
serum creatinine changes
Zeitfenster: before induction of anesthesia, postoperative 1, 3, 5 days
before induction of anesthesia, postoperative 1, 3, 5 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Deok Man Hong, M.D., Ph. D., Seoul National University Hospital
  • Studienleiter: Tae Kyong Kim, M.D., Seoul National University Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Mai 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. Juli 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. Juli 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

19. Juli 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

9. Juni 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

7. Juni 2015

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2015

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • delayed RIPC

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