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Analgesic Benefits of Genicular Nerve Blocks of the Posterior Knee for Patients Undergoing ACL Reconstruction

8. März 2017 aktualisiert von: Rohit Rahangdale, Northwestern University

Analgesic Benefits of Genicular Nerve Blocks of the Posterior Knee for Patients Undergoing Anterior Cruciate Ligament (ACL) Reconstruction

Outpatients scheduled to have ACL surgery typically receive a femoral nerve block to provide analgesia for the front of the knee. Postoperatively, these patients will often report pain in the back of the knee. Local anesthetic infiltration of the posterior aspect of the knee results in blockade of the genicular nerves of the posterior knee. These nerves originate off of the tibial and common peroneal nerves and their blockade will result in improved posterior knee pain relief and may decrease narcotic consumption compared to patients who receive the same infiltration with normal saline.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Femoral nerve blocks are commonly used to provide postoperative analgesia for ACL surgery. The limitation of these blocks is the incomplete analgesia they provide of the knee joint subjecting the patient to posterior knee pain. As a result, some of these patients receive rescue sciatic blocks in the postoperative care unit to cover posterior knee pain. The sciatic block provides excellent analgesia for the posterior knee; however its blockade invariably affects other territories of the sciatic nerve such as the lower leg and foot. For ACL surgery, the loss of sensation and/or motor strength to this area is unnecessary and may make ambulation more difficult. The ability to ambulate with minimal assistance may be more important for a patient undergoing an outpatient surgery when compared to an inpatient surgery.

At the posterior knee, the sciatic nerve branches off into the tibial and common peroneal nerves which give rise to sensory fibers that innervate the posterior knee. We propose targeting these terminal fibers in the popliteal fossa by infiltrating local anesthetic between the distal femoral shaft and popliteal artery thereby providing posterior knee analgesia without affecting the lower leg.This application of this block has not been studied in patients having ACL surgery. A single interim analysis is scheduled after the data for 50 cases are available.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

18

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Illinois
      • Chicago, Illinois, Vereinigte Staaten, 60611
        • Northwestern University Feinberg School of Medicine

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. patients who are presenting for ACL reconstruction
  2. candidates for peripheral nerve blocks patients
  3. ASA 1-3

Exclusion Criteria:

  1. Patient refusal
  2. ASA Classification of 4 or higher
  3. Pre-existing neuropathy in the femoral or sciatic distribution
  4. Coagulopathy
  5. Infection at the site
  6. Non-English speaking or non-reading patients
  7. Chronic opioid use (>3months)
  8. Pregnancy
  9. Any other contra-indication to regional anesthesia
  10. Failed femoral nerve block
  11. Sciatic nerve block placed due to severe pain not managed by intravenous and oral agents.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Vervierfachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Study Drug
Ultrasound guided posterior genicular nerve infiltration with 30mL of Bupivicaine 0.20% with epinephrine 1:300,000 (Study Drug)
30mL of Bupivicaine 0.20% with epinephrine 1:300,000
Andere Namen:
  • Markaine
Schein-Komparator: Preservative free normal saline
Ultrasound guided posterior genicular nerve infiltration posterior knee with 30mL of preservative free normal saline
Ultrasound guided posterior genicular nerve infiltration posterior knee with 30mL of preservative free normal saline
Andere Namen:
  • 0,9 % Natriumchlorid

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Opioid Consumption
Zeitfenster: 24 hours
Opioid consumption (mg morphine equivalents)
24 hours

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Pain Score
Zeitfenster: Pain Burden at 24hrs
Numeric Rating Scale (NRS) (NRS pain scores; 0 = no pain,10 = excruciating pain) in the back of the knee recorded every 4 hours up to 24hrs following surgery. Pain Bruden scale ranges from 0 (no pain) to 240 (extreme pain). For example, pain burden of 120 is equivalent to a NRS score of 5 out of 10.
Pain Burden at 24hrs
Patient Satisfaction
Zeitfenster: 24hr
Patient satisfaction with pain control scale ranges from 0 (no satisfaction) to 10 (very satisfied).
24hr
Quality of Recovery (QoR15)
Zeitfenster: 24hrs
Quality of recovery (QoR15) is a questionnaire that asks 15 questions regarding how the participant has felt in the last 24 hours. Each question is followed by an 11-point numerical rating scale (0 = "none of the time" to 10 = "all of the time"; maximum score 150). The higher the QoR15 total score, the worse the quality of recovery reported.
24hrs

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Rohit Rahangdale, M.D., Northwestern University Feinberg School of Medicine

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Dezember 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. November 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

6. Dezember 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. Dezember 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

11. Dezember 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

19. April 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. März 2017

Zuletzt verifiziert

1. März 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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Nein

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